Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laatstejaarsreis Italie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laatstejaarsreis Italie

    Dag allemaal,

    In April ga ik samen met de laatstejaars op de school waar ik lesgeef een 10-daagse rondreis doen door Italië met de bekendste plekken (Pisa, Firenze, Siena, Rome, Venetië ...

    Ik ben me nu al aan het afvragen welk materiaal ik zéker moet meenemen. Zo kan ik evt het verlanglijstje bij kerstmis nog wat aanpassen
    Welk materiaal ik reeds in mijn bezig heb:

    Canon 600D + batterygrip
    Canon 50mm f1.8
    Canon 18-55 IS (kitlens)
    Canon 55-250
    Walimex Fish-eye ( lijkt me leuk om mee te nemen naar de 'afterparty's ' ?
    Canon Speedlight 430 EX II

    Welk zouden jullie zéker meenemen en welke niet?
    Eventuele tips voor aanschaf van objectieven / Accessoires?

    Ik heb momenteel een goedkoop HAMA statief (Star 45?) misschien een goed idee om dit te upgraden?

    Ik hoor het allemaal zéér graag!

    Groetjes,
    Jiggy
    In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

  • #2
    Re: Laatstejaarsreis Italie

    Oorspronkelijk geplaatst door jiggyland Bekijk bericht
    Dag allemaal,...

    Ik ben me nu al aan het afvragen welk materiaal ik zéker moet meenemen.

    Welk zouden jullie zéker meenemen en welke niet?
    als het kan, gewoon alles meenemen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Laatstejaarsreis Italie

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      als het kan, gewoon alles meenemen.
      grt,bouk.
      Is eventueel mogelijk, al moet ik ook een Laptop, iPad, ... meesleuren voor het up-to-date houden van een blog. Zou dus de dingen die ik eigenlijk niet kan gebruiken gewoon thuis willen laten ( of evt in de koffer).
      In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

      Comment


      • #4
        Re: Laatstejaarsreis Italie

        Oorspronkelijk geplaatst door jiggyland Bekijk bericht
        Is eventueel mogelijk, al moet ik ook een Laptop, iPad, ... meesleuren voor het up-to-date houden van een blog....
        je hebt toch een hele boel kids mee.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Laatstejaarsreis Italie

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          je hebt toch een hele boel kids mee.
          grt,bouk.
          Die vertrouw ik toch niet met mijn materiaal!
          In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

          Comment


          • #6
            Re: Laatstejaarsreis Italie

            Ik twijfel aan de 55-250 lens. Wat betreft tele een mooi bereik maar ik zou ook wat meer breedhoek in 1 lens willen. Scheelt wisselen. Ik heb geen ervaring met die lens dus misschien valt het reuze mee.

            Een ND filter. De standaard plaatsen waar heel veel mensen lopen met een sluitertijd van >10 seconden. Dan ben je heel wat publiek kwijt.
            Website: cameraobschuura.nl
            Twitter: @CameraObSchuura
            FaceBook: Cameraobschuura

            Comment


            • #7
              Re: Laatstejaarsreis Italie

              Bedankt voor de tip, nog iemand die me zou kunnen helpen?
              In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

              Comment


              • #8
                Re: Laatstejaarsreis Italie

                Alles meenemen, dat is echt geen zwaar materiaal. Ik had mijn 400D, 18-55, 55-250, 50, en flitser allemaal in een schoudertas van crumpler zitten en daar heb ik weken in de natuur in de states mee rondgetrokken. En dan kan je er nog voor kiezen om op bepaalde momenten die tele even in de valies te laten.
                En die fisheye is idd een leuke gadget, de leerlingen gaan dat keileuk vinden.
                Ik zou geen lens willen die zowel van groothoek naar tele gaat (bv 18-200), dat gaat toch echt wel ten koste van de kwaliteit en als je jezelf en je materiaal goed kent, kan je op voorhand goed genoeg inschatten welke lens je gaat nodig hebben, wat wisselen toch ook beperkt. Plus iedereen zit daar altijd over bezig alsof dat zo'n zware opdracht is: zo moeilijk is dat niet hč.
                Als zo'n schoudertas begint door te wegen, dan kan je daar ook helemaal doorkruipen en de riem korter maken, zodat die rond je middel losjes hangt. Ik draag mijn camera's zelfs soms zo als er iets begint te snijden of schuren.
                Voor op je verlanglijstje: een afstandsbediening om je camera op statief aan te sturen, om onscherpte door jouw "afdrukken" te vermijden.
                En vergeet de IS van je lenzen niet af te zetten als je op statief werkt.
                Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                Comment


                • #9
                  Re: Laatstejaarsreis Italie

                  Bedankt voor de uitgebreide reactie!
                  In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laatstejaarsreis Italie

