Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIK SW / PHotoshop / LR 32 of 64 bit en W7 of W8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIK SW / PHotoshop / LR 32 of 64 bit en W7 of W8

    Hallo;

    Ik 'moet' een nw. pc samenstellen; dat is op zich al een klus; ik weet zo'n beetje wat ik wil, maar ik zoek nog de antwoorden op de volgende
    vragen:

    Moet ik mijn nw. afstemmen op 32 of 64 bit. Ik heb geen voorkeur, al weet ik, dat 64 sneller (zal) gaan werken dan 32 bit.
    Daarover hoef ik niet perse een discussie, wel over 't volgende:

    Ik heb de Nik collectie & Photomatix (2013) en (onlangs) een abo afgesloten bij adobe voor PS CC en LR5

    1) werken de bovengenoemde ook op een Windows 64 bit? besturingssysteem. Ik neem aan, dat PS CC en LR5 dan wel zullen doen, maar hoe zit 't met
    de Nik SW en Photomatix?

    2) wat zal ik doen; W8 of W7; want die laatste is eigenlijk nog in 64 bits te verkrijgen.
    W8 zie ik niet zo zitten met die tegels, op m'n toekomstige pc met Eizo monitor S2243 W-H en een Acer W2223 W, zit toch geen touchscreen; nog geen geld voor; pc eerst, en de Eizo doet 't nog goed


    Alvast bedankt voor de evt. hulp
    Met vriendelijke groet

    Calisto

  • #2
    Re: NIK SW / PHotoshop / LR 32 of 64 bit en W7 of W8

    Ik heb pas een nieuwe Pc want mijn vorige heeft de geest gegeven. Daar had ik Windows 8 pro op geplaatst. Het is een hele aanpassing en werkt niet altijd even vlot als de Windows 7.
    Voor de nieuwe Pc heb ik gewoonweg Windows 7 gevraagd. Daar werkt Ps6, lightroom5 perfect op.

    Comment


    • #3
      Re: NIK SW / PHotoshop / LR 32 of 64 bit en W7 of W8

      Alle nieuwe pc's zijn tegenwoordig 64 bits. Op een 64 bits werken alle programma's maar op een 32 bits pc werken programma's ontwikkeld voor 64 bits niet en tegenwoordig worden de meeste nog enkel voor 64 bits gemaakt. Je genoemde programma's werken normaal gezien op 64 bits pc's
      Een touchscreen heb je eigenlijk niet nodig op een desktop of laptop en is eigenlijk ontworpen voor een tablet.

      Gr, Daniel.

      Comment


      • #4
        Re: NIK SW / PHotoshop / LR 32 of 64 bit en W7 of W8

        Hallo;

        @ Loeke & Felix:

        Beide bedankt voor de uitleg;

        Ik denk dat het een W7 prof. - 64 gaat worden, want die is ( nog) in NL te verkrijgen

        grt
        Calisto
        Met vriendelijke groet

        Calisto

        Comment


        • #5
          Re: NIK SW / PHotoshop / LR 32 of 64 bit en W7 of W8

          Groot gelijk, ik weet dat mijne LR 4 erg goed samenwerkt met NIK en PS 6 onder Win 7.
          Maar ik vrees dat dit niet zo meer is als ik ooit zou opwaarderen.
          Zijn er leden met andere werkende combinaties ?
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

          Comment


          • #6
            Re: NIK SW / PHotoshop / LR 32 of 64 bit en W7 of W8

            Vreemd dat men nog altijd zo'n problemen maakt van die "tegels" van windows 8. Je hoeft die niet te gebruiken, en als je die start-knop echt nodig hebt kan je die gewoon toevoegen (daar is software genoeg voor).
            Windows 8.1 heeft echt wel een aantal voordelen t.o.v. windows 7 : sneller opstarten, lager geheugengebruik, ...
            En qua 32 of 64 bit heb je eigenlijk geen keuze meer : vandaag is 8 GB ram zowat het minimum geworden, en dan heb je 64 bit nodig...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: NIK SW / PHotoshop / LR 32 of 64 bit en W7 of W8

              Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
              Groot gelijk, ik weet dat mijne LR 4 erg goed samenwerkt met NIK en PS 6 onder Win 7.
              Maar ik vrees dat dit niet zo meer is als ik ooit zou opwaarderen.
              Zijn er leden met andere werkende combinaties ?
              Ik denk dat je niet bang voor problemen hoeft te zijn zoltan, ik werk met win. 8.1 64-bits en LR 4 en LR 5 en
              Photoshop Elements 12. Dit werkt perfect samen.
              En win 8.1 is gewoon sneller dan win 7. Met die blokken heb ik niks te maken, ik werk altijd op mijn desktop.
              Paul

              Comment

              Working...
              X