Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon powershot S1-IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon powershot S1-IS

    Misschien wil ik deze camera kopen heeft iemand er ervaringen mee?
    Canon A20

  • #2
    Ik heb zo'n toestel en ben er heel tevreden over ,handig in de hand , zeer goede zoom , IS functie ideaal voor 'stabiele' foto's.Maakt ook kwalitatieve filmpjes (onbeperkt in lengte wel afhankelijk van je CF kaartje).
    Kan het alleen maar aanraden !!!
    Meer info : http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/977D12B2CCDCF8A0C1256E41004BF490.htm
    ***Ne kodak en ne zak...***

    Comment


    • #3
      Heb mijne eindelijk ook nu, is inderdaad best een goed toestel: macro-opname is zeer goed tov S45. De IS functie werkt echt heel goed.LCD is kleiner en geeft precies de foto lichter weer dan op het scherm (eerste indruk) Filmen is wel beperkt tot maximum 1 GB en niet onbeperkt zoals eerder vermeld.Maar het filmen is echt fantastisch.
      Al bij al een zeer aangenaam toestel met een ongelooflijk goede ergonomie.
      minder goed: geen echte optische zoeker.
      ahja met GPpower batterijen en lader haal ik een zeer lange werktijd.
      Fujifilm Finepix F31fd

      Comment


      • #4
        Dank jullie wel voor de reactie, ik ga binnenkort in Duitsland kijken hoeveel hij kost... Hier bij Combifoto is hij 599,00 euro.
        Weet iemand een adresje in Duitsland??? Ik woon vlak aan de grens bij
        Elten/Emmerich/Kleve.
        Canon A20

        Comment


        • #5
          ga eens kijken bij www.top-foto.de
          is iets voorbij Aken, in Duren en een goede prijs, en bovedien
          spreekt de baas nederlands
          cams:canon eos 40D / Canon eos 300D / lens : EF-S 18-55MM / EF 28-90MM / EF 75-300MM 1:4-5,6 III USM sigma 18-55mm 70-200MM F4 L-Lens Backpack Sony Cybershot

          Comment


          • #6
            Originally posted by Twido
            Filmen is wel beperkt tot maximum 1 GB en niet onbeperkt zoals eerder vermeld.Maar het filmen is echt fantastisch.
            ahja met GPpower batterijen en lader haal ik een zeer lange werktijd.
            Wat het filmen betreft heb ik toch ook vermeld dat dit afhankelijk is van je CF-kaart , maar eigenlijk onbeperkt als je vergelijkt met andere toestelen ( max 1 à 2 minuten per clip)
            Wat de batterijen betreft heb ook 2 sets van de GP power 2100 en je kunt hier heel lang mee doorgaan. Zuinig toestel zeker in vergelijking met m'n vorig toestel (HP).
            Nog effe vermelden dat indien er nog iemand een nl-talige handleiding zoekt , stuur maar een mailtje
            ***Ne kodak en ne zak...***

            Comment


            • #7
              Ja maar volgens de handleiding kan je maar max 1 gig filmen ook al steek je er een 4 gig CF in!!!Zeg Ikkenie, waar heb je die lens gekocht en wat zijn uw ervaringen hiermee. Tot hoeveel zoom kom je dan en werkt de stabilisator nog voldoende voor uit de hand een kiekje te nemen?

              Ahja ik heb wel een nederlandstalige handleiding maar niet in PDF.
              Dus ik kan de zoekende menigte dus beter naar jou doorsturen
              Fujifilm Finepix F31fd

              Comment


              • #8
                Heb deze camera gisteren besteld bij Foto Video Shop die hier (ergens achteraf op een industrieterrein) gevestigd is, voor € 534.-

                Comment


                • #9
                  Originally posted by andrez
                  Heb deze camera gisteren besteld bij Foto Video Shop die hier (ergens achteraf op een industrieterrein) gevestigd is, voor € 534.-
                  Dat is een perfecte prijs voor die versie met gratis Hitach Microdrive.

                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Heb hem een paar maand geleden ook gekocht, samen met een paar setjes 2300mHa oplaadbare batterijen (memorex), en doe daar bij intensief flits en zoomgebruik een 5-tal uren mee met 1 setje.

                    Zeer tevreden ervan
                    Sleep is a poor substitute for coffee

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Rita
                      Misschien wil ik deze camera kopen heeft iemand er ervaringen mee?
                      Ook ik heb d'r 1.
                      Ik moet je eerlijk zeggen, de macro-functie heb ik nog niet gevonden (een macrostand heeft em iig zeker niet), maar voor telefoto's is het een zeer leuk cameraatje.

