Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My first duoshoot m/v

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • My first duoshoot m/v

    Davy Gagnon - Glamour & Fashion Photographer based in Ruiselede, Belgium.

    www.DavyGagnon.com

  • #2
    Re: My first duoshoot m/v

    Beetje onevenwichtig hij/zij.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

    Comment


    • #3
      Re: My first duoshoot m/v

      teveel schaduw op haar gezicht
      __________________________________________________ _
      Sony A580 en wat glas.

      Comment


      • #4
        Re: My first duoshoot m/v

        idee is wel goed maar de uitvoering niet.
        zeker de belichting kan veeel beter.
        en wat met die namen erbij...?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: My first duoshoot m/v

          Ja, een 'halloween shoot' kan ik mij ook moeilijk voorstellen, met zo mooie mensen.
          Licht valt nogal ongelukkig op het gelaat van de juffrouw en dat stukje beha mag van mij ook weggepoetst worden.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: My first duoshoot m/v

            Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
            Beetje onevenwichtig hij/zij.
            Kan ik mij bij aansluiten. Tevens vind ik haar uitdrukking niet gemeend genoeg.

            Comment


            • #7
              Re: My first duoshoot m/v

              leuk beeld enkel zoals andere al aangehaald hebben valt het licht op haar gezicht heel slecht. en dat stukje bh.. denk dat wij als fotografen meer moeite hebben met zoiets dan de mensen op de foto (tenzij het ingehuurde modellen zijn, en dit voor hun portfolio is)
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #8
                Re: My first duoshoot m/v

                Weet je wat ik zo leuk vind aan Davy en zijn beelden.
                Hij weet perfect van zichzelf dat het allemaal niet 100% perfect is, en daar heb ik respect voor !
                Is dit 100% perfect ? Neen...
                Is dit goed ? Absoluut !
                In de reclamewereld verschijnen beelden die puur technisch meer fouten bevatten dan dit beeld en daar worden duizenden euros voor betaald.
                Ik zou nu kunnen zeggen wat ik zelf zou anders gedaan hebben, maar daar heb ik nu even geen zin op dit moment.
                Ik zou wel zeer graag willen weten van de "echte kenners" van modelfotografie en licht (en wie het ... past trek het aan), om even te zeggen hoe zij het zouden hebben aangepakt.
                Als ze dat hier even op een correcte en eerlijke manier neerschrijven dan trek ik mijn woorden in. Maar de eerlijkheid gebied om te zeggen dat ik 99,99% zeker ben dat ze niet eens zouden weten hoe ze aan zo een soort opname moeten beginnen, laat staan hoe het beeld te maken

                Veel groetjes,


                Peter
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment


                • #9
                  Re: My first duoshoot m/v

                  Kom op Flash, schiet 'm van katoen.... haha
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

                  Comment


                  • #10
                    Re: My first duoshoot m/v

                    Mooi gedaan , maar volg wel met het gezicht van de juffrouw.


                    OFF-TOPIC:

                    Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                    Weet je wat ik zo leuk vind aan Davy en zijn beelden.
                    Hij weet perfect van zichzelf dat het allemaal niet 100% perfect is, en daar heb ik respect voor !
                    Is dit 100% perfect ? Neen...
                    Is dit goed ? Absoluut !
                    In de reclamewereld verschijnen beelden die puur technisch meer fouten bevatten dan dit beeld en daar worden duizenden euros voor betaald.
                    Ik zou nu kunnen zeggen wat ik zelf zou anders gedaan hebben, maar daar heb ik nu even geen zin op dit moment.
                    Ik zou wel zeer graag willen weten van de "echte kenners" van modelfotografie en licht (en wie het ... past trek het aan), om even te zeggen hoe zij het zouden hebben aangepakt.
                    Als ze dat hier even op een correcte en eerlijke manier neerschrijven dan trek ik mijn woorden in. Maar de eerlijkheid gebied om te zeggen dat ik 99,99% zeker ben dat ze niet eens zouden weten hoe ze aan zo een soort opname moeten beginnen, laat staan hoe het beeld te maken

                    Veel groetjes,


                    Peter
                    Deze reactie vind ik wel zeer kort door de bocht.
                    Als ik het goed begrijp wil je dus zeggen, dat iemand die totaal geen ervaring heeft met modelshoots niet mag reageren en zeggen of ie het goed vind of niet? En, als er al dan niet iets inzit wat opvalt, of wat minder is, of iets dat misschien op een andere manier opgelost kon worden, of........... mogen die personen dat ook niet zeggen? Hebben die dan geen smaak?
                    Volgens mij wil het niet zeggen , omdat bvb ik dergelijke platen niet kan maken, dat ik niet zie wat er "fout" zou kunnen zijn, wat ikzelf graag zie, of een andere persoonlijke mening heb?


