Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfsttime + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herfsttime + up

    Gewoon een leuk manneke wat hier naast de tv staat.



    Update, vandaag opnieuw geprobeerd, met statief, en de tips van onderstaande.


    f/11
    1.3sec
    ISO 100
    100m
    Last edited by brainblow; 24 november 2013, 12:44.

  • #2
    Re: Christmas time

    grappig dat wel.
    maar van de kleuren/scherpte en belichting wor ik niet vrolijk hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Christmas time

      Mee met Bouk
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • #4
        Re: Christmas time

        mis scherpte...
        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

        Comment


        • #5
          Re: Christmas time

          Ik mis scherpte en kleur.

          Mvg.

          Comment


          • #6
            Re: Christmas time

            moet hier volgen, vooral scherpte en belichting.
            mvg Bruno D.G.
            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

            Comment


            • #7
              Re: Christmas time

              mercikes allemaal voor de zeer opbouwende kritiek. Dit mannetje staat gewoon naast de tv, en heb deze getrokken met het licht wat in de huiskamer valt. Heb wel de indruk dat door de verkleining van de foto een deel van de scherpte weg is, want hier op scherm staat hij erg scherp. Of bedoelen jullie de scherpte diepte die er misschien aan ontbreekt?

              Comment


              • #8
                Re: Christmas time

                Ik denk persoonlijk dat je een foute DOF hebt.
                Welk f getal heb je ? kan je de exifs geven, (mijn exif viewer werkt niet meer )
                mvg Bruno D.G.
                Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                Comment


                • #9
                  Re: Christmas time

                  Oorspronkelijk geplaatst door brainblow Bekijk bericht
                  Heb wel de indruk dat door de verkleining van de foto een deel van de scherpte weg is, want hier op scherm staat hij erg scherp.
                  Ik heb ook al ondervonden dat door verkleining van de foto scherpte verloren gaat.
                  Indien je uw foto bewerkt pas de verscherping pas toe na de verkleining.

                  Indien je de exif gegevens meegeeft dan kan er beter beoordeeld worden.

                  Mvg.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Christmas time

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jambalaya Bekijk bericht
                    Ik heb ook al ondervonden dat door verkleining van de foto scherpte verloren gaat.
                    Indien je uw foto bewerkt pas de verscherping pas toe na de verkleining.

                    Indien je de exif gegevens meegeeft dan kan er beter beoordeeld worden.

                    Mvg.
                    Van bewerken heb ik momenteel nog geen reet verstand, ik kan ze enkel wat rechtzetten, bijsnijden en omdraaien ofzo. Heb er op diti moment ook geen software voor. Dus daar zijn ook alle tips voor welkom, maar dat is zeker voor een volgende cursus.

                    Exif gegevens zijn de volgende.

                    f/4, 1/30sec, 37mm, ISO1600.

                    de hoge iso zal wel mede een oorzaak zijn van de onscherpte/ruis, maar bij een lagere iso, was de sluitersnelheid te lang om uit de hand te fotograferen. Is getrokken met een 17-40 mm f4 L lens zonder IS op een canon EOS1 1100D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Christmas time

                      Oorspronkelijk geplaatst door brainblow Bekijk bericht
                      Van bewerken heb ik momenteel nog geen reet verstand, ik kan ze enkel wat rechtzetten, bijsnijden en omdraaien ofzo. Heb er op diti moment ook geen software voor. Dus daar zijn ook alle tips voor welkom, maar dat is zeker voor een volgende cursus.

                      Exif gegevens zijn de volgende.

                      f/4, 1/30sec, 37mm, ISO1600.

                      de hoge iso zal wel mede een oorzaak zijn van de onscherpte/ruis, maar bij een lagere iso, was de sluitersnelheid te lang om uit de hand te fotograferen. Is getrokken met een 17-40 mm f4 L lens zonder IS op een canon EOS1 1100D
                      f/4 dan heb je volgens mij je afstand fout ingeschat met deze lens?
                      Rond de neus en de voeten is hij "scherper" dan naar de hoed en de voeten toe ?
                      mvg Bruno D.G.
                      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                      Comment

                      Working...
                      X