Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus SP-820UZ voor kleine ruimtes (binnenshuis)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus SP-820UZ voor kleine ruimtes (binnenshuis)

    Hallo,

    Ik wens me een nieuw fototoestel aan te schaffen dat vooral zal gebruikt worden voor binnenshuis. Er zullen voornamelijk slaapkamers, keuken en andere kleine plaatsen in een woning mee worden gefotografeerd.
    Mijn maximum budget is € 200.

    Ik heb zelf wat opgezocht en kwam uit op de Olympus SP-820UZ. Deze heeft een groothoeklens van 4.0 - 160.0mm (22.4– 896mm equivalent in 35mm fotografie)
    Verder specs vind je op de site http://www.getolympus.com/us/en/sp-820uz-ihs.html
    Een nadeel is wel dat er 4 AA batterijen gebruikt moeten worden, maar dat neem ik er dan maar bij.


    Als ik het goed begrepen heb door vergelijken van verschillende modellen is deze 22.4 voor een niet-spiegelreflex zeer behoorlijk. Ik vond geen andere modellen die lager 22.4mm (focale lengte??)
    Ik wil zoveel mogelijk van de kamer op de foto krijgen, maar uiteraard moet de camera binnenshuis ook goed presteren. Er zullen meestal geen mensen op de foto staan, dus enkel ruimtes. Maar de lichtcondities zullen niet altijd (vaak) optimaal zijn.

    Zouden jullie me deze camera kunnen aanraden? Of kennen jullie misschien nog betere modellen?

    Alvast bedankt voor jullie mening!
    Last edited by Petirrojo; 3 december 2013, 11:38.

  • #2
    Re: Olympus SP-820UZ voor kleine ruimtes (binnenshuis)

    meestal kan je de aa batterijen vervangen door nimh accu's die je dus kan opladen
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Olympus SP-820UZ voor kleine ruimtes (binnenshuis)

      Als je zonder mensen gaat trekken kan je je iso laag laten en een statief gebruiken met een langere sluitertijd ,dan kan je correct belichten en is alles nog scherp.
      Allee, als je dat toestel zo kan instellen (handmatig of halfautomatisch) want dat weet ik niet. (geen ervaring mee)
      En idd ,die 22.4mm is vrij wijd voor een niet Dslr.
      Ik verwacht wel bij een megazoom vrij veel vervorming op de uiterste bereiken, iets wat normaal is bij alle megazoom's.
      Maar dat kan je misschien nog bijwerken in LR bijvoorbeeld.
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Olympus SP-820UZ voor kleine ruimtes (binnenshuis)

        Er bestaan voorzetlenzen die je lens breder maken (bijvoorbeeld 0,5mm) let op dat je geen fisheyelenzen neemt. Bij breedhoeklenzen ga je mogelijk wel wat vignetting krijgen. Ik heb er eentje van Kenko voor mijn gsm die altijd in mijn tas zit en die werkt best goed.

        Comment

        Working...
        X