Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

APS panorama foto's - digitaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • APS panorama foto's - digitaal

    Ben op zoek naar een ideaal (nieuw) digitaal toestel voor iemand die veel reis-foto's maakt en vooral APS foto's in panoramastand maakt en wil overstappen naar digitaal (maar geen pc-kennis heeft).

    We zouden de APS panoramafoto's kunnen maken door de foto vergroot af te drukken en dan bij te snijden.

    Ook veel zoom is van belang en moet CF-cards gebruiken

    Dacht aan de Canon S1, maar heeft volgens mij te weinig pixels (3.2)voor de vergrotingen voor panorama foto's.

    Budget hoogstens dat van de S1.
    BD0251BE
    Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

  • #2
    Tegenover APS zal die 3mp wel volstaan imho, APS is zowat het slechtste wat je op analoog gebied kan hebben toch!?

    Comment


    • #3
      Dan zal je vooral moeten uitkijken naar een toestel dat een goede breedhoek heeft, om landschappen te fotograferen.
      Met die APS zal er wel een "klein toestel" bedoeld worden, denk ik.

      (Ik heb zelf ooit een APS toestel gehad, en dat heb ik binnen 1 maand al terug verkocht omdat door de kleine negatieven zelfs een 10x15cm foto niet goed was )
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Die aps zou ik zowieso vergeten, als je panorama foto's wilt maken, ben je met ieder digitaaltje goed.... gewoon X aantal foto's achter elkaar nemen, en dan met een programa stichen....., en dan krijg je zoiets als dit http://www.eetmeergroenten.be/panorama/fuerte3.jpg


        zodus vergeet dat aps gedoe maar, digitaal geeft beter mogelijkheden...
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Stitchen is niet mogelijk wegens geen pc-kennis

          Dacht eerder aan het omgekeerde, foto te groot nemen, vergroot af drukken en bovenste 1/4 en onderste 1/4 er dan manueel met schaar afknippen.
          BD0251BE
          Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

          Comment


          • #6
            Originally posted by casey
            Stitchen is niet mogelijk wegens geen pc-kennis

            Dacht eerder aan het omgekeerde, foto te groot nemen, vergroot af drukken en bovenste 1/4 en onderste 1/4 er dan manueel met schaar afknippen.
            Euh geen pc kennis, sorry maar als ik dit kan, dan kan iedereen het, , 10 foto's pakken, programma opendoen, en zeggen tegen dat programma dat je een panorama wilt.... Even moeilijke, als programma opendoen, foto opendoen en zeggen dat er moet afgeprint worden... (printen is eigenlijk nog moeilijker, moet een mens al opletten, dat de juiste printer geselecteerd staat, en dat de juiste instellingen van die printer goed staan)
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Originally posted by Black B@ndit
              Dan zal je vooral moeten uitkijken naar een toestel dat een goede breedhoek heeft, om landschappen te fotograferen.
              Met die APS zal er wel een "klein toestel" bedoeld worden, denk ik.

              (Ik heb zelf ooit een APS toestel gehad, en dat heb ik binnen 1 maand al terug verkocht omdat door de kleine negatieven zelfs een 10x15cm foto niet goed was )
              Euh, een APS-toestel is geen "klein toestel". Canon heeft er zo'n aantal in het assortiment... IX-7 is er zo eentje van. Dat zijn gewoon reflex-camera's!! Die APS staat voor het soort filmpje dat erin gaat icm met het soort foto's dat je ermee kunt nemen, met die IX-camera's kun je op hetzelfde filmpje 3 formaten kiezen (foto per foto) en 1 van de standen daar in is ook panorama: brede, maar niet zo hoge foto's...
              Die IX-7 heeft trouwens ook al een crop-factor van 1.25... en het is geen digitale
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment

              Working...
              X