Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Albert Rodenbach

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Albert Rodenbach

    Genomen tijdens een avondwandeling in het mooie Roeselare:


    Update na opmerkingen over compositie:

    Last edited by michaelanckaert; 4 december 2013, 13:30. Reden: Update
    Canon 70D - Canon 50mm f/1.4 USM - Canon 17-40mm f/4L USM

  • #2
    Re: Albert Rodenbach

    De vogel heeft geen ruimte om te vliegen. Hij zit tegen de rand. Je kan misschien herstellen door het canvas te vergroten en dan clonen.
    Eronder ziet er iets raar. Er wordt maar één voet getoond en een stuk van de sokkel. Ik zou afsnijden onder de kniëen (of misschien net boven). Rechts zou ik ook iets afsnijden. Links kan ook het canvas iets groter worden. Dat is mijn mening maar iedereen heeft zijn opinie.

    Comment


    • #3
      Re: Albert Rodenbach

      Zit wat te krap in het kader. Mooi beeld wel.
      Running is a way of living..

      Comment


      • #4
        Re: Albert Rodenbach

        Goed punt, nu zie ik ook dat de compositie niet zo mooi is. Zal straks met Gimp even kijken wat ik kan verbeteren, het origineel is jammergenoeg zo geframed.

        Bedankt voor de tips!
        Canon 70D - Canon 50mm f/1.4 USM - Canon 17-40mm f/4L USM

        Comment


        • #5
          Re: Albert Rodenbach

          Mooi belicht, maar ik volg de voorgangers met de compo...

          Comment


          • #6
            Re: Albert Rodenbach

            Heb de compositie herwerkt met Gimp volgens de opmerkingen hierboven. De nieuwe versie vind ik persoonlijk een héél stuk beter, bedankt voor jullie tips
            Canon 70D - Canon 50mm f/1.4 USM - Canon 17-40mm f/4L USM

            Comment


            • #7
              Re: Albert Rodenbach

              Mmm.. Ik zie dat je nogal handig bent met PS. Dus stel ik het volgende voor. Onderaan opnieuw voet en sokkel. Ruimte tussen beide voeten weg, kopiëren de ene voet naar de plaats waar de voet ontbreekt. Ik denk niet dat het erg zal opvallen zo ja kun je via marionet of toch een van deze tools de juiste vorm eraan geven.(zo dat hij geen twee rechtervoeten blijkt te hebben.
              Met wat fantasie kan je hem uit zijn omgeving doen komen. Jessey kon dat heel goed, misschien hem dan wat raad vragen.
              Links de vleugel,ook wat ruimte geven.
              Dan wordt het gegarandeerd wat, natuurlijk als je er netjes in slaagt. Zal wel werk vragen maar met PS is bijna alles mogelijk Lukt dit nog niet, laat hem,dan maar met beide voeten op de rand rusten. Zal beter zijn dan zonder voeten te moeten staan.

              Comment


              • #8
                Re: Albert Rodenbach

                Met alle respect voor het werk welke Loeky er wil insteken..
                Maar en dat is nu ook iets wat ik persoonlijk ondervind, als je ergens een foto neemt, daarna gaan manipuleren (tweede voet bijplaatsen...enz), dat komt voor mij niet goed meer over.
                Liever, in dit geval, zou ik een hoogtewerker huren om zijn twee voetjes op de sokkel te zetten.
                Voor mij, goed gedaan.
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                Comment


                • #9
                  Re: Albert Rodenbach

                  Hello Perman, Ik ben nog niet zo zeker of jij of iemand anders het zouden merken. Nu omdat je het weet en kunt vergelijken, ga je er iets van zeggen. Maar als Michael dat onmiddellijk had gedaan nog voor hij deze foto toonde en als hij zeer goed met PS kan werken, is dat perfect mogelijk. En geen Haan zou er om kraaien.

                  Hij kan hem zelfs heel andere schoen aantrekken, waarom niet ? Maar ik zeg wel dat je heel goed moet kunnen Photoshoppen. Het zou misschien wel tijdrovend zijn maar in ieder geval voor hem goedkoper uitvallen.

                  Ik zeg niet dat hij het moet doen en nog minder dat hij het moet tonen. Want als het niet meevalt is het beter dat hij de foto opnieuw trekt of laat zoals het oorspronkelijk is. 't was maar een voorstel voor die ongelukkige voeten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Albert Rodenbach

                    De eerste oogt wat raar onderaan door, maar de tweede oogt nog eigenaardiger onderaan (als dit al een juist woord is).
                    De meerruimte aan de bovenkant is dan wel beter.
                    Ik persoonlijk zou zelfs drastisch gaan croppen tot bvb net aan de onderkant van zijn jas links (bij het naar de foto kijken).
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Albert Rodenbach

                      Bedankt voor de tips jongens (en meisjes?)

                      Teveel eraan werken met PS wil ik ook graag vermijden, croppen, eventueel wat bijwerken enzo geen probleem maar voeten gaan bijplaatsen vind ik wat te ver gaan. Het moet fotografie blijven
                      Canon 70D - Canon 50mm f/1.4 USM - Canon 17-40mm f/4L USM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Albert Rodenbach

                        Voor mij goed hoor,. 'T Is immers jou foto.

                        Comment

                        Working...
                        X