                    Waarom worden foto's getoond? Toch niet alleen maar om te showen? Wil de fotograaf niet weten wat anderen vinden van zijn of haar werk?
                    Moest het hen niet interesseren kunnen we voor hun misschien aan de moderators dan maar vragen om een subforum "showroom" te maken waar alleen maar plaatjes inkomen, en totaal niet gereageerd mag worden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: My first duoshoot m/v

                      Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                      .....
                      In de reclamewereld verschijnen beelden die puur technisch meer fouten bevatten dan dit beeld en daar worden duizenden euros voor betaald.
                      maar dat is een heel andere insteek.
                      meestal gaat het dan om een product en dat staat er dan ook goed op, maar de persoon die het aanbied komt daar op de tweede plaats.
                      hier zijn de modellen het product en die staan er hier gewoon niet goed op.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: My first duoshoot m/v

                        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                        Weet je wat ik zo leuk vind aan Davy en zijn beelden.
                        Hij weet perfect van zichzelf dat het allemaal niet 100% perfect is, en daar heb ik respect voor !
                        Is dit 100% perfect ? Neen...
                        Is dit goed ? Absoluut !
                        In de reclamewereld verschijnen beelden die puur technisch meer fouten bevatten dan dit beeld en daar worden duizenden euros voor betaald.
                        Ik zou nu kunnen zeggen wat ik zelf zou anders gedaan hebben, maar daar heb ik nu even geen zin op dit moment.
                        Ik zou wel zeer graag willen weten van de "echte kenners" van modelfotografie en licht (en wie het ... past trek het aan), om even te zeggen hoe zij het zouden hebben aangepakt.
                        Als ze dat hier even op een correcte en eerlijke manier neerschrijven dan trek ik mijn woorden in. Maar de eerlijkheid gebied om te zeggen dat ik 99,99% zeker ben dat ze niet eens zouden weten hoe ze aan zo een soort opname moeten beginnen, laat staan hoe het beeld te maken

                        Veel groetjes,


                        Peter
                        Thx voor je feedback Pete

                        Ben ook maar een amateur en probeer graag iets uit. Al doende leert men hé

                        Was de eerste keer dat ik 2 modellen samen fotografeerde en heb vanalles uitgetest...
                        Wat de schaduwen betreft op de gezichten, het is er beetje voor gedaan...
                        Als je de 'Twilight' (film saga) posters bekijkt zijn dit praktisch dezelfde schaduwen die ik heb proberen nabootsen, zonder PS daaraan toe te passen #schaduwen
                        Die BH kan ik eventueel nog wegpoetsen en haar armbandje rechts ook

                        Toch bedankt voor de 'feedback'
                        Davy Gagnon - Glamour & Fashion Photographer based in Ruiselede, Belgium.

                        www.DavyGagnon.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: My first duoshoot m/v

                          Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
                          Deze reactie vind ik wel zeer kort door de bocht.
                          Als ik het goed begrijp wil je dus zeggen, dat iemand die totaal geen ervaring heeft met modelshoots niet mag reageren en zeggen of ie het goed vind of niet? En, als er al dan niet iets inzit wat opvalt, of wat minder is, of iets dat misschien op een andere manier opgelost kon worden, of........... mogen die personen dat ook niet zeggen? Hebben die dan geen smaak?
                          Volgens mij wil het niet zeggen , omdat bvb ik dergelijke platen niet kan maken, dat ik niet zie wat er "fout" zou kunnen zijn, wat ikzelf graag zie, of een andere persoonlijke mening heb?


                          Waarom worden foto's getoond? Toch niet alleen maar om te showen? Wil de fotograaf niet weten wat anderen vinden van zijn of haar werk?
                          Moest het hen niet interesseren kunnen we voor hun misschien aan de moderators dan maar vragen om een subforum "showroom" te maken waar alleen maar plaatjes inkomen, en totaal niet gereageerd mag worden.
                          Neen hoor, iedereen is vrij om zijn mening op een "constructieve" manier neer te pennen.
                          Ik heb het in mijn commentaar dan ook niet over personen zoals jij en nog anderen die altijd commentaar proberen te geven die niet kwetsend overkomt, en daar heb ik wel respect voor.
                          Dus deftige en constructieve commentaren zijn ALTIJD een aanwinst voor een forum.
                          Belachelijke praat en muggezifterij op kleine technische details doen veelal afbreuk aan een dergelijk forum.

