Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 goed? (Beginner)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000 goed? (Beginner)

    Hey!

    Na wat zoeken en surfen rond fotografie ben ik op dit prachtig forum terecht gekomen!
    Ik heb namelijk al een tijdje interesse in fotografie en zou graag een deftig toestel willen aanschaffen ipv men gsm te blijven gebruiken.
    Ik wil niet echt in de laagste klasse gaan kopen, maar ook niet in de hoogste. Gewoon een gezonde tussenin waar ik als beginner genoeg aan heb voor lange tijd en waar toch mooie dingen mee te realiseren zijn

    Ik ben na een tijd zoeken gekomen bij de Nikon D7000. Niet omdat ik de specs goed vind ofzo (ken er te weinig van), maar eerder omdat het blijkbaar een populair toestel is en ik er niet echt veel slecht kan over vinden + de foto's die ermee zijn genomen zien er prachtig uit én de prijs kan ik mee leven. Ik ben namelijk ook een totale leek en heb praktisch nog alles te leren. Er is ook zo een massa aan informatie te vinden op het internet dat ik het bos door de bomen niet meer zie en het eerlijk gezegd intimiderend is om op eigen houtje een keuze te maken. Daarmee dus hier mijn vraag of mijn keuze van de Nikon D7000 een goede keuze is

    Ook zou ik het super vinden moesten jullie mij een goed allround lens aanraden waar ik mee kan beginnen spelen als beginner en dat niet te duur is.
    Of is mss de nikon d7000 + 18-105VR lens een goede keuze? Deze kan ik kopen voor 799€ totaal prijs - http://www.camerashop.be/product/111...5-vr-lens.html
    Is die set een goede koop of beter andere lens apart kopen?

    Alvast bedankt!!

    Grtz,
    Dennis
    Last edited by Shivte; 22 november 2013, 00:08.

  • #2
    Re: Nikon D7000 goed? (Beginner)

    tis een goeie set hoor.
    maar ga eens naar een fotozaak en neem het toestel (met lens erop) eens in je handen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000 goed? (Beginner)

      Is een goede kit, stevige body met zeer goede beeldkwaliteit en een goede standaardlens. Ik zou wel ook nog de 35 f/1.8 erbijkopen, als kleine lens ev voor zeer wazige achtergronden.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000 goed? (Beginner)

        K bedankt dan zal het deze kit worden denk ik.
        Die lens zal ik achteraf wel bij kopen, want de kosten lopen al hoog genoeg op voor nu

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000 goed? (Beginner)

          Oorspronkelijk geplaatst door Shivte Bekijk bericht
          ... bedankt dan zal het deze kit worden denk ik.
          en laat dan hier wat zien hè.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000 goed? (Beginner)

            D7000 >> Een heel goede keuze.

            De 18-105 lens is een heel prettige allround lens.

            Als je weet waar je passie ligt wat betreft onderwerpen kun je daar je lens op aanschaffen.
            Portretfotografie eist een andere lens als sport of landschapsfotografie.
            Website: cameraobschuura.nl
            Twitter: @CameraObSchuura
            FaceBook: Cameraobschuura

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7000 goed? (Beginner)

              Ik heb nog niet bepaald een focus kwa fotografie, maar ik weet wel dat ik mij meer aangetrokken voel om natuur/dier te fotograferen. Te beginnen met in januari winterlandschap, want dan ga ik 7 dagen snowboarden en wil men toestel natuurlijk meenemen!
              Morgen ga ik men toestel halen!

              Zal men best doen bouk

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7000 goed? (Beginner)

                succes.
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7000 goed? (Beginner)

                  Ondertussen heb ik dus al mijn materiaal. Nikon D7000 + 18-105 kit lens + 35mm en dan nog 2 dagen terug een Nikon 300mm f/4 AF-S 2dehands gevonden in perfecte staat aangezien ik al snel door had dat wildlife met die 35mm en kitlens gewoon nutteloos is.

                  Denk je nu dat ik al 1x deftig mijn kop heb kunnen buiten steken voor wat foto's te nemen? Neen hoor. Regen, regen, wind, super bewolkt,... Grappig... (niet echt)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7000 goed? (Beginner)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Shivte Bekijk bericht
                    Ondertussen heb ik dus al mijn materiaal. Nikon D7000 + 18-105 kit lens + 35mm en dan nog 2 dagen terug een Nikon 300mm f/4 AF-S 2dehands gevonden in perfecte staat aangezien ik al snel door had dat wildlife met die 35mm en kitlens gewoon nutteloos is.

