Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke systeemcamera ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke systeemcamera ?

    Ik wil een systeemcamera aanschaffen om niet altijd mijn zware en grote reflex te moeten meezeulen , ik zoek
    - een camera die ook kan filmen , maar die ook scherp stelt bij het filmen, dit is belangrijk.
    - in de prijsklasse van max 800 €
    - voldoende keuze in lenzen

  • #2
    Re: welke systeemcamera ?

    Hallo,

    Ik ben zeer tevreden over de NEX-reeks van Sony ... en die voldoet aan je eisen denk ik ... (de videoopnames zijn prima en in HD-kwaliteit - 1920x1080 - AVCHD-formaat)
    Een albumpje uit de Japanse tuin te Hasselt als voorbeeld van de foto's.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: welke systeemcamera ?

      Hallo,

      Ik heb mij een paar maanden geleden een Sony Nex6 gekocht, met als belangrijkste reden dat ik niet altijd met mijn "zwaar" matariaal wou rondlopen. Ik heb ondertussen het standaard objectief nl. SEL16-50 vervangen door de SEL35f18. Deze combinatie (Nex6 + 35mm) geeft zeer mooie resultaten. Ik denk niet dat het standaard objectief nog ooit uit de kast zal komen ;-)
      Enige nadeel is wel het onoverzichtelijke menu, maar je kan dit wel vermijden door de Fn toets goed in te stellen.

      Succes met jouw keuze
      Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

      Comment


      • #4
        Re: welke systeemcamera ?

        TS,
        Heb je al naar de Panasonic gekeken? et name de AF zou zeer geschikt zijn voor filmen.

        Succes met je keuze.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: welke systeemcamera ?

          Ik stond voor dezelfde keuze.
          De Nikon 1 serie was klein genoeg, een goede autofocus, maar voor de foto's vond ik de sensor te klein en was de controle over scherpte-diepte te beperkt voor mij.
          De Panasonic GF-5 heb ik ook bekeken, was eigenlijk een goede camera, ik kan er weinig negatief over zeggen.
          Het werd uiteindelijk de Sony NEX-3n, erg compact in combinatie met het 16-50 objectief en heeft een zoom-knop die ik voor filmen handiger vind dan een draaizoom. Erg tevreden over de foto's en eveneens over de kwaliteit van de filmkes, en het formaat van de sensor is APS-C wat voor mij een bekend formaat is, want mijn reflex heeft een zelfde formaat.

          Comment


          • #6
            Re: welke systeemcamera ?

            Ok heb net bij Amazon.de de nieuwe Nex-3n met de nieuwe powerzoom 16-50 gekocht voor 300€. Ben serieus onder de indruk van hoge ISO prestaties.

            Comment


            • #7
              Re: welke systeemcamera ?

              Het voordeel van M43 camera's (Panasonic en Olympus) vind ik de enorme keuze aan goede objectieven. De laatste series hebben zeer goede AF en behoorlijk goede prestaties met weinig licht.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X