Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon of Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon of Nikon

    Ik zou een digitale SLR willen kopen, om later een telelens op te kopen voor natuurfotografie. Ik ben beginner, dus niet teveel geld.
    Simpele vraag: Canon of Nikon body?

  • #2
    NIKON natuurlijk!
    Lid: BD 0249BE
    D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

    Comment


    • #3
      CANON natuurlijk!

      Comment


      • #4
        NIKON, zonder twijfel!
        BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

        Comment


        • #5
          NIKON natuurlijk! The one and only!
          Nikon, Apple & Epson

          Comment


          • #6
            Even een ernstig antwoord:

            De beste keuze van dit moment is:
            - Ofwel een nieuwe Nikon D70.
            - Ofwel een tweedehandse Canon 10D.

            Indien je budget heel beperkt is zal een Canon 300D ook wel volstaan.

            Jan.

            Comment


            • #7
              Inderdaad, Canon OF Nikon

              Comment


              • #8
                Die vraag wordt hier geregeld gesteld, en op dit ogenblik zou de Nikon D70 een kleine voorsprong hebben op een 300D, maar die is dan weer wat in prijs gezakt, zodat het terug wat moeilijker wordt om te kiezen.


                (Ik heb zelf een 300D, en ben daarover heel tevreden )
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Die vragen beginnen mij nu wel echt het strot uit te komen.

                  Kunnen jullie zelf niet beslissen ?????????

                  Je weet toch zelf het beste wat je wil aanvangen met de camera, weeg daarvan de voor EN nadelen af en klaar is klara

                  en trouwens voor niet veel geld ga je ook moeilijk een DSLR vinden.

                  J.
                  johnvde

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by mirlong1
                    Die vragen beginnen mij nu wel echt het strot uit te komen.

                    Kunnen jullie zelf niet beslissen ?????????

                    Je weet toch zelf het beste wat je wil aanvangen met de camera, weeg daarvan de voor EN nadelen af en klaar is klara

                    en trouwens voor niet veel geld ga je ook moeilijk een DSLR vinden.

                    J.
                    Fotojos is wel nieuw hier, en hij heeft waarschijnlijk niet die verschrikkelijk lange discussies gevolgd, waarbij er uiteindelijk toch nooit een goed antwoord uitgekomen is
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Het enige juiste antwoord is dat het je eigen keuze moet zijn, de ene kan dit, en de andere dat wat die ene nou niet weer kan.

                      Ze zijn allemaal goed (de in dit topic genoemde camera's) Ga zelf eens proberen in een fotozaak welke je lekker in de hand ligt, wat je je kunt veroorloven, ga naar een GOEDE fotowinkel, niet naar zo'n prutstentje waar de verkoper zelf het verschil niet weet tussen diafragma en sluitertijd. Laat je in die goede fotozaak voorlichten en probeer ze gewoon, het is een dure aanschaf waar je goed over moet beslissen.

                      Bedenk ook wat je wilt, het ene merk heeft iets meer wide en het andere merk weer iets meer tele. Bedenk wat je gaat doen, en laat daar je keuze van afhankelijk zijn.

                      Groeten
                      Leo

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by mirlong1
                        Die vragen beginnen mij nu wel echt het strot uit te komen.

                        Kunnen jullie zelf niet beslissen ?????????

                        Je weet toch zelf het beste wat je wil aanvangen met de camera, weeg daarvan de voor EN nadelen af en klaar is klara

                        en trouwens voor niet veel geld ga je ook moeilijk een DSLR vinden.

                        J.
                        Klein beetje respect en begrip is hier op z'n plaats, Mirlong!
                        Doe eens een search en kijk eerst eens hoeveel je zélf van dit soort vragen hebt gesteld.

                        Ter zake: natuurfotografie? Dan zal je vaker wat aan een goede telelens nodig hebben en daar heeft Canon wat grotere keuze in.
                        Nikon heeft wat meer keuze in de groothoek range.

                        Beide merken zijn elkaar absoluut waard. Alleen is de meest recente camera nu op dit moment de Nikon D70. Enkele maanden geleden was dat de Canon 300D.
                        En binnen enkele maanden zal er zeker weer iets nieuws uit de bus komen.
                        Algemeen kan je stellen dat Canon wat innovatiever is dan Nikon.

                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by mirlong1
                          Die vragen beginnen mij nu wel echt het strot uit te komen.

                          Beste Mirlong, niemand verplicht je om deze vragen op dit forum te lezen en zeker niet om er op te antwoorden. Indien je niks zinnigs te zeggen hebt is het meestal beter om te zwijgen.

                          Koen

                          Comment


                          • #14
                            Ik was gisteren een van de fotografen op een grote festival, en heb 2 grote jongens aangesproken/2 topfotografen/ beide had de volgende antwoord gegeven, als Nikon binnen een jaar niet met iets beters komt, stappen ze alle 2 over op Canon.Zij hadden wel over in de prijsklasse van een camera rond de 2000 Euro. Dus de hele dure van Nikon/D2H/ valt hier erbuiten
                            Nikon D200-300, SB900, 17-55mm 2.8, 70-200mm 2.8, 85mm 1.4, 18-200mm VR

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Kati
                              Ik was gisteren een van de fotografen op een grote festival, en heb 2 grote jongens aangesproken/2 topfotografen/ beide had de volgende antwoord gegeven, als Nikon binnen een jaar niet met iets beters komt, stappen ze alle 2 over op Canon.Zij hadden wel over in de prijsklasse van een camera rond de 2000 Euro. Dus de hele dure van Nikon/D2H/ valt hier erbuiten

                              Hadden ze het dan soms over de nikon D100? Daar zou een opvolger inderdaad niet misstaan.
                              http://www.jvermeulen.be

                              Comment

                              Working...
                              X