Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

perfect brush

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • perfect brush

    Beste BDr's

    kan er iemand mij wegwijs maken hoe ik de perfect brush moet gebruiken in perfect photo suite7,als ik nu deze wil gebruiken en ik ga over de voorgrond, verdwijnt deze ook.Nu heb ik een filmpje gezien op youtube over het gebruik van dit tool maar als ik het toepas verdwijnt de voorgrond daar waar deze zou moeten blijven bestaan.Heb hier een photo geprobeerd om een andere lucht in te plaatsen maar helaas.Kan er iemand mij nuttige tip('s) geven hieromtrent waarvoor van harte.Perfect brush is aangevinkt moet ik nog iets aanvinken????Het filmpje dat ik heb gezien is op een Mac en ik zou dit willen doen in windows 7.
    mvg Ysvogel

  • #2
    Re: perfect brush

    In welke module van PPS7.5 wil je de Perfect Brush gebruiken, want de werking kan lichtjes verschillen, afhankelijk van de module (dus van wat je precies wil doen).
    Als ik de masking brush selecteer in Perfect Layers en dan bovenaan Perfect Brush aanklik, krijg ik het volgende venstertje:

    en zie je al een uitleg

    Je moet zorgen dat je bovenaan links (bij Mode) kiest tussen Paint in en Paint out, en wellicht is dat het probleem dat jij beschrijft.


    Ik ben intussen al naar PPS8 ge-upgrade, maar houd de vorige suite nog even op mijn Mac voor dit soort vragen.
    Last edited by LesC; 4 december 2013, 09:20.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: perfect brush

      Lesc
      De instelling zouden goed staan maar als ik over de bomen ga verdwijnen deze door de nieuwe achtergrond paint out of in ben ik uit dit is toevoegen of weg doen dw bomen zouden moeten bijven en de lucht veranderen in de vlakken met lucht gebeurd dit vlekkeloos alleen als uk over de bomen ga is het fout gwbruij de 7van perfect
      Ysvogel

      Comment


      • #4
        Re: perfect brush

        Nu weet ik nog niet in welke module (dat zie je bovenaan rechts) je aan het werken bent. Ik neem aan dat je toch minimum twee lagen hebt?
        Heb je de (gratis!) update naar 7.5 niet gedaan?
        Onderaan links zijn er ook verschillende instellingen. Maakt het daar enige verschil welke optie je gekozen hebt?


        Ik werk ook op Mac, maar denk niet dat het enig verschil maakt, eens je in het programma zelf zit.
        Last edited by LesC; 4 december 2013, 10:38.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: perfect brush

          hoi LesC
          als ik hier werk in perfect layer en ik vink perfect brush aan dan krijg ik geen venster werkt dit gereedschap wel in perfect photo suite 7 als ik met mijn brush over de bomen ga verdwijnen deze steeds dan moet ik op de knop alt drukken voor mijn voorgrond terug op te laten komen, krijg dan een plus teken in brush cirkel ik werk in twee lagen de een de nieuwe achtergrond en de andere de originele foto beide lagen hebben wel een masker???ik kan er niet meer aan uit, heb program aangeschaft omdat photoshop problemen zou geven in de toekomst.moet ik updaten naar de 7.5 of 8???om dit tool te laten werken.
          mvg Ysvogel

          Comment


          • #6
            Re: perfect brush

            LesC
            ik werk wel met windows 7 en geen Mac mischien daar een probleem de toetsen zijn ook niet het zelfde als bij MaC

            Comment


            • #7
              Re: perfect brush

              Updaten naar 7.5(.1) is gratis en -maar dat moet je nachecken- zou nog moeten werken onder Win7. Ik kan niet direct Win7 gebruikers helpen (ben zelf Mac-ker) dus reken hier toch op input van andere Win-gebruikers.
              Volgens mij staat een borsteltje met + is voor Paint In, een borsteltje met - voor Paint Out.

              Zoals boven gezegd: ik ben inmiddels naar v.8, maar dat was een te betalen upgrade; die versie is alweer beter, maar ook anders…
              Last edited by LesC; 4 december 2013, 18:23.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X