Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Lens vr Nikon] Sigma 18-50mm en 55-200mm AF DC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Lens vr Nikon] Sigma 18-50mm en 55-200mm AF DC

    Hallo

    Heeft er iemand ervaring met die lenzen?

    Wat is jullie mening over die lezen (Pro/Contra)?

    groetjes

    [Nikon D5100 & Nikon D70]
    [Yves en Liesbeths blog Resort]

  • #2
    Echt geen reacties ?

    Tis maar ik zou mezelf niet in 't zak wille zette he
    [Nikon D5100 & Nikon D70]
    [Yves en Liesbeths blog Resort]

    Comment


    • #3
      Very basic lenses for very basic prices !
      Ik heb ze nog niet getest maar als je de prijzen van beide lenzen bekijkt kunnen ze niet echt veel "voorstellen" volgens mij.
      Het lijkt wel heel mooi natuurlijk om voor deze prijs een volledige 18-200 mm range te hebben...
      Nogmaals ik ken de lenzen alleen maar van zien en kan er dus geen echt oordeel over vellen.
      NIKON D70
      NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

      Comment


      • #4
        Originally posted by Vussie
        Very basic lenses for very basic prices !
        Ik heb ze nog niet getest maar als je de prijzen van beide lenzen bekijkt kunnen ze niet echt veel "voorstellen" volgens mij.
        Het lijkt wel heel mooi natuurlijk om voor deze prijs een volledige 18-200 mm range te hebben...
        Nogmaals ik ken de lenzen alleen maar van zien en kan er dus geen echt oordeel over vellen.
        Dat zegt al meer dan dat er niemand iets zegt he
        [Nikon D5100 & Nikon D70]
        [Yves en Liesbeths blog Resort]

        Comment


        • #5
          Om in die range te blijven

          Wat zouden jullie dan aanraden ... prijs/kwaliteit (en ze moeten heel snel autofocussen)

          [Nikon D5100 & Nikon D70]
          [Yves en Liesbeths blog Resort]

          Comment


          • #6
            Ik heb beide lenzen. De kwaliteit is, zeker gezien het geld, goed te noemen. Fotografeer in het midden van hun bereik en de scherpte is ok. Verwacht niet de kwaliteit die lenzen van 5 tot 10x die prijs kosten, maar denk ook niet dat het rommel is.

            Dit is er bijvoorbeeld eentje met de 55-200 getrokken.

            En deze met de 18-55.

            In beide series staan er wel meer met die lenzen getrokken. Met de Exif haal je ze er wel uit.

            Zelf heb ik ondertussen betere lenzen in dit bereik, dus de laatste tijd gebruik ik ze nooit meer.

            Comment


            • #7
              ik heb een sigma 18-50 voor Nikon, en de lens is licht en voldoende scherp. ik vind wel dat de lens traag en luidruchtig is in vergelijking met mijn primes (20 mm 2,8, 50 mm 1,8) en sinds ik de 24-120VR heb gebruik ik die 18-50 haast niet, maar ik vind ze bv. een ideale binnenhuis lens voor feestjes.

              als je die van mij eens wilt testen, stuur maar een mailtje

              edit:
              voor een beperkt budget zou ik in de breedhoek voor een prime 20mm kiezen. Deze lens is goedkoop, lichtgevoelig (f2,8), en je kan er je Olympus WCON08B en TCON014B mee gebruiken (filtermaat 62mm) voor schitternede resultaten (zelf getest, absoluut geen vignetting) zodat je heel goedkoop een 16mm, 20mm en 28mm lenzen hebt die snel en geruisloos focussen en ondertussen ook lichtgevoelig zijn, en optisch zeker beter zijn dan een zoomlens (van aanvaardbaar budget).

              Comment


              • #8
                Dus ik kan beter de piste van deze 2 lezen verlaten ...

                Het kan niet zijn dat ik naar een recenter toestel ga overstappen en met het zelfde resultaat zit als mijn huidig toestel...

                Budget is +/- € 1500 (voor body + lens(zen))

                Welke lenzen kan ik dan best aankopen icm Nikon D70?

                Doel van het toestel: Vooral Landschappen; Racerij; plane spotting

                groetjes

                Bizze
                [Nikon D5100 & Nikon D70]
                [Yves en Liesbeths blog Resort]

                Comment


                • #9
                  Mijn advies is koop de kit en spaar desnoods nog wat verder voor een zoomlens a la 70-300 of zoiets.
                  Voor de meerprijs mag je de kitlens niet laten liggen vind ik, ook al zijn er natuurlijk betere (en veel duurdere) alternatieven maar de meerprijs die je betaald met de kitlens erbij is het zeker waard !
                  Die kitlens is bovendien een stuk beter dan de sigma 18-50 waar jij van sprak, veel snellere focus, stiller, scherper enz...
                  NIKON D70
                  NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Vussie
                    Mijn advies is koop de kit en spaar desnoods nog wat verder voor een zoomlens a la 70-300 of zoiets.
                    Voor de meerprijs mag je de kitlens niet laten liggen vind ik, ook al zijn er natuurlijk betere (en veel duurdere) alternatieven maar de meerprijs die je betaald met de kitlens erbij is het zeker waard !
                    Die kitlens is bovendien een stuk beter dan de sigma 18-50 waar jij van sprak, veel snellere focus, stiller, scherper enz...
                    Mijn keuze ligt nu wel vast, alleen nog wachten of ik mijn E10 van de hand kan doen he
                    [Nikon D5100 & Nikon D70]
                    [Yves en Liesbeths blog Resort]

                    Comment

                    Working...
                    X