Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon powershot g16 met onderwaterbehuizing van het merk zelf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon powershot g16 met onderwaterbehuizing van het merk zelf

    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum en graag had ik raad gekregen van onderwaterfotgrafen.
    Op reis neem ik als fervent hobbyduiker graag foto's van de fauna en flora als aandenken.
    Ik ben gestart met een sony w190 pocketcameratje in een onderwaterbehuizing van ikelite.
    Omdat ik betere foto's wil...lees scherper...en de mogelijkheid de foto's te bewerken in bijv.'lightroom'wil ik een nieuw toestel aanschaffen.k wil geen spegelreflex want...dat is boven mijn budget.behuizingen te duur...domes enz...
    Mijn ogen zijn gevallen op de canon g16.waarom? Omdat max diafragma 1.8 is...dus lichtgevoelig...mogelijkheid om sluitersnelheid te regelen...filmt ook in hd met 60frames/sec.een vaste lens met 5x optische zoom...dus geen verschillende domes nodig en dit voor een aanvaardbare prijs (+/- 750 euro, onderwaterbehuizing tot 40m inbegrepen)
    Mijn vraag is nu:
    Is dit een goeie keuze of zijn er betere keuzes in deze prijsklasse.
    Graag jullie mening
    Alvast mijn dank voor jullie respons

  • #2
    Re: canon powershot g16 met onderwaterbehuizing van het merk zelf

    Hallo KVC,

    Ik gebruik al een aantal jaren de canon G reeks voor onderwater en ben hier steeds zeer tevreden van geweest. Ik ben begonnen met de G9 en gebruik nu een tweetal jaar de G12. Mijn buddy gebruikt nu sinds kort de G16 en hij is er super tevreden over.
    Waar je misschien wel eens moet over nadenken is het onderwaterhuis van Canon zelf, misschien heb ik gewoon pech gehad maar ik heb zowel bij de G9 als bij de G12 problemen gehad met het onderwaterhuis (lees water er in). En geloof me ik ben heel secuur op mijn materiaal.
    Volgens mij zijn er beter merken om over na te denken.

    Grt,
    Tom

    Comment


    • #3
      Re: canon powershot g16 met onderwaterbehuizing van het merk zelf

      Tom,

      Dank voor uw reaktie.
      Ja..'ikelite' maakt goeie onderwaterhuizen...mijn vorige was er eentje van...maar ...;kost meer dan de camera zelf...is wel tot 60m waterdicht.
      Canon zelf maar tot 40 m...is nu sinds gisteren besteld...indien misérie....dan eentje van ikelite bestellen :-)
      Grt,

      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: canon powershot g16 met onderwaterbehuizing van het merk zelf

        je mag er zeker van zijn dat elk onderwaterhuis vroeg of laat volloopt, ongeacht het merk, zelfs al ben je secuur op je materiaal (wat ik niet ben). Vroeg of laat is er toch wel een haartje of iets anders in de boter euh.. onderwaterhuis.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment

        Working...
        X