Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe aankoop camera keuze ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe aankoop camera keuze ...

    Beste,

    Ik bezit reeds jaren een Panasonic DMC Fz 18. Schitterend toestel.
    Kneem vooral foto's van race, meetings oldtimers, beurzen binnen en buiten, en ook veel terwijl ik zelf rondtoer in de oldtimer in de 'vlucht'.
    Nu merk ik op dat de binnenfotos niet al te zuiver zijn. Het toestel heeft ook zijn beste tijd gehad, tijd voor nieuw.
    Ik neem zo'n 7000-8000 foto's op een jaar.

    Wat zou de ideale opvolger zijn ? Op de wijde markt is er enorm wat keuze.
    Reflexcamera wil ik vermijden.

    Alvast bedankt voor jullie tips.

    Mvg
    Wesley

  • #2
    Re: Nieuwe aankoop camera keuze ...

    best altijd budget erbij zetten. er is zoveel keus maar ook zoveel prijsverschil

    zonder dit te weten zou ik zeggen sony rx100 versie I of II
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe aankoop camera keuze ...

      Mijn budget is max 700€

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe aankoop camera keuze ...

        Vanwaar de keuze naar Sony RX100 ?

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe aankoop camera keuze ...

          Oorspronkelijk geplaatst door wesleyb Bekijk bericht
          Vanwaar de keuze naar Sony RX100 ?
          Ik ga akkoord hoor, beste compactcamera van het moment (RX100 2).
          Een Nikon 1 is ook een zeer goed alternatief (en de J1/2/V1 zijn goedkoop te vinden). De AW1 is misschien ook optie, als je goed zoekt te vinden voor minder dan 700 euro en deze kan 20m onder water en mag je zoveel laten vallen als je wil. De Nikon 1's hebben volgens mij zelfs iets aangenamere files recht uit de camera dan de RX100, ik zeg niet betere, maar aangenamere.
          Qua beeldkwaliteit zijn ze allemaal gelijk.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe aankoop camera keuze ...

            Je gaat toch ergens moeten inboeten, je hebt nu een bereik tot 500mm en wil je betere prestaties bij weinig licht dan heb je een grotere sensor nodig. Een grotere sensor betekent meestal ook minder bereik. Je hebt de Sony RX100 met 1" sensor en die gaat tot 100mm en je hebt de Canon G1X met (bijna) APS-C sensor en die gaat ook tot 110mm dacht ik. Beeldkwaliteit vd Canon is zeer goed en dan komt de RX100. De Sony is dan weer veel compacter als je dat belangrijk vindt.

            Bij Fuji heb je de HS50 die een iets grotere sensor dan gewoonlijk heeft voor een bridge (1/2" ipv 1/2.3") en waarschijnlijk ook beter zal presteren op hoge ISO, maar het verschil zal niet zo groot zijn.

            Panasonic heeft dan weer een FZ200 met een lichtsterke F2.8 lens over het hele bereik, maar wel een kleinere 1/2.3" sensor.

            Sony heeft ook een bridge, nl de RX10. Heeft dezelfde 1" sensor als de RX100 maar met een bereik tot 'maar' 200mm en met een lichtsterke F2.8 lens. Maar helaas vrij duur en boven je budget.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe aankoop camera keuze ...

              alvast bedankt voor jullie tips /hulp !!

              zal geen simpele keuze worden.
              sony RX100 komt er best uit blijkbaar maar ligt wel wat losjes in de hand tov een FZ200.
              de RX kan ook niet echt diep zoomen bv als ik naar een rally ga waar je 15m van de baan staat.
              voor musea en dergelijke binnenactiviteit kom de RX dan beter ervoor.
              Dit wordt moeilijke keuze. Binnen 2 weken zijn we op een jubileum feest en de feestvierders vroegen me wat foto's te maken, dus zal nog eens goed moeten nachecken.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe aankoop camera keuze ...

                Weet niet of dit gaat lukken (fotos opFB!) .... maar de zoom functie van de RX100M2 is eigenlijk verbluffend. Sony haalt een linke truk uit om, digitaal, verder te kunnen inzoomen met minimaal verlies van kwaliteit.

                Deze fotos zijn gemaakt van op de dijk in Blankenberge, ok er is wel beter maar 't is toch niet al te slecht en vergeet niet dat de fotos verregaand verkleind zijn.

                Full wide angle


                Van op dezelfde positie ingezoomd op het vrachtschip aan de horizon.



                De thornton bank? van op dezelfde plaats

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe aankoop camera keuze ...

                  inderdaad het zoom bereik is toch mooi. dit moet wel lukken voor mijn toepassingen.
                  Ga nog wat reviews lezen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe aankoop camera keuze ...

                    Heb ook een MKII en die zoom functie is in geval van nood idd nog vrij behoorlijk hoor. Een toptoestel in zulk klein formaat.
                    Last edited by Franciskine; 24 november 2013, 14:47.
                    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe aankoop camera keuze ...

                      deze ziet er inderdaad goed uit maar wel klein en glad.
                      In januari gaan we bv naar Zwitserland genieten van de natuur, sneeuw bergen, en autorally daar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe aankoop camera keuze ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door wesleyb Bekijk bericht
                        deze ziet er inderdaad goed uit maar wel klein en glad.
                        In januari gaan we bv naar Zwitserland genieten van de natuur, sneeuw bergen, en autorally daar.
                        Ik heb er een klein gripje op staan. Niet dat van sony maar van de states. Superkwaliteit en pasvorm. http://www.kleptography.com/rf/
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe aankoop camera keuze ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                          Ik heb er een klein gripje op staan. Niet dat van sony maar van de states. Superkwaliteit en pasvorm. http://www.kleptography.com/rf/
                          Interessant ... Ik heb ook een grip bij gekocht maar ik heb mijn huiswerk duidelijk niet goed genoeg gemaakt omdat ik via dpreview dacht dat ze daar de Sony grip bedoelden ... Heb je ervaring met het gripje van Sony zelf? Die amerikaanse kost wel bijna 3x zoveel als de originele Sony maar misschien is die "dieper" ttz beter vast te houden?
                          Volgens de fotos sluit de Sony grip wel nauwer aan langs de lens body ... Ben wel benieuwd hoe lang dat ding gaat blijven kleven. Als ik de Sony docs mag geloven houdt men daar een slag om de arm voor wat betreft de duuraamheid van de "lijm" ...
                          Last edited by Guest41; 24 november 2013, 15:00.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe aankoop camera keuze ...

                            Over de FZ200 heb ik reeds veel gelezen maar wat met HS50exr ?

                            iemand ervaring met Fuji ? ziet er ook krachtig uit ?
                            Filmen is en minpunt maar dat doe ik niet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe aankoop camera keuze ...

                              Er liep hier over het laatst een draadje over de kwaliteiten van de Sony HX300. De deelnemers waren behoorlijk onder de indruk van de kwaliteieten van deze camera ...
                              FWIW

                              http://www.cameralabs.com/reviews/So...er-shot_HX300/
                              http://www.photographyblog.com/revie..._hx300_review/

                              Comment

                              Working...
                              X