Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ extreme CS ] Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

    Beste mensen,

    Ik heb een foto van mezelf met een rubberen masker op. Op zich sluit die goed aan maar aan de ogen en mond een stuk minder.
    Nu, ik wil dat masker aan die stukken eigenlijk overlaten lopen op mijn huid. Zodat, bvb. mijn ogen, overvloeien in het masker.
    Het is trouwens een masker van Freddy. Het is wel zo, dat ik over het masker een bril op heb, en dus zou moeten werken zonder dat bril wijzigt.
    Ik werk met Photoshop CC, heb al zitten zoeken achter tutorials maar kan niets vinden.

    Iemand die me op weg kan helpen?
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

    Beetje moeilijk te volgen… maar zou je niet beter twee foto's hebben: eentje waarop je het masker draagt en eentje zonder masker, maar zo goed mogelijk op dezelfde manier (qua kadrering, belichting...) genomen? Die zou ik dan openen als lagen in Photoshop, aan de bovenste (met masker) een Photoshop masker toekennen, waarop je kunt beginnen schilderen met grijs; of eventueel de opacity (dekking) van de bovenste laag verminderen. Enfin… da's misschien ook moeilijk te volgen, maar zo laat ik twee verschillende beelden in elkaar overvloeien.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

      Goh, ik begrijp wat je wilt zeggen maar dan moet ik al veel moeite doen om de foto's gelijk te laten komen?
      Nu is heb ik een 'goede' beginfoto en die zou ik willen inzetten.
      Het is ook enkel de randjes van de ogen van het masker laten overvloeien naar mijn oogleden. Dus moet gewoon het scherp randje wat kunnen blenden? maar wil ook niet dat het een te zachte boel word.
      EMBLEMATA.BE
      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

      Comment


      • #4
        Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

        Als je maar één laag hebt, dan kun je ofwel een kopie maken en beginnen selecteren (het masker) en daarna, met aparte lagen en een laagmasker gaan werken, of: veel eenvoudiger, maar uiteraard niet zo gesofistikeerd, is het blur-tooltje, waarmee je scherpe lijnen kunt vervagen.

        Ik ben niet echt gek op die methode, maar het kan.
        Ik hoop ook dat de echte PS 'aces' (en zo zijn er toch een paar), hun bijdrage leveren in deze discussie.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

          Vast dank LesC.
          Heb het al één maal geprobeerd, op de laag zelf, te doen met kloonstempel. Maar dat zag er totaal niet goed uit. :s
          EMBLEMATA.BE
          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

            Als je werkt op de laag zelf, werk je destructief.
            Je kan natuurlijk werken op een kopie, maar beter is het steeds een laagmasker aan te maken, dan kan je (later ) steeds verdere aanpassingen maken .....
            als je je PSD formaat hebt bewaard en de verschillende lagen hebt laten bestaan..
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

            Comment


            • #7
              Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.



              Dit is mijn eerste (eigenzinnige) bewerking. Wat heb ik gedaan?
              Een andere achtergrond (behangpapier) gebruikt.
              En mijn ogen en mond wat aangepast.
              EMBLEMATA.BE
              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

              Comment


              • #8
                Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                Toch al heel redelijk, vind je niet, tenminste op basis van hetgeen je had om mee van slag te gaan.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Toch al heel redelijk, vind je niet, tenminste op basis van hetgeen je had om mee van slag te gaan.
                  Thx, maar ja, zo tutorial per tutorial is misschien ook niet dat. Zo leer ik specifiek dingen doen maar ik wil photoshop echt leren gebruiken.
                  Zou het graag in avondschool willen volgen maar werk om de 2 weken met de late en dan kan ik dat niet.
                  Wil graag wel vaardiger in worden omdat ik meer en meer merk dat het soort fotografie dat ik wil doen dat meer van verlangd.
                  EMBLEMATA.BE
                  http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                    Ik heb zelf cursus gelopen bij CVO (Centrum voor Volwassenonderwijs). Wij kozen voor een dagcursus, maar die bestaat ook 's avonds en -dacht ik- ook op zaterdag… Ploegenwerk is sowieso moeilijk te combineren met onderwijs.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                      Ik weet niet welke versie van PS je hebt, maar naast vervagen ( het druppel icoontje ) heb je ook nog het natte vinger tooltje en wat je zeker goed kan gebruiken bij dergelijke bewerkingen is het mixer penseel, dat je verschillende waardes kunt toekennen ( nat , droog, zeer nat enz. ) en ook een basiskleur. Het is een tooltje dat bij het penseel staat en het iccontje is een penseel met een druppeltje.
                      @LesC: hoe kun jij zo makkelijk die PS pictogrammen hier weergeven? Of doe jij heel de job screenshot> croppen>uploaden?


                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #12
                        Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Ik weet niet welke versie van PS je hebt, maar naast vervagen ( het druppel icoontje ) heb je ook nog het natte vinger tooltje en wat je zeker goed kan gebruiken bij dergelijke bewerkingen is het mixer penseel, dat je verschillende waardes kunt toekennen ( nat , droog, zeer nat enz. ) en ook een basiskleur. Het is een tooltje dat bij het penseel staat en het iccontje is een penseel met een druppeltje.
                        @LesC: hoe kun jij zo makkelijk die PS pictogrammen hier weergeven? Of doe jij heel de job screenshot> croppen>uploaden?


