Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weekendje kerstmarkt en fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • weekendje kerstmarkt en fotografie

    Beste

    Welke steden en of dorpen in Duitsland of frankrijk is er goede kerstmarkt waar er ook mooie fotografie mogelijkheden zijn? Liefst niet al te ver voor weekend weg.

    Bedankt
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: weekendje kerstmarkt en fotografie

    Ik denk aan Keulen als het niet té ver moet zijn. Dit is een heel fijne kerstmarkt. Fotografisch weet ik zo niet.
    In Siegburg is een middeleeuws kerstmarkt met ambachtslui, mss wel leuk, en eens iets anders. En Monschau heeft wat sprookjesachtige kerstmarkt.
    Life through a lens..

    Comment


    • #3
      Re: weekendje kerstmarkt en fotografie

      Ah OK bedankt voor de tips.

      Groeten
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: weekendje kerstmarkt en fotografie

        Iemand ervaringen met Valkenburg en Maastricht?

        Thx..
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #5
          Re: weekendje kerstmarkt en fotografie

          keulen is zeker een aanrader, ik ben enkele maanden geleden geweest met de Thalys. En het is me absoluut bevallen
          Fotografisch ook zeker de moeite. vooral de de oude stad is een aanrader.

          Over de kerstmarkt weet ik ook niets, maar weet dat het wel een van de bekendste is van duitsland.
          Behance:
          https://www.behance.net/mamoela

          Comment


          • #6
            Re: weekendje kerstmarkt en fotografie

            Misschien eens kijken om naar de Moezel streek te reizen? Mooie pittoreske dorpjes (Bernkastel-Kues, Cochem, Trier) en leuke eerder kleinschalige kerstmarkten.

            Hangt er natuurlijk vanaf welk jij juist wil fotograferen.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • #7
              Re: weekendje kerstmarkt en fotografie

              Valkenburg is in de grotten. is wel leuk maar na een tijd heb je het daar wel gezien. Maastricht is te vergelijken met hasselt.
              Life through a lens..

              Comment


              • #8
                Re: weekendje kerstmarkt en fotografie

                Het is wat ver voor een weekendje, maar die van Goslar, is niet zo groot en heel gezellig.
                Alles bevindt zich samen op een knus binnenplein. Goslar zelf is een prachtig fotogeniek stadje, je kan dan nog met de stoomtrein naar de top van de Brocken, mooie landschappen, en rijdende stoomtreinen zo veel je maar wil. Ook kan je stukken van het oude ijzeren gordijn gaan bekijken/fotograferen.
                Echt een aanrader. Wij waren er reeds een paar keer, en ik zou er zo weer naar toe trekken.
                Wij verbleven er wel telkens voor een weekje want het is toch ongeveer 600 km.
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: weekendje kerstmarkt en fotografie

                  Keulen is een absolute aanrader! Ga je voor het winkelen dan kan ik je Centro in Oberhausen aanraden voor de combi winkelen en kerstmarkt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: weekendje kerstmarkt en fotografie

                    Winter wonderland in het londense hyde park is voor mij nog altijd het meest gevarieerde
                    Experience London's magical winter destination. Enjoy ice skating, rides, games, food, entertainment and more. Plan your visit and book your tickets now!

                    Comment


                    • #11
                      Re: weekendje kerstmarkt en fotografie

                      Ja zonet even gekeken naar men banden, en ik dacht dat ik all weather banden had, maar dit blijkt niet zo te zijn. Dus dit wel zeggen dat ik niet naar Duitsland kan jamer genoeg.

                      Dus dit wel zeggen dat ik aan onderstaande plaatsen denk:

                      - Maastricht en Valkenburg
                      - Metz
                      - ....
                      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: weekendje kerstmarkt en fotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                        Ja zonet even gekeken naar men banden, en ik dacht dat ik all weather banden had, maar dit blijkt niet zo te zijn. Dus dit wel zeggen dat ik niet naar Duitsland kan jamer genoeg.

                        Dus dit wel zeggen dat ik aan onderstaande plaatsen denk:

                        - Maastricht en Valkenburg
                        - Metz
                        - ....
                        Waarom zou je niet naar Duitsland mogen met die banden ????
                        Indien je, bij bepaalde door de wet beschreven weersomstandigheden, niet de juiste banden hebt kan je een boete krijgen van 40 euro, en mocht je door je niet aangepaste banden ook nog eens het verkeer hinderen dan bedraagt de boete 80 euro. Nog altijd goedkoper dan een set winterbanden hé.
                        Maar er bestaat reeds een topic over winterbanden ..... .

                        PS Mocht je naar Metz gaan vergeet dan zeker niet het nieuwe Centre Pompidou te bezoeken....heel fotogeniek.

                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: weekendje kerstmarkt en fotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Waarom zou je niet naar Duitsland mogen met die banden ????
                          Indien je, bij bepaalde door de wet beschreven weersomstandigheden, niet de juiste banden hebt kan je een boete krijgen van 40 euro, en mocht je door je niet aangepaste banden ook nog eens het verkeer hinderen dan bedraagt de boete 80 euro. Nog altijd goedkoper dan een set winterbanden hé.
                          Maar er bestaat reeds een topic over winterbanden ..... .
                          Uhm, dan zou ik wel een volledige toelichting geven en daar hoort dit nog bij:
                          Het niet gebruiken van winterbanden (of sneeuwkettingen) terwijl dat wel verplicht is, heeft niet alleen een boete tot gevolg, maar kan ook gevolgen hebben voor de aansprakelijkheid. Raakt u in zo'n geval betrokken bij een ongeval? Dan kan dit leiden tot (mede-)aansprakelijkheid voor de schade. Ook wanneer u zelf geen schuld hebt aan het ongeval. Dit omdat het ongeval tevens een gevolg was van het rijden op ongeschikte banden. Het gevolg is dat uw schade niet volledig wordt vergoed en dat uw verzekeraar een deel van de schade van de ander moet vergoeden. Dit kan in Duitsland maar ook in andere landen een rol spelen bij het vaststellen van de aansprakelijkheid.

                          Comment


                          • #14
                            Re: weekendje kerstmarkt en fotografie

                            Dus ik zal het niet doen om naar duitsland te gaan, je weet maar nooit.

                            De beslissing is gevallen op reims, en natuurlijk dan ook klein uitstapje maken om onze champagne te gaan inslaan in de regio Verzenay

                            groeten
                            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: weekendje kerstmarkt en fotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                              Dus ik zal het niet doen om naar duitsland te gaan, je weet maar nooit.
                              Duitsland is wel HET land van de kerstmarkten. Het is geen probleem om er rond te rijden met zomerbanden zolang er maar geen sprake is van winterse omstandigheden (regen/ijzel, sneeuw e.d.).

                              Maar ik wens je veel plezier in Reims, we zien de foto's wel verschijnen.

                              Comment

                              Working...
                              X