Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleed opvullen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleed opvullen

    ik ben momenteel bezig met een foto van een vrouw in een kleed en ik moet dit kleed opvullen met een andere foto . de structuur van het kleed moet wel nog zichtbaar zijn .
    ik heb nu de foto gemaakt en al een beetje gespeeld met de dekking en wat bijgewerkt met de curven maar vind het resultaat niet zo schitterend . heeft er misschien iemand nog enkele tips ?



    dit is de foto die ik al gemaakt heb .

  • #2
    Re: kleed opvullen

    Weet niet of volgende bewerking aan je wensen gaat voldoen.

    je foto op grondlaag - je nieuwe foto (welke moet ingewerkt worden) op tweede laag, selecteer de delen die je nodig hebt de rest wis je - zet op deze laag een slagschaduw - copieer de grondlaag tot 3de laag (plaats bovenaan) - maak derde laag actief en ga naar laag ;uitknipmasker maken; - je kan nog spelen met de dekking..

    Hopelijk lukt het hiermee.

    Wordt ook zo gebruikt voor tekt in muren, wolken en dergelijke in te werken.
    Last edited by perman; 28 november 2013, 20:19.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #3
      Re: kleed opvullen



      zover zit ik nu al . ik heb de tweede foto verander en de manier zoals hierboven gebruikt . ik vind het resultaat niet slecht maar er is mss nog ruimte voor verbetering

      Comment


      • #4
        Re: kleed opvullen

        Ik heb al lang geleden een methode gekregen, maar ik heb nooit toegepast. Ik heb dus geen ervaring mee. Ik weet niet of dat kan je helpen. Hier een kopie ervan:

        Opmerking: à moet vervangen worden door een pijltje ">" (tja, de transcriptie van Word)

        Combinatie van een afbeelding met bestaande structuur met een zonder structuur (collage)
        1) Open de afbeelding met structuur (muur met (bak)stenen, zand, houd, gras, stof...).
        2) Image à Adjustments à Desaturate (Ctrl + Shift + U).
        3) Desnoods (meestal aangeraden) het contrast verhogen, het best met Levels.
        4) Filter à Blur à Gaussian Blur. 1 à 4 pixels is meestal voldoende, maar er kan meer (b.v. 7 of 10) *(1). Reden: Een afbeelding die niet scherp is levert een beter resultaat.
        5) Bewaar dit document als PSD (belangrijk!, anders wordt niet herkend) met als doel later als sjabloon te gebruiken (verplaatsingsafbeelding).
        6) Open de originele afbeelding met structuur (dezelfde maar zonder bewerkingen).
        7) Open de afbeelding met het object dat je wil plakken. Dikwijls moet je dit in de afbeelding selecteren.
        8) Plaats op de afbeelding met structuur, in een afzonderlijke laag (als bovenste laag), de afbeelding die je wenst toe te voegen (b.v. met Ctrl + A, Ctrl + C en dan Ctrl + V).
        9) Desnoods: Transformeren het object dat u hebt geplakt in deze bovenste laag.
        10) Altijd op deze bovenste laag: Filter à Distort à Displace. Gebruik de instellingen 10 à 20 voor Horizontal en Vertical Scale (hoeft niet voor beiden gelijk te zijn), afhankelijk van de resolutie van de basisafbeelding. Displacement Map: Stretch to Fit > Als de sjabloon is kleiner dan de basisafbeelding, wordt de sjabloon vergroot. Indien de grootte van de basisafbeelding en die van de sjabloon zijn dezelfde (sterk aangeraden), kan je deze instelling negeren. Undefined Areas: Repeat Edges Pixels (Hoekpixels herhalen) *(2).
        11) Na OK wordt een dialoogbox open. Selecteer het bestand met de sjabloon die we hebben zojuist aangemaakt. Na het toepassen van dit sjabloon, kunnen we onmiddellijk de effecten van het filter opmerken.
        12) Pas de modus (kies die die het best past) en de dekking van de laag aan. Of kies voor de methode.. van punt 8 uit vorige oefening.

        *(1) Opmerking: Het is moeilijk op voorhand te voorspellen hoeveel Gaussian Blur je zal moeten toepassen. Maak daarom ineens 3 verschillende versies van de sjabloon. Experimenteer ook met de instellingen van de filter verplaatst.

        *(2) Opmerking: Transparante pixels blokkeren (Lock transparent pixels ) kan niet ingeschakeld zijn wanneer de filter Displace wordt toegepast, anders krijg je witte ruimtes.
        Last edited by GTrotter; 30 november 2013, 17:57.

        Comment


        • #5
          Re: kleed opvullen

          Misschien lukt het met een 'clipping mask': klik!
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: kleed opvullen

            Ik ben niet helemaal mee denk ik, maar ik vroeg me af of die zon zoals een bal onder het kleed zou moeten zitten. Om dat effect te bereiken kan je zorgen dat je die zon er zogezegd inschuift, door ze over de binnenkant van het kleed te laten gaan, maar niet over de stof aan de buitenkant, die dan weer ondoorzichtig maken. Als je snapt wat ik bedoel. (Hoogstwaarschijnlijk geef ik hier de meest banale commentaar, maar wie weet was dat toch wat je bedoelde).
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

            Comment

            Working...
            X