Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

China met privegids

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • China met privegids

    We zouden dit jaar op reis willen naar China.
    Om toch een grotere vrijheid te hebben zouden we met een prive-gids willen gaan on plaats van een groepsreis te boeken. Een individuele reis schrikt me dan weer af omwille van het taalaspect.

    Iemand ervaringen met reizen met prive-gids. Ik weet dat Vtb-reizen dit vanuit BelgiË organiseert voor een prijs die vergelijkbaar is met hun groepsreis.

    Heeft iemand ervaringen met reizen met prive-gids in China?

    Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties.

    Peter

  • #2
    Re: China met privegids

    Tiara Tours (http://www.tiaratours.nl/reis/chinas_hoogtepunten) is een reiburo in Nederland die je op dat vlak een grote vrijheid geeft; je kiest een basispakker en je kan daarop diverse excursies bijnemen naar eigen vermogen.
    Al moet ik zeggen dat reizen in China vrij goed meevalt; ik heb het land 3x individueel bereist en ken eveneens geen jota Chinees.
    Het openbaar vervoer is heel goed en stipt; je kan alles online boeken.
    Ook hotels zijn makkelijk te reserveren online.
    Ter plaatse kan je dan overwegen om op eigen houtje alles te verkennen of gebruik te maken van georganiseerde tours.
    Inzake private gidsen heb ik geen ervaring.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: China met privegids

      Mijn echtgenote en ik zijn ooit vanuit Shanghai naar Brugge gereden met de trein. Een reis van enkele weken.
      Met vele stops van één of meerdere dagen in enkele steden (Bejing, Ulaanbaatar o.a.).
      Telkens werden we door een (andere) gids opgewacht aan een station om ons naar het hotel te brengen en om de lokale toeristische plaatsen te bezoeken.
      Alles wat foutloos geregeld en de timing was tip top in orde.
      Daarom wil ik U graag, zoals hierboven, Tiaratours aanbevelen.
      Twee drie kaar naar Breda rijden om je wensen te bespreken is heel nuttig.
      Welke gids en wat je ervan verwacht is allemaal te bespreken.
      De prijzen vallen heel goed mee.

      Opmerking : 1 ) -alhoewel de treinen de gehele reis, gedurende al die vele kilometers, stipt op tijd reden hebben we één vertraging gehad.
      In Drongen was er een defecte locomotief die ons 30 minuten doen wachten heeft.
      2) - In Shanghai was mijn echtgenote de perfecte gids....
      Last edited by Skitch; 7 december 2013, 19:11.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment

      Working...
      X