Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderkopjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kinderkopjes




    Update:


    - Uitsnede gewijzigd
    - Een tikkeltje bijgelicht op sommige plaatsen
    - Extra verscherping bij het exporteren toegepast

    Bedankt om te kijken en de suggesties.
    Last edited by Rasper; 5 december 2013, 18:46.
    http://kasper.photography & Flickr

  • #2
    Re: Kinderkopjes

    Vele gaan zeggen nog een stukje afsnijden zodat de reeling uit de hoek start...

    Maar persoonlijk... Is dit mijn ding...
    Mooi kleuren en tof met het licht gespeeld
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Kinderkopjes

      Oogt toch wel wat te donker voor mij, vooral wanneer je op zwarte achtergrond bekijkt.
      Maar dat zal een kwestie van smaak zijn.
      Enne.....ik zou onderaan nog een stukje afsnijden zodat de reeling uit de hoek start ... .
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Kinderkopjes

        Knappe belichting en sfeer. Voor mij moet er niets af. Het onderwerp is ten slotte de kinderkopjes.
        Mijn aandacht wordt echter wel weggetrokken door het rode uitsteeksel. Deze zou ik wat lokaal desatureren.

        Comment


        • #5
          Re: Kinderkopjes

          goede compo. Had het nu geregend was je foto nog beter geweest ,-)
          Running is a way of living..

          Comment


          • #6
            Re: Kinderkopjes

            mooi en sfeervolle opname.
            zou er wel wat afhalen, zodat het hek in de hoek begint.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Kinderkopjes

              Is dat een soort regel of truuk om dergelijke lijnen uit de hoek te laten beginnen? Grappig dat het zo collectief leeft . Ik probeer vanavond nog eens een update te plaatsen ervan.

              Achteraf gezien wilde ik eigenlijk meer de 1/3 regel toepassen voor de horizon, maar daarvoor moest ik nog meer wegdek op de foto gezet hebben ter plaatse.

              Bedankt voor de reacties
              http://kasper.photography & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Kinderkopjes

                Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                Is dat een soort regel of truuk om dergelijke lijnen uit de hoek te laten beginnen? Grappig dat het zo collectief leeft . Ik probeer vanavond nog eens een update te plaatsen ervan.

                Achteraf gezien wilde ik eigenlijk meer de 1/3 regel toepassen voor de horizon, maar daarvoor moest ik nog meer wegdek op de foto gezet hebben ter plaatse.

                Bedankt voor de reacties
                Een beetje hetzelfde als de 1/3 regel, maar alhoewel het regel genoemd wordt zijn het geen regels.
                Niks moet, alles mag.....voor mij toch, maar soms kan het één of het ander mooier ogen.
                Idem met formaten. Sommigen zweren bij het formaat 2x3, terwijl ik nog nooit naar een formaat gekeken heb.
                Blijft het na het croppen 2x3 dan is het goed, is het anders, dan is het voor mij ook goed.
                Zelfs alle voorstellen die hier over een foto gedaan worden mag je aan je laars lappen als je ze zelf niet goed vindt.
                Het is en blijft jouw foto en wanneer jijzelf een foto zus of zo beter vindt, dan laat je die ook best zo.
                Wanneer je echter bvb. 10 keer de opmerking leest dat de lucht te dit of te dat is........dan zal er wel iets van aan zijn denk ik, maar dan nog....
                Wij kijken hier meestal slechts één keer/een paar keer naar een foto, terwijl jij er misschien lang naar zal kijken, als je hem bvb. laat afdrukken en aan je muur hangt. Dus ben je beter met de afdruk die jij het liefste ziet.
                Groetjes
                Last edited by Guest17; 5 december 2013, 11:34.

                Comment


                • #9
                  Re: Kinderkopjes

                  Ik vind hem mooi zoals die is.. knap!
                  Heb nog zoveel te leren :)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kinderkopjes

                    Spijtig dat de foto zo donker is, foto met redelijk wat potentieel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kinderkopjes

                      Voor mensen die opmerken dat ze de foto te donker vinden stel ik voor dat ze misschien eens kijken naar de calibratie van hun scherm? Er zijn weinig puur-zwarte delen in deze foto en in de lucht zou je normaal gezien ook nog altijd wat kleur moeten kunnen zien. Het is tenslotte ook nacht hé

                      Terzijde: dit is een HDR uit 3 foto's. Op basis van de belichting die mijn camera zou voorstellen zou je amper de helft van de kasseien kunnen zien mocht ik 1 enkele belichting gebruikt hebben.
                      http://kasper.photography & Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kinderkopjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                        Voor mensen die opmerken dat ze de foto te donker vinden stel ik voor dat ze misschien eens kijken naar de calibratie van hun scherm? Er zijn weinig puur-zwarte delen in deze foto en in de lucht zou je normaal gezien ook nog altijd wat kleur moeten kunnen zien. Het is tenslotte ook nacht hé

                        Terzijde: dit is een HDR uit 3 foto's. Op basis van de belichting die mijn camera zou voorstellen zou je amper de helft van de kasseien kunnen zien mocht ik 1 enkele belichting gebruikt hebben.
                        De calibratie van mijn scherm heeft weinig te maken met mijn smaak.
                        Voor mijn smaak oogt de foto in het algemeen paar tinten te donker, maar dat is puur mijn mening.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kinderkopjes

                          De foto oogt verrassend door de vele kleuren die er in aanwezig zijn en ik vind dat wel sfeerrijk. Goede invoerende lijnen.
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kinderkopjes

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                            Voor mensen die opmerken dat ze de foto te donker vinden stel ik voor dat ze misschien eens kijken naar de calibratie van hun scherm? Er zijn weinig puur-zwarte delen in deze foto en in de lucht zou je normaal gezien ook nog altijd wat kleur moeten kunnen zien. Het is tenslotte ook nacht hé

                            Terzijde: dit is een HDR uit 3 foto's. Op basis van de belichting die mijn camera zou voorstellen zou je amper de helft van de kasseien kunnen zien mocht ik 1 enkele belichting gebruikt hebben.
                            Voila, daarom schreef ik dat je vooral je foto's moet houden zoals je ze zelf het liefste ziet.
                            Blijkbaar zie jij graag donkere foto's en dat mag gerust, maar je merkt dat er ook anderen zijn.
                            Niemand schreef trouwens dat er puur zwarte delen zijn, maar wel dat de foto te donker oogt, een heel verschil niet .
                            Groetjes
                            Last edited by Guest17; 5 december 2013, 14:35.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kinderkopjes

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Voila, daarom schreef ik dat je vooral je foto's moet houden zoals je ze zelf het liefste ziet.
                              Blijkbaar zie jij graag donkere foto's en dat mag gerust, maar je merkt dat er ook anderen zijn.
                              Niemand schreef trouwens dat er puur zwarte delen zijn, maar wel dat de foto te donker oogt, een heel verschil niet .
                              Groetjes
                              Neen, er schreef inderdaad niemand dat er te veel zwarte delen zijn, maar ik gaf dat mee als indicatie/maatstaf dat er misschien iets mis zou kunnen zijn met de calibratie van je scherm, mocht je dus wel overwegend zwarte delen te zien zijn. Dat zou immers als gevolg hebben dat het geheel ook te donker oogt.
                              Maar goed, laten we ervan uitgaan dat iedereen dus een perfect scherm heeft en de opmerkingen enkel nog nog over smaak gaan
                              http://kasper.photography & Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X