Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het niet te kloppen compact draadje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • het niet te kloppen compact draadje

    Ik vroeg me af of er een compacte travel zoom is (28 tot min 400 mm) met uiteraard een degelijk lenske op en die in RAW kan trekken. Iemand die daar weet van heeft?

    Djienbe

  • #2
    Re: het niet te kloppen compact draadje

    Hier staan er een paar vermeld, hopenlijk heb je er wat aan.

    Paul

    Comment


    • #3
      Re: het niet te kloppen compact draadje

      Net waar ik al bang voor was, met uitzondering van de Fuji trekken ze niet in RAW. Zal me eens verdiepen in die Fuji. Bedankt Paul.

      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: het niet te kloppen compact draadje

        Beter dan dit wordt het niet ...

        camera-roundups-2013-what-to-buy-and-why

        Comment


        • #5
          Re: het niet te kloppen compact draadje

          't Is net wat zei, ik was er al bang voor dat we niet verder zouden komen. En dat terwijl dit zo'n geweldig camera segment zou kunnen zijn als die dingen in RAW konden trekken. En eigenlijk kan dat toch allemaal niet zo moeilijk zijn. Allez, neem nu de afmetingen 108 x 60 x 28 past in elke jaszak + zo'n goed lensje zoals die Leica op de Panasonic TZ40 + nog een deftig beeld bij ISO 800 + van groothoek tot 400mm + RAW. Dat lijkt toch niet teveel gevraagd en toch maken ze het nauwelijks.

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: het niet te kloppen compact draadje

            ??? er zijn aardig wat "zakformaat" cameras deze dagen die wel raw ondersteunen ... de Sony RX100 om er maar 1 te noemen en de fotokwaliteit is idd nauwelijks te kloppen!

            In het "goedkopere" segment zal je nauwelijks "raw" vinden omdat dit bijkomende electronica nodig heeft in de camera op voorwaarde dat de "hoofdchip" een specifiek afgesplitst kanaal heeft voor een "raw" datastroom ...

            Comment


            • #7
              Re: het niet te kloppen compact draadje

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              ??? er zijn aardig wat "zakformaat" cameras deze dagen die wel raw ondersteunen ... de Sony RX100 om er maar 1 te noemen en de fotokwaliteit is idd nauwelijks te kloppen!

              In het "goedkopere" segment zal je nauwelijks "raw" vinden omdat dit bijkomende electronica nodig heeft in de camera op voorwaarde dat de "hoofdchip" een specifiek afgesplitst kanaal heeft voor een "raw" datastroom ...
              Was me al opgevallen van die compactjes met RAW maar wat ik er zo graag nog bij wou was een degelijke zoom. Iets van een 400 mm of zo en dan zijn denk ik Fuji en Casio de enigen.

              Djienbe

              Comment


              • #8
                Re: het niet te kloppen compact draadje

                en ik zou het dan nog graag in watervaste uitvoering (tot tien meter bv) willen en met onderwaterhuis tot een veertig meter. Zou leuk zijn om mee te nemen bij het duiken, zeker voor een chaoot als ik die regelmatig een volloper heeft.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: het niet te kloppen compact draadje

                  Olympus Stylus 1 misschien. Heeft een 28-300/2.8 lens en een relatief grote 1/1.7" sensor. Kan ook in raw schieten.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment

                  Working...
                  X