Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson R2000 of Canon Pixma Pro 100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Epson R2000 of Canon Pixma Pro 100

    Hallo,

    Ik wil graag een fotoprinter kopen maar ik geraak er niet helemaal uit welke. Na veel opzoekwerk kom ik vanalles tegen. Veel berichten maar de nieuwe printers worden niet altijd vermeld in oudere threads ..

    Zwart wit, daar wil ik het voor doen. Kleuren fotografeer ik amper en afdrukken zal nog minder zijn.

    Ik twijfel tussen de Epson Stylus R2000 en de Canon Pixma Pro 100. Het budget is niet groter.

    Algemeen vind beschreven ik dat de R2000 het minder doet in zwart wit omwille van niet voldoende grijstinten en inktcartridges. De Canon zou het beter doen maar werkt dan weer met dye inkten en daar zou het diep zwart minder zijn. Uiteindelijk staat in de review dat het wel meevalt.. maar wat is meevallen? De zwart wit afdruk mag zeker van degelijk kwaliteit zijn, ik werk op mat papier.

    Heeft er iemand een degelijke gebruikerservaring van één van de printers? En kies ik het beste voor pigment of dye inkt? Zijn er andere merkgebonden kenmerken die belangrijk zijn? Wat met de inhoud en kostprijs van inkt, de Epson is 17ml en de Canon 13.

    Ik werk met OS X Mavericks, zijn er drivers beschikbaar?

    Alvast bedankt,

  • #2
    Re: Epson R2000 of Canon Pixma Pro 100

    Heeft niemand een van deze printers? Ik wil echt graag weten hoe de zwart wit kwaliteit is.

    Comment


    • #3
      Re: Epson R2000 of Canon Pixma Pro 100

      Als je zwart wit wil printen heb je een printer nodig met de K3-inktset. Dwz dat je drie zwarttinten hebt. Bij Epson zijn dat er vier, maar er zijn er maar drie in het gebruik. De Photo Black en MatBlack worden gebruikt ifv het papier mat of blinkend.

      Canon ken ik zo niet maar bij Epson heb je de 3000. Dit is een zeer goede printer, het is wel een A3-printer met pigmentinkt.
      Als zwartwit printen het hoofddoel is zou ik toch naar die richting gaan. We zitten dan wel in de prijsklasse 6 a 700€.


      Als je goedkoper wil ga je niet de optimale zwartwitprints kunnen maken Of je zou voor een tweedehandse 2880, 2400, 3800, 3880, 3000 moeten gaan.

      Comment


      • #4
        Re: Epson R2000 of Canon Pixma Pro 100

        of eventueel een tweede handse canon pro 9500 mkII, die werkt met pigment inkten.
        Mocht je in de buurt van A'pen wonen mag je wel eens naar een paar voorbeelden komen kijken of een beeld van je zelf afdrukken zodat je weet wat je kan verwachten van de pigment inkten.

        Er is ook zaterdag 14/12 een demonstratie van canon printers bij Grobet in Antwerpen. Als je twee beelden op stick meebrengt worden die afgedrukt tot op formaat A3+ dan kan je meteen laten nagaan of kwaliteit van deze printer is wat je zoekt.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Epson R2000 of Canon Pixma Pro 100

          Bedankt voor de reacties.

          Ik heb even overwogen om te kijken naar een 2de hands exemplaar. Maar als ik dan de prijzen van inkt zie, en ik moet deze kopen bij een 2de hands lege printer, zit ik al aan de nieuwprijs. Vrees ik.

          Morgen ga ik eens langs de winkel, en dan geef ik er misschien maar wat meer aan

          Thx voor de info!

          Comment


          • #6
            Re: Epson R2000 of Canon Pixma Pro 100

            Zwart-wit afdrukken van een zeer hoge kwaliteit kan je maken met de Epson K3 inktset, die is beschikbaar in de 3000 de 3880 en Hoger, in gebruik is een printer met kleine
            inktpatronen steeds duurder dan een printer met grote patronen. Een ideaal is er niet, een goed compromis is de 3800 en 3880 printers, de eerste zal je tweedehands moet gaan zoeken
            maar beiden werken met patronen die 80 cc aan inkt bevatten, een volle set patronen is goed voor ongeveer 300 A3+ afdrukken, als je dan werkt op zeer goed papier maak je een A3+ voor om en bij de 7 Euro thuis, daar is de afschrijving van de printer niet bij, maar wel inkt en papier. Mocht je is willen komen kijken geef je me maar een seintje, het is in de Antwerpse omgeving.

