Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sunset in Cyprus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sunset in Cyprus




    Zelfde steiger als hier.. en speciaal voor Jos rechtgezet

    http://forum.belgiumdigital.com/f41/...le-474107.html

  • #2
    Re: Sunset in Cyprus

    lekkere sfeervolle ruimtelijke opname.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Sunset in Cyprus

      Sfeervolle plaat, maar de voorgrond vraag te veel aandacht volgens mij.
      Groetjes Chris.

      Comment


      • #4
        Re: Sunset in Cyprus

        Oorspronkelijk geplaatst door fedder Bekijk bericht
        Sfeervolle plaat, maar de voorgrond vraag te veel aandacht volgens mij.
        Thanks,
        zou je hem dan donkerder maken, of de foto croppen? vond het ruimtegevoel wel mooi

        Comment


        • #5
          Re: Sunset in Cyprus

          Mooi Lode, zeer sfeervol

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Sunset in Cyprus

            probeer eens het volgende: hem bovenaan een stukje croppen zodat de horizon iets hoger komt te staan.
            Daarna maak je het water donkerder met een vorm en zodanig verloop zodat de aandacht naar de trap gaat. Schilder op een nieuwe laag met een heel grote zachte zwarte borstel een vorm in het water ( ik zou een U maken die 45° schuin staat naar de trap gericht, alles zwart schilderen zodat enkel een schuine u overblijft in het midden van het water ). Daarna verander je de blending mode van die laag naar soft light en speel je met de dekking. Je kan die stap verschilelnde keren herhalen waar je iedere keer een beetje een kleiner stuk zwart maakt ( naar de buitenkant toe ) om het een natuurlijk effect te geven. Anders zal de overgang van het donkere gedeelte naar het goed belichte water té zijn.
            Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel want kan het niet zo goed uitleggen.
            Door uw foto zo te benaderen heb je van het water dat nu een beetje te veel van het goeie is, gebruik gemaakt om die trap aandacht te geven.
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              Re: Sunset in Cyprus

              Al een mooie zo hij is.
              Hoewel de plannen van Lieven Lens toch ook wel spannend lijken.
              Het enige wat een beetje dissoneert ,(maar daar kan TS uiteraard niets aan doen) is het scheve trapje zelf.
              Groeten,
              Johan
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Sunset in Cyprus

                Totaal andere benadering van dezelfde steiger, maar deze is zeker ook wel de moeite
                K-T

                Comment


                • #9
                  Re: Sunset in Cyprus

                  Mooi hoor !!

                  Mvg John
                  http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sunset in Cyprus

                    Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                    probeer eens het volgende: hem bovenaan een stukje croppen zodat de horizon iets hoger komt te staan.
                    Daarna maak je het water donkerder met een vorm en zodanig verloop zodat de aandacht naar de trap gaat. Schilder op een nieuwe laag met een heel grote zachte zwarte borstel een vorm in het water ( ik zou een U maken die 45° schuin staat naar de trap gericht, alles zwart schilderen zodat enkel een schuine u overblijft in het midden van het water ). Daarna verander je de blending mode van die laag naar soft light en speel je met de dekking. Je kan die stap verschilelnde keren herhalen waar je iedere keer een beetje een kleiner stuk zwart maakt ( naar de buitenkant toe ) om het een natuurlijk effect te geven. Anders zal de overgang van het donkere gedeelte naar het goed belichte water té zijn.
                    Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel want kan het niet zo goed uitleggen.
                    Door uw foto zo te benaderen heb je van het water dat nu een beetje te veel van het goeie is, gebruik gemaakt om die trap aandacht te geven.
                    Bedankt Lieven voor je deskundige uitleg, kan het wel volgen wat je bedoelt.. nu de zee vind ik op zich wel mooi, zeker nu de golven gladgestreken zijn door de lange sluitertijd
                    maar zal eens een poging wagen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sunset in Cyprus

                      Ik vind hem zo wel super hoor..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment

                      Working...
                      X