Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3100 of D3200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3100 of D3200

    Hoi allemaal!

    Ik ben volledig nieuw in de fotografie. Heb het altijd wel erg fascinerend gevonden en wil nu een van de dagen mijn eerste spiegelreflexcamera aanschaffen. Ik moet er al wel direct bij zeggen dat ik een beperkt budget heb van +- 360 Euro.

    Ik heb zoveel verschillende camera's gezien.. Gezien mijn budget kwam ik uit op de D3200 met kitlens. Ik zag veel duurdere camera's. Maar ik neem liever een iets oudere body voor wat minder geld, wat ik dan weer verder kan investeren in lenzen.
    Nu ziet die D3200 mij er heel goed uit. Meningen zijn altijd verschillend maar heb er ook geen slechte reviews van gezien. Behalve dan dat de kitlens snel niet meer voldoet. Dat is in mijn geval niet direct een probleem gezien ik toch eerst nog maanden moet leren omgaan met de camera ;-).

    Langs de andere kant heb je de D3100, de nog oudere versie. Deze kost met kitlens 50 minder dan de 3200. Zou ik deze zonder te veel aan kwaliteit te moeten inleveren kunnen nemen ipv de 3200? Op zich lijkt me deze niet veel te verschillen. Enkel de MP gaan wel zwaar achteruit. Of zou ik voor die 50 EURO extra toch die 3200 nemen?

    Groetjes
    Doppeke

  • #2
    Re: Nikon D3100 of D3200

    Ik kan enkel zeggen dat je veel meer kan doen met die kitlens dan dat je nu verwacht.
    Zwaar achteruit wat pixels betreft ? ga je metersgrote afdrukken maken kan dat een probleem vormen bij een A4 afdruk ga je geen verschil zien , de pixel race is er door de fabricanten gekomen en de consument is op hun kar gesprongen .
    Meer pixels is geen garantie op betere foto,s .
    welke moet je nu kopen ik weet het niet 50 euro is niet echt een groot verschil ? Mijn persoonlijke keuze zou doorsparen zijn om naar een 5200 of 7000 te gaan maar wie ben ik.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3100 of D3200