                    Denk je nu dat ik al 1x deftig mijn kop heb kunnen buiten steken voor wat foto's te nemen? Neen hoor. Regen, regen, wind, super bewolkt,... Grappig... (niet echt)
                    En toch zal je die andere lenzen waarschijnlijk ook wel geregeld gebruiken, tenzij je alleen maar foto's wil maken van vogeltjes en dergelijke (dan is een langere lens meestal nog beter, maar lange lenzen zijn spijtig genoeg ook erg duur).

                    Met zo'n weer kan je thuis ook experimenteren om je camera beter te leren kennen.
                    Als het je eerste DSLR is, dan heb je waarschijnlijk nog heel wat te leren over de basis van fotografie, de mooiste foto's komen doorgaans niet uit de camera als die in de automatische stand staat (soms lukt dat wel, maar dat is lang niet altijd het geval).
                    Je kan bijvoorbeeld eens experimenteren met scherptediepte, zodat je later weet hoe ver het diafragma ongeveer open moet als je een bepaald effect wil verkrijgen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7000 goed? (Beginner)

                      Heb het toestel nu een week denk ik in huis en door het slechte weer heb ik natuurlijk veel tijd gehad om via internet de techniek te bestuderen etc. Aangezien ik ook niet moest werken heb ik bijna niks anders gedaan dan uren aan een stuk te studeren en proberen Erg interessante techniek in ieder geval, maar veel makkelijker dan ik in het begin dacht. De relatie tussen shutter, diafragma en iso begrijp ik grondig. Auto modus heb ik niet lang gebruikt. Paar uurtjes en dan ben ik begin beginnen studeren en ben ik overgegaan op spelen met manueel en aperture. Ik gebruik vooral aperture waar ik zelf het diafragma regel en de camera voor mij de bijhorende shutter snelheid berekend om een goeie belichte foto te krijgen. Wel gebruik ik de auto iso hiermee en stel ik max iso in op 1600 en zet men minimum shutter speed op een snelheid waarvan ik weet dat ik geen motion blur krijg als ik bv men spelende kat fotografeer binnen. Ik vind de aperture mode in ieder geval de meest gebruikvriendelijke. Je hebt controle over je dieptezicht, je stelt een max iso in en de camera regelt de rest voor je. Manueel je shutter en diafragma kiezen voor snapshots van je huisdieren of een spontane portret foto vind ik enorm onhandig en bijna onmogelijk eigenlijk aangezien je belichting constant veranderd naargelang hoe en waar je staat etc of is er een manier om dit ook manueel te doen??

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7000 goed? (Beginner)

                        Ik heb de D7000 nu een dikke 2 jaar en ben er steeds tevreden over geweest tot voor een aantal weken toen de sluiter ineens blokkeerde. Toestel binnen gedaan voor reparatie en een dikke week geleden gerepareerd teruggekregen. Vorig weekend, na minder dan 100 foto,s opnieuw hetzelfde defect. Eens op internet rondgesnuisterd, en nu blijkt dat dit meer voorkomt. Hier iemand ervaring mee, wordt wel een dure grap omdat ook de waarborg er natuurlijk net af was.
                        André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7000 goed? (Beginner)

                          hoeveel clikds heeft je toestel ?
                          Mijn 7000 is bijna een jaar noud en heeft nu 28400 cliks op de teller ,een D90 van mij heeft er 120000 gehaald zou normaal geen probleem mogen zijn?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7000 goed? (Beginner)

                            Hey Stefan,
                            Ik gebruik hem minder intensief, zit tegen de 10.000 aan, zal misschien gewoon pech gehad hebben, maar als je eens googelt naar "nikon d7000 shutter stuck" dan zal je begrijpen wat ik bedoel ...
                            Er staat zelfs een filmpje op youtube dat het probleem duidelijk omschrijft : http://www.youtube.com/watch?v=4SxnsIqieWs .
                            Grts,
                            André.
                            André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7000 goed? (Beginner)

                              Zeker een aanrader om mee te beginnen!

                              Comment

                              Working...
                              X