Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste foto ...

    een eerste voorzichtige post .. graag jullie mening

    [MOD]Het beeld is te groot volgens het forumreglement en staat dan ook achter een linkje
    Last edited by Laurens; 28 november 2013, 20:41.

  • #2
    Re: Eerste foto ...

    Ik ben ook nog een beginner maar ik denk dat ten eerste je foto te groot is. Max 1024, dacht ik

    Ten tweede vind ik persoonlijk de compositie niet zo geslaagd. (Stukken bloem onderaan)

    Waarschijnlijk gaan de kenners wel nog meer tips kunnen geven.
    Nikon D3200
    Nikkor AF-S 16-85mm F3.5-5.6 G IF-ED DX VR / AF-S 50/1.8G
    SB-700

    Comment


    • #3
      Re: Eerste foto ...

      Mijn tip ; ander onderwerp zoeken ;-)
      Grt erik

      Comment


      • #4
        Re: Eerste foto ...

        Zoals gezegd foto max 1024. Je scherpte zit ook niet helemaal goed.
        Tracht je exif's mee te geven zodat mensen beter kunnen reageren of argumenteren waarom ze iets schrijven.
        Ander onderwerp? je moet zoeken en zo kijken wat je het leukste vind om te fotograferen.
        Ik zoek ook nog steeds ;-)
        Welkom op de site.
        mvg Bruno D.G.
        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

        Comment


        • #5
          Re: Eerste foto ...

          Welkom op het forum.
          De compositie is niet zo goed. De andere zichtbare bloemen lopen weg met de aandacht die het hoofdonderwerp moet krijgen. Om te starten kun je gebruik maken van de regel van 3 en eens je die door hebt kun je eventueel bewuste artistieke keuzes maken. Hier staat de bloem dus in het midden. Beter is deze op ⅓ te plaatsen. De stamper wijst naar rechts dus zou ik deze ergens op een derde in de foto leggen.
          Om van deze foto uit te vertrekken zou je eventueel kunnen opteren voor een verticale uitsnede met een deeltje van de groene stengel en enkel die ene orchidee die je onderwerp is (ook al staan niet alle randen erop dan).

          De scherpte komt door de kleine DOF bij een close-up. Je hebt ook een sluitertijd van 3 seconden, wat maakt dat je statief volledig onbeweeglijk moet staan (ook bij het ontsluiten). Heb je nog geen draadontspanner, dan kun je kiezen om de camera pas na 3 seconden een foto te laten nemen zodat je statief tegen dan volledig stil staat.

          Voila, dat zijn de eerste tips. Blijven proberen en er zullen telkens tips bijkomen van de verschillende leden hier aanwezig.

          Comment

          Working...
          X