Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onscherpe foto's met Traveller foto toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onscherpe foto's met Traveller foto toestel

    Hallo,

    Foto's nemen doe ik nu met een TRAVELLER, ik zet foto's op mijn blogje en kreeg volgende opmerking:


    Ik heb even naar uw blog gekeken mooi maar de foto’s zijn niet scherp

    U maakt uw foto’s op een veel te lage snelheid op 1/8” kan je geen foto’s nemen uit de losse hand

    je moet minstens 1/50” hebben.

    Hoe en waar kan ik dit aanpassen, ik ken er niets van.


    Kan iemand mij daar bij helpen, of moet ik die vraag elders stellen.


    Groeten,


    Remi




    Traveler

    Touch one

    V1.01

    2013-11-22 20:00:30

    Picasa

    1/8"

    F3.8

  • #2
    Re: Onscherpe foto's met Traveller foto toestel

    Als je foto's maakt met meer licht, dan wordt de sluitertijd korter.
    Als je met dezelfde lichtsterkte en diafragma-opening de sluitertijd korter zet, dan moet de iso omhoog, anders krijg je onderbelichte foto's.

    Om een foto juist belicht te krijgen moeten iso, sluitertijd en diafragma zo op elkaar ingesteld zijn dat de foto correct wordt belicht.
    Je kan niet één parameter aanpassen zonder ook een andere aan te passen om de belichting terug juist te krijgen.
    Als je de camera in de automatische stand gebruikt, dan dal die er zelf wel voor zorgen dat de sluitertijd voldoende kort wordt (iso gaat omhoog, en de flitser zal ingeschakeld worden als er te weinig licht is).

    Sluitertijd, iso en diafragma zijn de basisbegrippen van fotografie.
    Het maakt daarbij niet uit met welk merk of type camera je fotografeert, als er weinig licht is dan zal de iso omhoog moeten (of je gebruikt een statief bij niet-bewegende onderwerpen, dan maakt het niet uit dat de sluitertijd langer wordt).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Onscherpe foto's met Traveller foto toestel

      zulke toestelletjes zijn inderdaad traag op vlak van sluiters,gelijk black bandit al aangeeft kan je om zo'n dingen te vermijden beter op de auto-functie werken,of toch minstens alijd je flits ingeschakeld laten!
      bij slecht weer dus automatisch(met flash) en bij goed weer buiten de sport-functie proberen
      als ik zo'n toestel vast heb, heb ik ook dikwijls prijs gewoon omdat ik te snel wil zijn,ipv het toestel stil te houden tot het geen geluid meer maakt laat ik soms dadelijk na het drukken op de knop het toestel al zakken met als gevolg allemaal onscherpe strepen ofwel mijn voeten in beeld
      dat is dus het nadeel als je gewoon bent met een dslr te werken...
      grts; M

      Comment


      • #4
        Re: Onscherpe foto's met Traveller foto toestel

        Met zulke rommel moet je helemaal geen foto's willen maken. Als je een goede smartphone hebt is die al stukken beter; dan nog is stilhouden de boodschap, maar dat geldt ook voor een high end dslr.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment

        Working...
        X