Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met scherpte bij posten foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met scherpte bij posten foto

    Wanneer ik op dit forum een foto post, lijkt deze behoorlijk minder scherp dan de originele foto. Daar de afmetingen van de originele te groot zijn, moet ik hem verkleinen naar max 1024 MP. Dit doe ik met een eenvoudig fotoprogramma (heb geen PS ofzo). Waardoor komt het minder scherp worden? Komt dit door het verkleinen? Of door het uploaden (doe ik via Imageshack)? En hoe kan ik dit oplossen?
    Olympus PEN EPL-5

  • #2
    Re: Probleem met scherpte bij posten foto

    Ik ben wel geen expert, maar na het verkleinen van de foto, moet je altijd verscherpen.
    Bij het verkleinen aanduiden dat de foto zijn eigenschappen moet bewaren. Kijk na of in je bewerkingsprogramma dat je gebruikt iets moet aanvinken in die richting.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met scherpte bij posten foto

      gewoon dit gebruiken;
      Resize your photos keeping EXIF data and adding frames

      en als laatste handeling verscherpen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met scherpte bij posten foto

        Dank je! Ik probeer het uit!
        Last edited by Dealan; 5 december 2013, 10:14.
        Olympus PEN EPL-5

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met scherpte bij posten foto

          Sommige websites waar je gratis foto's kan wegzetten om ze op forums te laten zien verkleinen de bestanden (ze verminderen niet het aantal pixels, maar de kwaliteit vermindert wel), dan worden ze ook minder scherp.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met scherpte bij posten foto

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Sommige websites waar je gratis foto's kan wegzetten om ze op forums te laten zien verkleinen de bestanden (ze verminderen niet het aantal pixels, maar de kwaliteit vermindert wel), dan worden ze ook minder scherp.
            Heb zonet de proef op de som genomen en een gedempte vloek kon ik niet meer tegenhouden
            Ik post hier al eens een foto en nog nooit heb ik een zij aan zij vergelijking gedaan. Nu dus wel en
            Het verschil is miniem maar het is er wel degelijk. Scherpteverlies en kleursaturatie. Mijn foto's staan bij Photobucket en ja, 't is gratis.

            Ze toonbaar maken via een link naar mijn website werkt niet (gemaakt met jAlbum). Gebruik maken van de webruimte ter beschikking gesteld door mijn provider heb ik nog niet onderzocht maar zou een mogelijkheid zijn tenzij er iets is dat dit verbied (teruglinken naar webruimte). Laatste optie : betalende sites zoals SmugMug ...

            Maar bon, terug on-topic. Nergens vind ik iets terug bij - in dit geval Photobucket - de host die dit fenomeen aankaart of duidt. Straf en het bewijs dat goedkoop niet altijd beterkoop is.

            Slu !

            Tjerri

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met scherpte bij posten foto

              Datatransfer is niet goedkoop, dat is de reden waarom de websites waarlangs je foto's gratis kan posten op een website er alles aan doen om die datatransfer zoveel mogelijk te beperken.
              Het enige waarop ze wat kunnen verdienen is reclame, maar dat zal niet voldoende zijn om de kosten te betalen als iedereen foto's in de best mogelijke kwaliteit wil laten zien op een website.

              Bij een betalende website krijgen ze daarvoor geld van de gebruikers, ze hebben dus vaste inkomsten (toch als ze voldoende klanten hebben).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X