Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polarisatiefilter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Polarisatiefilter

    Dag iedereen,

    Ik heb al heel wat opgezocht rond polarisatiefilters maar zit toch nog met een vraagje.
    Momenteel beschik ik over een Nikon D7100 met Sigma 10-20 en een Nikkor 70-200 f2.8.
    Beide hebben dezelfde maat (77mm). Ik had dus graag een polarisatiefilter gekocht om op deze beide lenzen te gebruiken (ik weet dat je bij breedhoek lenzen een oneffen luchtkleur kan krijgen maar dat deert me niet).
    Ik heb al veel goeds gelezen over de B+W filters, mijn voorkeur gaat dan ook naar dit merk filters. Klopt het dat ik de slim versie dien te kopen? De ene zegt van niet, de andere wel...
    Bij Konijnberg vind ik enkel de B+W slim cric pol mrc 77-e. Deze is wel wat prijzig, er bestaat geen slim versie zonder mrc?
    Nadeel van de slim versie is dat ik de lensdop er niet op kan steken, is dit ook het geval voor de zonnekap?

    Alvast bedankt voor de respons.

  • #2
    Re: Polarisatiefilter

    Goedkoop te testen: draai er een goedkope UV filter op, normale dikte, en kijk of je vignettering krijgt. Of gebruik desnoods een stukje karton dat je even ver voor de lens laat uitsteken als de filter dik is.

    Goede pola-filters zijn duur

    Zonnekap geen probleem, die schuift over de lens, en draait niet vast op de schroefdraad voor filters.

    Comment


    • #3
      Re: Polarisatiefilter

      Ik heb me laten wijsmaken dat calumet eigen filters heeft die door B+W gemaakt worden en dus dezelfde kwaliteit zouden hebben, die bestaan ook in slim.
      En zijn stukken goedkoper.
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment

      Working...
      X