                    Ik hoop dat je er iets mee aankunt.
                    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laatstejaarsreis Italie

                      Staat bij het bezoek aan de bekende plekken ook Genua op het programma? Absolute aanrader wat mij betreft.
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laatstejaarsreis Italie

                        Volgens mij wordt het belang van een goede fototas vaak onderschat. Met de juiste tas kan je behoorlijk wat materiaal meezeulen zonder er echt last van te hebben. Ik heb in september 2 weekjes aan de Ligurische kust doorgebracht. Ik had een Lowepro Flipside 400AW bij (speciaal aangekocht voor deze reis). In de tas zaten de volgende spullen:

                        Canon EOS 7D
                        Sigma 10mm f2,8 fisheye
                        Canon 50mm f1,8
                        Canon 17-40 f4 L
                        Canon 24-105 f4 L
                        Canon 70-200 f4 L
                        reserve batterij
                        reserve CF kaartjes
                        EHBO setje
                        2 waterflesjes in de zijzakken
                        soms een trui voor de vriendin

                        Deze tas ging telkens mee op uitstap (trein, auto of te voet) en nooit was deze oncomfortabel of te zwaar. Door het systeem van de flipside kan je, mits enige oefening, ook snel en veilig aan je spullen.

                        We verbleven in Rapallo, telkens we in het stadje gingen wandelen, of een terassje, nam ik de 7D met één welbepaalde lens mee zonder tas, gewoon in de hand. Telkens een andere lens, zodat na 2 weken alles in Rapallo geschoten had met alle mogelijke brandpuntsafstanden.

                        De batterijlader liet in meestal achter in het hotel.

                        Met m'n oude fototassen (lowepro heuptassen, weet even vanbuiten het model niet meer) zou ik waarschijnlijk heel wat gevloekt hebben en zeker rug/nek/schouder pijn hebben gehad.

                        Achteraf bekeken heb ik spijt dat ik geen statief meegenomen heb (eventueel een gorillapod)

                        Ik had geen flash mee en heb deze ook niet gemist, maar in jou geval zou ik deze zeker meenemen, zoals je zelf zegt voor de avondactiviteiten.

                        maw, in jou geval zou ik vooral investeren in een degelijke fototas. Kijk zeker eens naar de flipsides, maar probeer eerst eens in de winkel, het systeem is niet voor iedereen. Ik heb hier ook nog een Lowepro slingshot liggen, handig systeem, maar deze tas zit voor mij (is natuurlijk afhankelijk van je lichaamsbouw) niet comfortabel.

                        Je lenzen zijn niet van de beste, maar die 18-55 en 55-250 zijn wel OK, zolang je ze niet op hun kleinste diafragma gebruikt. In Italë heb je meestal het zonnetje mee, dus dat zou moeten lukken. Wil je spelen met een beperkte DOF, gebruik dan je 50 1,8. Ondanks al dat L glas dat ik meehad, zijn een aantal van de leukste foto's genomen met m'n 50 1,8...

                        mvg,

                        Philippe
                        BD2583BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laatstejaarsreis Italie

                          Dag Philippe, bedankt voor de uitgebreide info.

                          Ik heb zelf een case logic backpack Persoonlijk vind ik dit wel een prettige tas. Ik ben momenteel aan het uitkijken naar iets in de aard van een canon 28-135 of een sigma 24-70 of iets dergelijks, is dit aangeraden?

                          Groeten,
                          Jelle
                          In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laatstejaarsreis Italie

                            Waarom zou je zo'n lens aankopen? Van beiden heb je het hele bereik, dus daar moet je het niet voor doen. Ben je niet tevreden van één van je lenzen? Of mis je iets?

                            Die 55-250 is bv toch een geweldig reislensje, ze weegt nagenoeg niks en heeft een immens bereik en daarbovenop is nog goed ook. OK, leg ze nu niet naast een 70-200 2.8 IS II, maar met zo'n kanon moet je dan ook wel willen sleuren. Die 24-70 van sigma weegt bvb ook al 800g en kost rond de 600 euro.
                            Die canon 28-135 is volgens de reviews niet slecht, maar toch ook geen hoogvlieger. Als je dan toch een betere lens wilt, en rond de 600 (misschien iets meer?) wilt uitgeven, dan zou ik gaan kijken naar de 17-55, die is volgens veel gebruikers een verborgen L-lens en die zou dan je 18-55 vervangen en wel heel sterk verbeteren.
                            Daarnaast heb je ook nog de 24-105, waar ik ook al veel goeds van gehoord heb.
                            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laatstejaarsreis Italie

                              En ik snap toch ook niet helemaal waarom je nu je fisheye gaar verkopen? Je zegt zelf dat het je leuk kijkt voor bvb afterparty's...?
                              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                              Comment

                              Working...
                              X