                          Als ik lees dat het licht veeeeeel beter kan, dan wil ik graag ook even weten hoe mijnheer in kwestie dat dan zou oplossen. Ben nu eenmaal nieuwsgierig en ik denk dat TS daar ook veel meer aan heeft dan alleen een zinnetje dat zegt dat het beter kon.
                          Zoals gezegd denk ik dat Davy goed genoeg weet dat het beter kan en daarom post hij volgens mijn mening de foto om te horen wat anderen dan juist zouden doen om het beeld te verbeteren.
                          Het is dus zeker geen aanval naar iedereen die niet 100% bedreven is in modelfotografie, maar eerder een vaststelling dat er hier sommige mensen meningen op een vrij negatieve manier steeds weer opnieuw verkondigen zonder ooit maar één tip te geven hoe het dan wel zou moeten en waarom het op die manier niet goed zou zijn.
                          Dus Mea Culpa als je dit zo hebt opgevat, was zeker niet mijn bedoeling.

                          Nogmaals het zou een meerwaarde zijn voor het forum en alle mensen die zich inzetten moest men opbouwende kritiek geven en tips delen. Dan leer je bij !
                          En stap aub nu eens af van alle stomme technische regeltjes uit de jaren stillekes. Men zou beter eens leren om een beeld als totaalplaat te bekijken en te "voelen", eerder dan met een vergrootglas op de computermonitor gaan zoeken naar eventuele details waar men iemand kan op afrekenen.

                          maar dat is een heel andere insteek.
                          meestal gaat het dan om een product en dat staat er dan ook goed op, maar de persoon die het aanbied komt daar op de tweede plaats.
                          hier zijn de modellen het product en die staan er hier gewoon niet goed op.
                          Da's geen andere insteek. In de reclamewereld worden dagelijks vele foto's gemaakt waar de mensen het onderwerp zijn (of het gevoel dat ze uitstralen).
                          Denk maar aan affiches voor steden en gemeenten, banken, enzovoorts...
                          En ook al gaat het over een product, dan nog is het model van belang. Waarom denk je dat bedrijven budgetten hebben om promodellen in te huren om hun goederen aan te prijzen.
                          En dan zwijgen we nog over de druk op zo een reclameset, want time is money hoor ! Doe het dan maar als fotograaf...

                          Maar genoeg gezeverd, ik blijf bij mijn gedacht dat ik dit best een aangenaam en tof beeld vind !
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: My first duoshoot m/v

                            Allez het gaat er weer eens hard tegenaan. Nu ik kan Pete zijn insteek wel volgen en ben het daar ook grotendeels mee eens.
                            De vraag is natuurlijk wat Davy met de plaat wenste te bereiken. Maar dat kan hij beter uitleggen.

                            Ik kan in ieder geval met die plaat goed overweg, ja ze is niet perfect wat de belichting betreft met waarschijnlijk wat ongewenste schaduwen.

                            Persoonlijk had ik een iets andere belichting gebruikt. Ik dacht aan twee stripboxen links en rechts van de modellen(lateraal aan het model), waarbij het strijklicht lange schaduwen afgooit en de vormen van het lichaam (spieren etc....) extra sterk benadrukt. Alhoewel het bij deze opname reeds vrij goed zit (zie man torso). Daarnaast had ik waarschijnlijk een frontaal licht (Para55 softbox) onder een hoek van 45 graden neerwaards gericht, 1 stop minder dan de strips om de slagschaduwen wat te minderen. Onderaan (op heup hoogte) een reflectiescherm. Achtergrond goed uitgelicht en 0.5 tot 1 stop hoger dan de strips. Camera op strips afgesteld. Dat zou normaal vrij goed moeten werken.... maar het is altijd kijken en meten.
                            Composite is leuk en weer eens wat anders, een lekkere hap
                            Dus Davy je bent goed bezig.

                            Zeg me nu eens wat jij denkt van die ongewenste schaduwen of misschien waren ze wel gewenst en heb je er een uitleg voor.


                            Groet Flash
                            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                            Comment


                            • #15
                              Re: My first duoshoot m/v

                              Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                              ... Zeg me nu eens wat jij denkt van die ongewenste schaduwen of misschien waren ze wel gewenst en heb je er een uitleg voor. ...
                              Dat heeft ie in reactie #12 al uitgelegd.
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment

                              Working...
                              X