            Met vriendelijke groeten, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Epson R2000 of Canon Pixma Pro 100

              Oorspronkelijk geplaatst door D2x Bekijk bericht
              Hallo,

              Ik wil graag een fotoprinter kopen maar ik geraak er niet helemaal uit welke. Na veel opzoekwerk kom ik vanalles tegen. Veel berichten maar de nieuwe printers worden niet altijd vermeld in oudere threads ..

              Zwart wit, daar wil ik het voor doen. Kleuren fotografeer ik amper en afdrukken zal nog minder zijn.

              Ik twijfel tussen de Epson Stylus R2000 en de Canon Pixma Pro 100. Het budget is niet groter.

              Algemeen vind beschreven ik dat de R2000 het minder doet in zwart wit omwille van niet voldoende grijstinten en inktcartridges. De Canon zou het beter doen maar werkt dan weer met dye inkten en daar zou het diep zwart minder zijn. Uiteindelijk staat in de review dat het wel meevalt.. maar wat is meevallen? De zwart wit afdruk mag zeker van degelijk kwaliteit zijn, ik werk op mat papier.

              Heeft er iemand een degelijke gebruikerservaring van één van de printers? En kies ik het beste voor pigment of dye inkt? Zijn er andere merkgebonden kenmerken die belangrijk zijn? Wat met de inhoud en kostprijs van inkt, de Epson is 17ml en de Canon 13.

              Ik werk met OS X Mavericks, zijn er drivers beschikbaar?

              Alvast bedankt,
              Zowel R2000 als de Pro 100 produceren geweldig diep zwart. Dye inkten (Pro 100) produceren sowieso veel levendigere kleuren en....veel dieper zwart op glazend fotopapier dan welke pigmentinkten dan ook. Aangezien je met mat papier werkt is de R2000 echter veel beter geschikt, vanwege de speciale matte zwart: de fotozwart van de Pro 1000 op matte papier geeft een minder diep zwart. Met een juist profiel voor je matte papier voor de R2000 kan je toch acceptabele zwart/wit-afdrukken produceren. Let op: de R2000 is vanwege de pigmentinkttechnologie veel geschikt voor afdrukken die uitgehangen moeten worden (ondanks de moderne technieken is kleurstofinkt (dye) toch nog gevoelig voor uitbleken door oxidatieve gassen en Uv-licht).

              Qua drivers moet je je geen zorgen maken: beide printers zullen werken met Mavericks.

              Echter: de keuze die je maakt is een valse, aangezien de R3000 (met 26 ml per patroon), omgerekend evenveel duur is als de R2000, maar het voordeel heeft van de beroemde K3 Vivid inktset voor neutrale z/w-afdrukken.

              Ik heb zelf zowel de R3000 als de Pro 3880: beiden werken met die K3 Vivid inktset.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment


              • #8
                Re: Epson R2000 of Canon Pixma Pro 100

                Ik heb een pixma 9500 pro in de aanbieding, hij gaat weg omdat ik mij een epson Pro 3880 gekocht heb.
                wat betreft kwaliteit, de canon druk perfect af in zwart/wit en kleur. De afdruk blijft zijn kleur houden, ook na een jaar in het zonlicht te hebben gehangen, dit in tegenstelling tot de 9000 Pro. Het is een goed alternatief voor de Pro100. De prijs van cartridge is 12 euro bij art & craft in Mariakerke, bij 123inkt in NL (online) betaal je ongeveer 10 euro plus verzending. Als je nog geen printer hebt aangekocht: hij gaat weg voor de vaste prijs van 250 euro, samen met nog 6 nieuwe inktcartridges en nog rest Canon papier (Mat A3 papier van Canon en glossy A4 van Canon), dus een koopje. De printer is zeker niet versleten.
                Sony A7III & Sony A7 RIII
                Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                Comment

                Working...
                X