Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hondjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hondjes

    Onze hondjes.


    ISO 1250 f/5.6


    ISO 400 f/4.2

  • #2
    Re: Hondjes

    Huisdieren binnen fotograferen valt meestal wat tegen bij gebrek aan licht. Of je moet hoog in de iso gaan of je boet enorm in aan snelheid en diafragma.
    Te weinig detail in de vacht, niet scherp genoeg die haartjes. Op foto 1 zie je meer deken dan hondje door het gebrek aan licht op het snoetje.
    Probeer eens buiten of met betere licht omstandigheden te werken. Kijk of je bij het plaatsen ook niet aan meer KB kan geraken
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment


    • #3
      Re: Hondjes

      Scherpte is hier de boosdoener of beter gezegd onscherpte. Je had hier anders twee mooie foto's, vooral de eerste vind ik wat compo betreft.
      De tweede foto, mag er links wat meer plaats zijn. lijkt nu of hij tegen het kader leunt
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: Hondjes

        Dank je voor de reacties! Ik heb deze beide beelden freehand genomen in een inderdaad slechte omstandigheid, weinig licht... Ik ben ook volop aan het experimenteren met hoe ik alles scherp in beeld kan krijgen in zo'n omstandigheden. Ik had toen nog geen flits (die op de camera werkt blijkbaar maar half), ook een statief ontbrak mij en vooral nog de juiste ervaring/kennis, wat ik nu aan het bijschaven ben! Ik upload mijn foto's via photobucket, nochtans upload ik het volledige beeld, origineel dus en toch kan ik maar deze kwaliteit hier plaatsen, ik moet nog eens uitzoeken hoe dit precies zit...

        Comment


        • #5
          Re: Hondjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Wandelende Tak Bekijk bericht
          ...... Ik upload mijn foto's via photobucket, nochtans upload ik het volledige beeld, origineel dus en toch kan ik maar deze kwaliteit hier plaatsen, ik moet nog eens uitzoeken hoe dit precies zit...
          Resize your photos keeping EXIF data and adding frames

          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment

          Working...
          X