                        Walter
                        Ik maak gewoon de screenshot die ik wil, en hoef daarvoor niet eens extra software te gebruiken op Mac. Terwijl Shift-Cmd-3 het hele scherm vastlegt (en dat levert bijna altijd een onbruikbaar beeld op, tenzij je achteraf nog zou gaan croppen enz.), verandert Shift-Cmd-4 bij mij het cursorpijltje in een kruisje, waarmee ik zeer exact precies dat deel van het scherm kan capteren dat ik wil. Soms moet ik de output nog even annoteren, en dat doe ik dan gewoon met Voorvertoning (de ingebouwde pdf-lezer van Mac). Screenshots worden bij Mac meestal als png bewaard, maar da's makkelijk te veranderen in jpg mbv van weer een ander tooltje (OnyX).
                        Mijn screenshots sla ik op op Photobucket, omdat het niet eens zo erg zou zijn mocht de kwaliteit in de toekomst aangepast (=aangetast) worden; voor mijn foto's heb ik met Photobucket een te slechte ervaring opgelopen en ben ik overgeschakeld naar Dropbox.

                        PS: het tooltje waar Phororhacos over spreekt is dit:
                        Last edited by LesC; 28 november 2013, 09:22.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                          Bedankt voor de nuttige en interessante replies al.

                          Fotografeer al even maar photoshop is nieuw voor mij. Maar nu al begin ik het potentieel te zien om beelden te maken die verder gaan.
                          Ik heb wel het idee, het gevoel dat ik te grote stappen vooruit wil maken terwijl ik de basis nog niet eens ken. :-) Maar al doende leren we dan?

                          Misschien kunnen jullie me beetje wegwijs maken in het volgende idee?

                          Wij hebben thuis twee staanders waar je kleren kan aanhangen. De staanders volgen een beetje het figuur van een mens.
                          Nu zou ik graag mijn boven lichaam eigenlijk op die staander zetten, met wat kleren erover dat het lijkt dat het een paspop is.
                          En dan wil ik er zelf naast gaan staan met een broek in mijn handen die ik er zo voor wil houden om te kijken of die past.

                          Als ik het goed heb, moet ik al beginnen met een 3-tal foto's.

                          1) Een foto van de staander op zijn plaats.
                          2) Een foto waarbij ik in de plaats van de staander ga staan. Zodat de belicht wat overeenkomt + schaduw achteraan.
                          3) Een foto waarbij ik gewoon naast de staander sta.

                          Maar dan...

                          Ik veronderstel dat ik foto 1) als basis gebruik en daar de informatie van 2) & 3) moet overplakken. Dit wilt dus zeggen, denk ik bvb mezelf uit foto 3) moet knippen en moet plakken in foto 1) maar hoe zit het dan met bvb. schaduw?
                          En, ik zou mezelf (op de staander) ook wat meer een plastic feeling willen meegeven. Moet ik dat dan doen in foto 2) en dan pas deze plakken op foto 1)?

                          :-)

                          of is er ergens online echt een goed website of forum hiervoor?
                          EMBLEMATA.BE
                          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                            Bedankt voor de nuttige en interessante replies al.

                            Fotografeer al even maar photoshop is nieuw voor mij. Maar nu al begin ik het potentieel te zien om beelden te maken die verder gaan.
                            Ik heb wel het idee, het gevoel dat ik te grote stappen vooruit wil maken terwijl ik de basis nog niet eens ken. :-) Maar al doende leren we dan?

                            Misschien kunnen jullie me beetje wegwijs maken in het volgende idee?

                            Wij hebben thuis twee staanders waar je kleren kan aanhangen. De staanders volgen een beetje het figuur van een mens.
                            Nu zou ik graag mijn boven lichaam eigenlijk op die staander zetten, met wat kleren erover dat het lijkt dat het een paspop is.
                            En dan wil ik er zelf naast gaan staan met een broek in mijn handen die ik er zo voor wil houden om te kijken of die past.

                            Als ik het goed heb, moet ik al beginnen met een 3-tal foto's.

                            1) Een foto van de staander op zijn plaats.
                            2) Een foto waarbij ik in de plaats van de staander ga staan. Zodat de belicht wat overeenkomt + schaduw achteraan.
                            3) Een foto waarbij ik gewoon naast de staander sta.

                            Maar dan...

                            Ik veronderstel dat ik foto 1) als basis gebruik en daar de informatie van 2) & 3) moet overplakken. Dit wilt dus zeggen, denk ik bvb mezelf uit foto 3) moet knippen en moet plakken in foto 1) maar hoe zit het dan met bvb. schaduw?
                            En, ik zou mezelf (op de staander) ook wat meer een plastic feeling willen meegeven. Moet ik dat dan doen in foto 2) en dan pas deze plakken op foto 1)?

                            :-)

                            of is er ergens online echt een goed website of forum hiervoor?

                            Foto 1 is de staander foto, daarover plak je de foto met jezelf. Met een maskerlaag ( alles onthullen ) met een penseel je onderkant wegpoetsen, er wel voor zorgend dat je geen schaduw wegpoetst die van je bovenlichaam afkomstig is. Dit is je nieuwe basisfoto. Daaroverheen plak je weer de foto met jezelf bij de staander, zelfde principe, maskerlaag en zorg dat je je schaduw niet wegpoetst. Het kan ook zijn dat je de schaduwen in elkaar dient te laten overvloeien, onthou dat schaduwen die elkaar overlappen elkaar versterken, dus daar plaatselijk donkerder. In de eindlaag oftewel samengevoegde lagen kun je nog je aangezicht plasticachtig maken, door dit te selecteren en er een flinke antiruis behandeling aan te geven> aangezicht wordt heel plasticky. Tenminste, zo zou ik het doen, nu, want er is nog zoveel dat ik zelf nog moet leren.

                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #15
                              Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                              Vind het al super dat je er een reactie op geeft! En lijkt me nog wel knap.

                              Dus ik open foto 1 en dan open ik daarover gewoon foto 2 en dan maak ik van foto 2 een maskerlaag?
                              EMBLEMATA.BE
                              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                              Comment

                              Working...
                              X