Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Caro Naturelle Women

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Caro Naturelle Women

    Het was haar eerste fotoshoot. Het is een prachtige jongedame die nog veel in haar mars heeft.

    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

  • #2
    Re: Caro Naturelle Women

    Wel Dirk het misschien wel een prachtige en mooie dame maar op deze plaat valt dat toch wat minder mee. Je scherpte en omzetting zitten wel goed maar de compo daar heb ik het moeilijker mee. Het lijkt wel alsof ze hoofdpijn heeft, Vooral vanwege de hand. De beentjes zijn wel goed dicht gelopen.
    Nu is dit geen makkelijke houding om goede opname te maken waarbij het model extra in de verf wordt gezet, alles glijd wat weg in deze pose. Kijk even naar de borst en naar het borstbeen (zie je wat ik bedoel ?)

    Wat wel soms werkt bij dit soort opnames is een heel beperkte DOF. En meer diepte creëren met het licht.

    Begrijp me niet verkeerd, het is foute opname. Maar een heel moeilijke.

    Groet flash
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: Caro Naturelle Women

      Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
      Wel Dirk het misschien wel een prachtige en mooie dame maar op deze plaat valt dat toch wat minder mee. Je scherpte en omzetting zitten wel goed maar de compo daar heb ik het moeilijker mee. Het lijkt wel alsof ze hoofdpijn heeft, Vooral vanwege de hand. De beentjes zijn wel goed dicht gelopen.
      Nu is dit geen makkelijke houding om goede opname te maken waarbij het model extra in de verf wordt gezet, alles glijd wat weg in deze pose. Kijk even naar de borst en naar het borstbeen (zie je wat ik bedoel ?)

      Wat wel soms werkt bij dit soort opnames is een heel beperkte DOF. En meer diepte creëren met het licht.

      Begrijp me niet verkeerd, het is foute opname. Maar een heel moeilijke.

      Groet flash
      Bedankt voor de constructieve opmerkingen.. De compo is zo bewust gekozen, vooral de hand is een bewuste keuze. Ik zie niet wat je bedoeld met haar borst en borstbeen? Het is misschien moeilijk te omschrijven. Werken met beperkte DOF en meer diepte creëren met licht is een goede tip. Ik zal het voor de volgende keer onthouden.
      Wat ik persoonlijk moeilijk vond is het sturen van het model qua houding, styling, enz.. Hier zal ik nog een berg aan ervaring moeten opdoen.
      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

      Comment


      • #4
        Re: Caro Naturelle Women

        vind die ondersteboven opnamen maar niks hoor.
        je hebt steeds de nijging je hoofd te draaien.
        vind hier alleen het haar haar mooi vastgelegd.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Caro Naturelle Women

          't Is mooi en netjes . FP's comment zal wel meer to the point zijn , het enige wat ik niet zou doen is de zwarte broek . Sluit je ogen half ( zoals gebruikt bij schilderen of tekenen) en je ziet alleen maar die zwarte broek .

          Comment


          • #6
            Re: Caro Naturelle Women

            Moderator Note: Enkele berichten van een trol, en reacties daarop waarin je 'm citeerde, opgeruimd.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X