Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw fototoestel

    ben momenteel in het bezit van een canon 7d - wil als aanvullng een fullframe - is de aankoop van een canon 5d mark III een goeie optie of nog ff wachten op eventueel nieuwe modellen ?


    alvast bedankt vr de raad en hulp

  • #2
    Re: nieuw fototoestel

    En wat zijn je verwachtingen dan van een full frame?

    Feitelijk kan je dan levenslang blijven wachten, ontwikkelingen staan immers niet stil.

    Comment


    • #3
      Re: nieuw fototoestel

      Oorspronkelijk geplaatst door don41 Bekijk bericht
      ....... of nog ff wachten op eventueel nieuwe modellen ?
      dat zou ik doen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: nieuw fototoestel

        FF is zeker de moeite waard, maar welke camera he ?

        Je vraag is moeilijk te beantwoorden zonder te weten wat je objectieven zijn ( en ik bedoel geen lezen , maar wat je wil gaan doen).
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

        Comment


        • #5
          Re: nieuw fototoestel

          Ook ik ben al enkele jaren een gebruiker van een 7D en was van plan om een goed groothoek objectief aan te schaffen.
          Echter voor een lagere prijs dan dit objectief zou moeten kosten, heb ik een Canon 5d (MK1) aangeschaft.
          Voor erbij: een landschap, portret te maken....
          Nou de 7D ligt dus voornamelijk in de kast. De 5D gebruik ik nu het meeste.
          Zeker in de zomer. In de zon lopen de pixels in de 7D snel vol en het gevol is uitgebeten lichte delen (lucht/huid). De 5D kent dit probleem veel minder vanwege het hoger dynamisch bereik.
          De 7D is wel ietjes beter in de hogere ISO's. Dus in de wintermaanden wil ik de 7D nog wel eens gebruiken.

          Dus: een tip: ga eerst een 5D kopen. Ondanks zijn leeftijd, nog steeds een dijk van een toestel. Als ie bevalt: dan verkoop je de 5D weer voor dezelfde prijs en koop je een 5D-3 of een 6D of een 1D.
          Valt een FF nu toch tegen, dan verkoop je de 5D alsnog.

          Groeten,

          Arno
          Canon EOS 5D - Canon EOS 7D - Canon EOS 10D - Canon 24-70 F2.8 L USM - Canon 100 F2.8 L IS USM - Canon 70-200 F4 L USM - Canon 24-105 F4 L IS USM - Canon 50 II F1.8

          Comment


          • #6
            Re: nieuw fototoestel

            Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
            FF is zeker de moeite waard, maar welke camera he ?

            Je vraag is moeilijk te beantwoorden zonder te weten wat je objectieven zijn ( en ik bedoel geen lezen , maar wat je wil gaan doen).
            Niet altijd ,neem mij nu echt puur hobbymatig fotograaf dan ook nog enkel sport dank zij de cropfactor minder mm nodig dan een fullframe dus ook veel minder duur glas nodig .
            Ik denk dat het er maar net aan ligt waar je mee bezig bent en wat je er aan wil uitgeven?
            FF heeft zeker zijn voordelen kwalitatief zeker dankzij de betere isowaarden daar twijfel ik niet aan.

            Comment


            • #7
              Re: nieuw fototoestel

              Oorspronkelijk geplaatst door don41 Bekijk bericht
              ben momenteel in het bezit van een canon 7d - wil als aanvullng een fullframe - is de aankoop van een canon 5d mark III een goeie optie of nog ff wachten op eventueel nieuwe modellen ?


              alvast bedankt vr de raad en hulp
              Ik zou wachten en wachten en wachten tot het laaste model uitkomt en er geen vernieuwingen meer zijn . maw je kan je leven lang wachten tot het ultieme verschijnt?

              Comment


              • #8
                Re: nieuw fototoestel

                Ik was en ben in het bezit van een 7D en indertijd om wat meer groothoek en hogere iso te hebben een 5DmkII bijgekocht.Beiden worden door ons intensief gebruikt.Mijn mening is dat als je een 7D hebt dat je ook een 6D kan kopen ipv een 5DmkIII het prijsverschil is groot en als je een snelle af nodig hebt kan je de 7D gebruiken.De 5DmkIII is een fantastisch toestel maar kost wel een stuk meer, en het kan zijn dat dan de 7D niet veel meer uit de kast komt.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuw fototoestel

                  Ik zat nu twee jaar geleden ook te wachten op de 5DIII, en die kwam maar niet. Op een dag heb ik dan toch de knoop doorgehakt en besloten om niet meer te wachten en voor de 5DII te gaan. Niet lang daarna kwam hij dan op de proppen, de nieuwe III. Het allereerste moment heb ik gevloekt, maar bij nader inzien, heb ik totaal geen spijt van mijn aankoop: de III was bij de release voor mijn portemonnee enorm duur. En is een camera die nu echt top is, opeens niet meer goed omdat er een nieuwe uitkomt? Als je er vandaag goede beelden mee kan maken, dan kan je dat morgen ook nog.
                  Ik had alleen graag meer autofocuspunten gehad, die verder uit elkaar lagen en dat zou de III nu wel hebben.
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuw fototoestel

                    TS,
                    Ik zou eerst je foto's goed analyseren. Wat gaat goed, wat kan beter? En als bij bepaalde foto's er ruimte is voor verbetering, heb je dan een andere camera nodig? Zo ja, welke eisen moet je dan aan die camera gaan stellen?

                    Ik ben benieuwd naar de uitkomst van je analyse!
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuw fototoestel

                      iedereen bedankt v de goeie en goedbedoelde raad - ik ga toch vr de 5d MIII gaan en vestig mijn financiële hoop op de kerstman - je weet maar nooit

                      grts

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuw fototoestel

                        Heb naast mijn nog steeds steengoede en nog altijd veelgebruikte 7D een 6D aangeschaft om studiowerk, landschap- en stadsfoto's te maken en om te werken op hogere ISO indien noodzakelijk. 7D gebruik ik voor het ruigere werk, voor sport en wanneer ik tekort kom qua zoom.

                        Is, wanneer je de geschikte objectieven hebt, een mooie combinatie.
                        De 5D III was voor mij niet echt noodzakelijk, want bood in feite voor zijn prijs niet zoveel meer dan de 6D die iets meer dan de helft kost. Body is ook een stuk groter en toestel is iets zwaarder. Body van de 6D is quasi zelfde grootte en gewicht als de 7D
                        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuw fototoestel

                          Heel veel plezier met je nieuwe speelgoed!!!
                          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                          Comment

                          Working...
                          X