Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke laptop ?

    Ik overweeg een nieuwe laptop te kopen maar zie door de bomen het bos niet meer

    Nu is mijn vraag wat jullie zoal gebruiken,
    de bedoeling is dat ik er ook zo nu en dan ook eens een foto op kan bewerken ook al weet ik dat daarvoor een laptop niet ideaal is.

    Ik dacht zo aan een prijsklasse rond de duizend euro.

    Alvast bedankt voor jullie tips en meedenken.
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Welke laptop ?

    Voor rond de duizend gulden kun je zeker een laptop aanschaffen voor foto/video bewerking.
    Ik heb sinds kort naast mijn desktop een ASUS laptop waar al mijn foto/video software uitstekend op presteert. Ik gebruik hem voornamelijk voor presentaties buitenshuis.
    Een groot minpunt van de ASUS die ik heb is het zilverkleurig klavier: ondanks de verlichting zijn de toetssymbolen heel slecht leesbaar. In de winkel merkte ik dat niet op omdat je er dan hoger boven staat, wanneer je zit kijk je schuin op klavier. Het beste is dus zwarte klavierknoppen. Ik heb het klavier met een boek schuin omhoog gelegd waardoor de toetssymbolen wel goed zichtbaar zijn.
    Wanneer je thuis werkt raad ik aan er een grote monitor bij te nemen, want die laptop schermen zijn erg iel.
    Last edited by Eenbes; 9 december 2013, 09:12.

    Comment


    • #3
      Re: Welke laptop ?

      Inderdaad er is veel keuze
      De Acer Aspire 7750G met 12GB DDR3 RAM, 120GB SSD+750GB HDD, Intelcore I7-2630QM gebruik ik zelf en ben er zeer tevreden over

      Groeten
      Grtjs
      Goofymarc

      Comment


      • #4
        Re: Welke laptop ?

        Bedankt voor de info Eenbes en goofymarc ik ga die voorstellen eens bestuderen.

        De Acer ziet er wel aanlokkelijk uit moet ik zeggen

        Mvg.

        Ronald
        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

        https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

        Comment


        • #5
          Re: Welke laptop ?

          MacBook Pro....
          Groet,
          Paul

          Comment


          • #6
            Re: Welke laptop ?

            Deze is zeker ook een aanrader.

            Comment


            • #7
              Re: Welke laptop ?

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulR1 Bekijk bericht
              MacBook Pro....
              daar ga je met €1000 niet mee toe komen
              en in die prijsklasse in een gewone echte laptop prijs/kwaliteit stukken beter

              Comment


              • #8
                Re: Welke laptop ?

                Belangrijk voor fotobewerking is dat je een IPS schem hebt (resultaat onafhankelijk van kijkhoek). Ik weet echter niet of, en zo ja welke laptops dit hebben.
                D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                Comment


                • #9
                  Re: Welke laptop ?

                  Voorlopig gaat mijn voorkeur naar deze http://www.notebookcheck.net/Review-....103626.0.html maar die heeft dan weer een 'glanzend' scherm en ik weet niet of dit nu echt een probleem geeft of het overroepen is.
                  Iemand ervaring met 'glanzende' schermen en fotobewerking op zo'n scherm.

                  Alvast bedankt voor U reactie.
                  Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                  https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke laptop ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                    Voorlopig gaat mijn voorkeur naar deze http://www.notebookcheck.net/Review-....103626.0.html maar die heeft dan weer een 'glanzend' scherm en ik weet niet of dit nu echt een probleem geeft of het overroepen is.
                    Iemand ervaring met 'glanzende' schermen en fotobewerking op zo'n scherm.
                    Algemeen wordt aangenomen dat een mat scherm beter is dan een blinkend. De reflectie en inkijkhoek zouden "dooddoeners" zijn. Ook de kleuren kunnen iets anders overkomen.

                    Oud topic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke laptop ?

                      Ik koop mijn laptops tegenwoordig bij XNB en ben er heel tevreden van. Als professioneel software ontwikkelaar en 3D/foto/video hobbyist, kan ik best wat kracht gebruiken als ik buitenshuis werk. Alle merken zoals Asus, HP, Lenovo, ... kunnen gewoon niet aan die prijzen.
                      Als voorbeeldje, zie hieronder. Je kan een Gamut scherm bijnemen voor € 65. Qua CPU zou ik voor een I7 gaan, maar wss is de kerstactie I5 al meer dan voldoende. Ik heb hier de 17" als voorbeeld gekozen, je kan uiteraard ook een kleinere laptop kiezen.
                      Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke laptop ?

                        Zo'n glanzend scherm wil je echt niet voor fotobewerking, eigenlijk zelfs niet voor eender welk pc werk. De reflecties zijn naast storend ook vermoeiiend voor de ogen.

                        Laat je ook niet verleiden tot 'wide gamut' schermen met TN LCD technologie. Deze geven dan wel schitterende weergaves maar bij TN schermen wijzigt het beeld vrij sterk i.f.v. de kijkhoek en dat wil je niet voor fotobewerking. IPS LCD is dus naast een mat scherm echt een must.

                        Voor fotobewerking is een 24" scherm ook veel comfotabeler dan een 19" scherm. De betere optie zou, indien praktisch en budgettair mogelijk, zijn om met een afzonderlijke monitor te werken die je aan je laptop koppelt wanneer je fotobewerking doet. Bvb de Dell Ultrasharp modellen zijn niet zo duur en hebben een zeer degelijke kwaliteit.
                        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke laptop ?

                          Voor fotobewerking is een 24" scherm ook veel comfotabeler dan een 19" scherm. De betere optie zou, indien praktisch en budgettair mogelijk, zijn om met een afzonderlijke monitor te werken die je aan je laptop koppelt wanneer je fotobewerking doet. Bvb de Dell Ultrasharp modellen zijn niet zo duur en hebben een zeer degelijke kwaliteit.
                          Als je nog een apart bureau of computerhoekje hebt is dat de beste combinatie, temeer dat je dan een laptop met een kleiner scherm kan nemen.
                          Met een 17" laptop zie ik niet veel mensen rondlopen.

                          En wat je bijbetaalt bij zo'n computer op maat voor de software alleen is bijna zoveel als een hele laptop nog kost bij de grote merken
                          Je krijgt tegenwoordig voor een klein bedrag ook al Lightroom bij.
                          Als thuisgebruiker, student, of via je werk kan je misschien goedkoper aan een officepakket geraken.

                          Een i5 processor is heel behoorlijk voor fotobewerking.

                          Comment

                          Working...
                          X