Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem CS6 - Camera Raw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem CS6 - Camera Raw

    Ik ondervind danige problemen met Camera Raw in Adobe CS6.
    Het volgende:
    Nadat ik de foto heb ingeladen in Camera Raw (laatste versie) en nadat ik de verschillende aanpassingen/functies heb aangepast in het deelvenster worden de meeste functies gereset wanneer ik met een andere schuifknop nog wijzigingen probeer aan te brengen.
    Ook de lenscorrectie aanpassen lukt niet meer - bij het selecteren van de gebruikte lens krijg ik onderaan de melding (unable to load lens profile)

    In het verleden nooit enige problemen ondervonden - Ik heb ondertussen reeds verschillende instellingen gecontroleerd doch ik blijf dit probleem ondervinden.
    Graag enige assistentie :-)

  • #2
    Re: Probleem CS6 - Camera Raw

    Is het een officiële versie die door U aangekocht is ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Probleem CS6 - Camera Raw

      Yes - bij sommige bestanden vind ie wel het lens profiel en bij andere niet

      Comment


      • #4
        Re: Probleem CS6 - Camera Raw

        Jammer dat niemand me verder kan helpen - ondertussen al wat verder gegoogled maar de oplossing zit er voorlopig niet tussen.

        Comment


        • #5
          Re: Probleem CS6 - Camera Raw

          Wil wel helpen, maar zelf zet ik al mijn RAW bestanden om in DNG tijdens het inladen in Lightroom, voor ik ze eventueel in PS bewerk.
          Alle cameragegevens en aanpassingen zijn daar ook mogelijk.
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

          Comment


          • #6
            Re: Probleem CS6 - Camera Raw

            Dit klinkt niet echt als een probleem bij photoshop. Wel als iets dat fout gelopen is tijdens een update of een installatie van een of ander programma.
            Ik heb ooit een gelijkaardig probleem gehad met instellingen in illustrator.
            De oplossing was toen een format van de computer en alle software er opnieuw op.
            Grt, Amaat
            The fun begins where the road ends
            BD Lidnummer : BD2057BE

            Comment

            Working...
            X