Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polaroid 600 probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Polaroid 600 probleem

    Beste,
    Ik heb net een polaroid 600 van Impossible gekregen maar heb er al n probleem mee.
    Ik heb er een nieuwe film ingestoken zoals het hoort.
    Maar nu trok ik er een foto mee en deze kwam er volledig zwart uit.
    Het ligt niet aan het feit dat de flits niet zou werken want deze is wel degelijk afgegaan.
    Wij hebben op het begin ook de frog tongue even eruit gehaald omdat eerst leek dat dat moest.
    We hebben het er zoals op het begin weer mooi ingestoken.
    Kan iemand mij aub helpen?
    Groetjes

  • #2
    Re: Polaroid 600 probleem

    Sluiter misschien kapot?
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

    Comment


    • #3
      Re: Polaroid 600 probleem

      stal je vraag ook eens op analoogfotoforum.nl er zijn daar meerdere polaroid fanaten!!

      Tom
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #4
        Re: Polaroid 600 probleem

        Hij is net nieuw, geen 2ehands ofzo dus zou mij eigenlijk verwonderen als de sluiter stuk zou zijn..

        Comment


        • #5
          Re: Polaroid 600 probleem

          Polaroid 600 camera's produceren ze toch al lang niet meer?
          Last edited by !Karen; 23 november 2013, 19:26.
          FLICKR PHOTOSTREAM
          Just try to comprehend that which you'll never comprehend

          Comment


          • #6
            Re: Polaroid 600 probleem

            dat ze ze niet meer produceren wil niet zeggen dat er geen werkende mee zijn he!!! en de films ervoor worden nog steeds (opnieuw) gemaakt door impossible nederland en worden hoe langer hoe beter!!
            Maar een echt nieuwe??? ik zal eens op onderzoek uitgaan

            Tom
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #7
              Re: Polaroid 600 probleem

              Waarschijnlijk een "Refurbished" 600 camera, deze zou moeten in orde zijn. Maar natuurlijk is niemand en geen enkele camera onfeilbaar
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment


              • #8
                Re: Polaroid 600 probleem

                Uiteraard Tom, dat bedoelde ik ook helemaal niet. Heb zelf ook een dozijn perfect werkende polaroids liggen onder andere van de 600 serie... Maar nieuw???

                Als je foto's helemaal zwart zijn wordt er niets geregistreerd. Ver schillende mogelijkheden die ik hier even kan bedenken:
                - dat de sluiter niet (of niet lang genoeg) open gaat misschien als gevolg dat de lichtmeting van de camera niet accuraat is.
                - de film is slecht. Er zijn op het internet genoeg klachten te vinden over die nieuwe impossible film. Met de 2 filmpakken die ik eens gekocht heb was ook niets mee aan te vangen.
                - sommige camera's hebben een knop 'lighten' - 'darken'. Als jouw camera die heeft check dan of deze niet helemaal op 'darken' staat.

                Interessant forum trouwens dat je daar aanhaalde, Tom. Moet ik mij ook eens op registreren
                Last edited by !Karen; 23 november 2013, 20:52.
                FLICKR PHOTOSTREAM
                Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                Comment


                • #9
                  Re: Polaroid 600 probleem

                  Ik heb me ook pas een polaroid gekocht (wel een ander type) en de eerste foto die er uit komt is volledig zwart. Normaal staat er ook op dat dit geen fotopapiertje is, maar gewoon een startpapier. Heb je nu geen 10 foto's resterend, het aantal foto's dat je met een cassette kan maken? Zo is het toch bij mijn toestel

                  Comment


                  • #10
                    Re: Polaroid 600 probleem

                    Deze film cover komt eruit van zodra je de filmdeur hebt toegeklapt na het inbrengen van de casette, niet? Daarvoor moet je de ontspanknop niet indrukken en gaat de flits niet af.
                    FLICKR PHOTOSTREAM
                    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                    Comment


                    • #11
                      Re: Polaroid 600 probleem

                      @!Karen: altijd welkom op het analoge forum!!
                      Nieuwe zijn er blijkbaar echt niet meer te krijgen, maar "gereviseerde" toestellen zijn er wel te vinden!!!

                      Polaroid, je kan er mooie dingen mee doen, echt kleine wondertjes, maar zo duur...

                      Tom
                      De gustibus et coloribus non est disputandum
                      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Polaroid 600 probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door !Karen Bekijk bericht
                        Deze film cover komt eruit van zodra je de filmdeur hebt toegeklapt na het inbrengen van de casette, niet? Daarvoor moet je de ontspanknop niet indrukken en gaat de flits niet af.
                        Bij mijn toestel moet je wel degelijk een foto maken: ontspanknop indrukken en de flits ging af

                        Comment

                        Working...
                        X