Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trigger/ studioflits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • trigger/ studioflits

    Hallo ,

    heb me net een triggerset aangeschaft" Pixel Radio Trigger Set Pawn TF-361 voor Canon" nu is mijn probleem dat enkel de flitser afgaat waar mijn trigger op aangesloten zit... ik heb vorige week met een infrarood trigger probleemloos gewerkt met mijn twee flitsers... iemand raad , ik heb een menik sw 400 set flitsers

  • #2
    Re: trigger/ studioflits

    Die triggers werken met radio signalen, niet met infrarood. Voor die 2de Menik zal je dus een ook 2de Pixel receiver moeten aanschaffen.
    Indien die Menik een "optical slave" mode heeft, à la S1/S2 mode zoals bij Yongnuo speedlites, kan je dat es proberen.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: trigger/ studioflits

      Dus als ik het goed begrijp kan je geen infrarood triggersysteem à la CLS van Nikon combineren met radio triggers?


      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: trigger/ studioflits

        Ik denk dat dat inderdaad niet kan.
        Ik heb iets vergelijkbaars voor met canon. Met de speedlite 580ex II kan ik de 430ex triggeren (infrarood, denk ik). Als ik nu de 580ex II gebruik los van de camera met een YN-622C (radiotrigger) op de camera en eentje onder de hotshoe van de flitser, dan kan ik hem niet als trigger gebruiken voor de 430ex. Dan doet de 430ex niks en wordt de "master"-indicatie op het displayvan de 580ex ii uitgeveegd.
        Wellicht heeft dat ook te maken met de onmogelijke combinatie van radio- met infrarood triggers???
        Ik denk dat ik dan ook onder de 430ex een radiotrigger moet gebruiken.

        Comment


        • #5
          Re: trigger/ studioflits

          Radiotriggers die ttl ondersteunen zoals cls zijn er wel. YN622.
          Radiotriggers die het IR signaal versturen via radiosignaal: radiopoppers.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: trigger/ studioflits

            Oorspronkelijk geplaatst door Cornelisk Bekijk bericht
            Dus als ik het goed begrijp kan je geen infrarood triggersysteem à la CLS van Nikon combineren met radio triggers?


            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
            ja dat kan wel, maar niet met alle triggers...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              trigger/ studioflits

              Mijn frank valt, als er een radiotransmitter op de hotshoe zit zal de popupflash waarschijnlijk niet behoorlijk kunnen opengaan en dus ook niet goed infraroodsignalen kunnen doorsturen....


              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: trigger/ studioflits

                Ik heb ook een trigger set pixel pawn, ik werk wel met meerdere ontvangers. Deze werkt zoals het moet, het is inderdaad wel geen infra rode trigger set.
                Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                Comment


                • #9
                  Re: trigger/ studioflits

                  ja dat kan wel, maar niet met alle triggers...
                  Met triggers die het ir signaal doorsturen via radiosignalen: radiopoppers of http://www.aokatec.com/AK-TTL.html
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: trigger/ studioflits

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fonne Bekijk bericht
                    Hallo ,

                    heb me net een triggerset aangeschaft" Pixel Radio Trigger Set Pawn TF-361 voor Canon" nu is mijn probleem dat enkel de flitser afgaat waar mijn trigger op aangesloten zit... ik heb vorige week met een infrarood trigger probleemloos gewerkt met mijn twee flitsers... iemand raad , ik heb een menik sw 400 set flitsers
                    Heb er ook zo twee, SW 400, heel content van

                    Gewoon op de tweede flitskop de slave opzetten, icoontje met het oog. Dan gaat die flitskop af als de eerste afgaat.

                    (wel zorgen dat hij op 1 staat, anders lukt het niet. Op stand 2 en 3 slaat hij ofwel 1 ofwel 2 flitsen over voor hij afgaat. Dit is om de preflitsen uit te schakelen van een andere flits)
                    Of inderdaad een tweede ontvanger aankopen..

                    Bij mij zitten er op elke flitskop ontvangers, rf601 , dat is dezelfde als rf602 maar dan met een 6.3mm aansluiting specifiek voor studioflitsers
                    Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                    Comment

                    Working...
                    X