Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ambleteuse (update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ambleteuse (update)

    Hier de update, gecropt en minder blauw, dankzij de tips. Ik vind hem persoonlijk beter.
    mvg Christophe


    Hier nog een foto van Ambleteuse van een tijdje geleden, ik ben niet zeker of ik hem al gepost heb, maar ben vele van m'n rawbestanden
    aan het herbewerken. De originele is een beetje uitgebrand bij de zon, ik heb er het beste van proberen maken
    mvg Christophe
    Last edited by stephenstoph; 1 december 2013, 19:00.

  • #2
    Re: Ambleteuse

    Heel mooi, zoals je zelf schrijft een beetje spijtig van de 'uitgebrande' zon, maar toch knap in beeld gebracht.
    Blijkbaar zijn er nogal wat BD'ers die zich laten inspireren door de Côte d'Opale, groot gelijk hebben ze.
    Groeten,
    Johan
    website: http://johanluyten.500px.com
    "I always thought good photos were like good jokes. If you have to explain it, it just isn't that good"

    Comment


    • #3
      Re: Ambleteuse

      Mooi zacht plaatje goed in beeld gebracht.
      Groetjes Chris.

      Comment


      • #4
        Re: Ambleteuse

        Hey Christophe ,
        Heb je foto eens door lightroom gehaald en de witbalans wat opgetrokken en een elektronische GND filter toegebracht waardoor de lucht meer diepte krijgt en meer sfeer. KLIK
        Het is maar een voorstel, maar als je het niks vindt, haal ik het zo weg
        - Photography made me look at things differently -

        Comment


        • #5
          Re: Ambleteuse

          Ik vind ze beiden mooi..de ene wat blauwer...de andere wat warmer. mooi zacht beeld...misschien wel jammer van het zonnetje die wit geworden is.
          Gr Pascale
          Eerlijkheid duurt het langst!!
          Mijn website: http://www.degrafon.be/

          Comment


          • #6
            Re: Ambleteuse

            Oorspronkelijk geplaatst door NielsDV Bekijk bericht
            Hey Christophe ,
            Heb je foto eens door lightroom gehaald en de witbalans wat opgetrokken en een elektronische GND filter toegebracht waardoor de lucht meer diepte krijgt en meer sfeer. KLIK
            Het is maar een voorstel, maar als je het niks vindt, haal ik het zo weg
            Het resultaat is zeker beter dan de originele foto Niels, dus zeker niet weghalen
            Bij een volgende uitstap hopelijk dezelfde lichtomstandigheden, dan moet de foto beter zijn
            Bedankt voor de bewerking en reactie, greetz!
            mvg Christophe

            Comment


            • #7
              Re: Ambleteuse

              Hoi Christophe,
              Wat hierboven gemeld is ga ik niet herhalen, omdat ik er zeker achter kan staan.
              Toch nog wat aanvullingkjes : Ik zou de mogelijkheid overwegen, om de bovenkant af te snijden tot net boven de donkere wolk, links. Dan is de on-interessante lucht eraf, maar bovendien komt de horizon op een gunstiger plek.
              Verder denk ik, dat je het blauw net iets over het rand hebt geduwd.
              Let wel. Allemaal ter overweging, want ik heb zeker de wijsheid niet in pacht, maar vind het ook gewoon heerlijk om over foto's na te denken.
              Groeten,
              Johan
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Ambleteuse

                mooie opname, vooral die groene aangroei erg goed.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Ambleteuse

                  Prachtige kleuren en mooie diepte.

                  groetjes

                  moniq
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

                  A picture paints a thousand words

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ambleteuse

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                    Hoi Christophe,
                    Wat hierboven gemeld is ga ik niet herhalen, omdat ik er zeker achter kan staan.
                    Toch nog wat aanvullingkjes : Ik zou de mogelijkheid overwegen, om de bovenkant af te snijden tot net boven de donkere wolk, links. Dan is de on-interessante lucht eraf, maar bovendien komt de horizon op een gunstiger plek.
                    Verder denk ik, dat je het blauw net iets over het rand hebt geduwd.
                    Let wel. Allemaal ter overweging, want ik heb zeker de wijsheid niet in pacht, maar vind het ook gewoon heerlijk om over foto's na te denken.
                    Groeten,
                    Johan
                    Johan, bedankt voor de tips, ze kloppen helemaal, het teveel aan blauw bovenaan is weg met het croppen, en witbalans nog beetje aangepast, en eens door viveza gehaald (plugin voor lightroom)
                    mvg Christophe

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ambleteuse

                      kleuren van de update beter.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ambleteuse

                        Update beter !
                        - Photography made me look at things differently -

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ambleteuse

                          Bedankt voor de up. Het wier ziet er nu heerlijk sappig groen uit !
                          Ik had alleen in gedachten om door het afsnijden meer een pano-idee te krijgen.
                          Kijk maar eens wat het doet als je scrolt bij de origenele.
                          Groeten,
                          Johan
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ambleteuse

                            Voorkeur voor de up. Prachtplaatje
                            K-T

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ambleteuse

                              Johan heeft gelijk, als je het bovenste gedeelte weg scrolt, wordt het een krachtigere foto.
                              Groeten,
                              Johan
                              website: http://johanluyten.500px.com
                              "I always thought good photos were like good jokes. If you have to explain it, it just isn't that good"

                              Comment

                              Working...
                              X