Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nokia 41-megapixel Lumia 1020 Windows Phone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nokia 41-megapixel Lumia 1020 Windows Phone

    Nokia 41-megapixel Lumia 1020 Windows Phone, iemand die deze reeds gezien heeft ?

    Ongelofelijk wat men in zo een klein toestel kan proppen. Maar zoals dikwijls blaast men de gewone man van zijn stoel met dit soort statements "Nokia unveils 41-megapixel Lumia 1020 Windows Phone". Uiteindelijk zegt dat niet zoveel.
    Ik vraag me af hoe gevoelig deze sensor is. Waarschijnlijk heeft deze pixelslenzen die het licht sterk bundelen met alle andere neveneffecten.


    Maar ik zou die toch wel even willen testen.

    Blijkbaar heeft die 32Gbyte memory..... Dat is niet zoveel foto's , behalve als ze die gaan kompressen of opslaan in een of ander speciaal formaat. Maar wat is dan het nut van die 41M pixels ?
    Behalve dan het croppen.

    Lensje zit ook wel goed en blijkt een Carl Zeiss te zijn.

    Iemand ervaring met deze of test foto's ?, want het blijft wel een interessant dingske om eens te proberen.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: Nokia 41-megapixel Lumia 1020 Windows Phone



    Een uitgebreide review van een kennis van me

    Comment


    • #3
      Re: Nokia 41-megapixel Lumia 1020 Windows Phone

      Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
      http://www.mobielinformatie.com/2013...pixel-monster/

      Een uitgebreide review van een kennis van me
      TXS voor de link, zoals ik dacht droevige resultaten aan de foto's te zien.(als je gewoon bent me degelijk materiaal te werken)
      Dan vraag je je echt af waarom zo een massief aantal pixels ?

      Groet
      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

      Comment


      • #4
        Re: Nokia 41-megapixel Lumia 1020 Windows Phone

        Gewoon commercieel mensel lokken met hoge nummeterjes waar ze niks van kennen
        Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
        www.flickr.com/photos/stevensquid

        Comment


        • #5
          Re: Nokia 41-megapixel Lumia 1020 Windows Phone

          Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
          TXS voor de link, zoals ik dacht droevige resultaten aan de foto's te zien.(als je gewoon bent me degelijk materiaal te werken)
          Je moet geen appelen met peren vergelijken, het is niet de bedoeling dat dit soort smartphone camera met een professionele DSLR moet gaat concureren. Vergeleken met anders smartphones zijn de resultaten overigens zeer goed.

          De hoge aantal megapixels, is idd ten eerste een commerciëel argument, ten tweede simpelweg omdat het kan en ten derde omdat je die foto's ook deftig kan gaan laten drukken.

          Comment


          • #6
            Re: Nokia 41-megapixel Lumia 1020 Windows Phone

            Volgens mij heeft Apple met hun nieuwe iPhone een goede zet gedaan. Megapixels is zelfste gebleven maar ze hebben de sensor vergroot.
            Al een paar foto's zien passeren van een vriend ermee en is echt héél goed voor een mobieltje
            Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
            www.flickr.com/photos/stevensquid

            Comment


            • #7
              Re: Nokia 41-megapixel Lumia 1020 Windows Phone

              Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
              Je moet geen appelen met peren vergelijken, het is niet de bedoeling dat dit soort smartphone camera met een professionele DSLR moet gaat concureren. Vergeleken met anders smartphones zijn de resultaten overigens zeer goed.

              De hoge aantal megapixels, is idd ten eerste een commerciëel argument, ten tweede simpelweg omdat het kan en ten derde omdat je die foto's ook deftig kan gaan laten drukken.
              Hoi Johan, Dat vergelijk doe ik ook niet. Ik werk reeds vrij lang met pro devices en recent middenformaat dus ik weet ook wel dat deze niet te vergelijken zijn. Maar aangezien ik een technische vorming heb vroeg ik me af wat nu de reden kon zijn om begot een 40Mpixel sensor te plaatsen.... Technisch is dat gewoon nonsens met dit soort toestel.

              Foto's afdrukken gemaakt met of 5-10-14 Mpixels zal evengoed zijn op 10-15 formaat. Uitvergrotingen is een andere zaak, maar wie gaat dat nu doen ?

              Je zegt vergeleken met andere smartphones is deze zeer goed...... heb je soms een linkje..... want ik heb daar sterk mijn twijfels over....

              TXS
              Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

              Comment


              • #8
                Re: Nokia 41-megapixel Lumia 1020 Windows Phone

                Hier een link naar een eerste indruk review:

                http://connect.dpreview.com/post/1305711237/lumia-1020

                Wel in het Engels :-)
                Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
                www.flickr.com/photos/stevensquid

                Comment

                Working...
                X