                      Als je niet Canon gebonden bent, zou je ook naar de Minolta Z1 kunnen kijken. Als ik niet al CF geheugen gehad had (omdat ik ook een DSLR erbij heb) was dat waarschijnlijk mijn 1e keus geweest.

                      Ik heb mijn S1 IS bij Topfoto in duitsland (duren) gekocht voor 459,-- euro.
                      Incl. tasje was ik voor 474,-- euro klaar. IK had al CF geheugen en oplaadbare batterijen, dus deze hoefde ik niet meer te kopen. (Geheugen zul je wel nodig hebben, want dat 32mb kaartje wat ze erbij leveren heb je zo vol (18 foto's in de hoogste resolutie)) Camera wordt geleverd met 1 setje AA batterijen (4 stuks)

                      Op de S1 kun je een behoorlijk aantal dingen instellen, waaronder oa de sterkte van de flitser (iets dat voor mijzelf dus een 'must' is), maar ook EV -2 t/m +2 en een custum witbalans behoren tot de mogelijkheden.

                      Nadelen heeft em ook natuurlijk. Het ontbreekt de camera aan een AF hulplicht waardoor 's avonds de camera nog wel eens geen focuslock kan verkrijgen.


                      greeeeetz


                      In every colour there's the light
                      In every stone sleeps a crystal
                      Remember the Shaman, when he used to say:
                      "Man is the dream of the dolphin"

                      Comment


                      • #12
                        Wat bij mij mede de doorslag gaf (naast o.a. beeld stabilisator en goede ervaring met Canon), was de video mode, met zoom functie, waarbij het geluid ook nog eens behoorlijk goed schijnt te zijn (niet teveel gehinderd door bijgeluiden).
                        Als muzikant zijnde wil ik nl. graag kleine (promo)clips op internet zetten. Als je nagaat dat een gemiddelde popsong zo'n 3 à 4 minuten duurt, ben ik benieuwd hoe groot de CF kaart voor die tijdsduur moet zijn, op de hoogste kwaliteit en eventueel op een lagere kwaliteit. Kan iemand mij dit zeggen?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by andrez
                          Wat bij mij mede de doorslag gaf (naast o.a. beeld stabilisator en goede ervaring met Canon), was de video mode, met zoom functie, waarbij het geluid ook nog eens behoorlijk goed schijnt te zijn (niet teveel gehinderd door bijgeluiden).
                          Als muzikant zijnde wil ik nl. graag kleine (promo)clips op internet zetten. Als je nagaat dat een gemiddelde popsong zo'n 3 à 4 minuten duurt, ben ik benieuwd hoe groot de CF kaart voor die tijdsduur moet zijn, op de hoogste kwaliteit en eventueel op een lagere kwaliteit. Kan iemand mij dit zeggen?
                          Tuurlijk, dat staat allemaal in de handleiding

                          2 opmerkingen vooraf:
                          • De S1 IS kent 2 video-modie. 1 met 30fps en 1 met 15fps. Binnen deze modie kun je 3 verschillende resolutiestanden kiezen (320x240, 640x480 en 640x480fine
                          • In de video modus is de maximale grootte van een CF kaart 1GB. Waarom canon dat gedaan heeft... nobody knows


                          Bij het opnemen in de 30fps mode heb je PER SECONDE nodig:

                          1980kb in de 640x480fine mode
                          1440kb in de 640x480 mode
                          660kb in de 320x240 mode

                          Bij het opnemen in de 15fps mode heb je PER SECONDE nodig:

                          990kb in de 640x480fine mode
                          720kb in de 640x480 mode
                          330kb in de 320x240 mode

                          Een 1GB kaartje is in werkelijkheid 976562,5 kb (dit komt omdat een 1Gb kaartje niet echt 1GB (1073741824kb) is, maar maar 1000000000kb. Hierdoor is een 1GB in je camera 'maar' 953mb)

                          Hieruit kun je afleiden dat je op een 1GB kaartje maximaal 976562,5/1980= 493 seconden beeld kunt opnemen in de hoogste resolutie (640x480fine), dat is iets meer dan 8 minuten.

                          640x480 = 976562,5/1440= 678 seconden = 11 minuten
                          320x240 = 976562,5/660= 1479 seconden = 24 minuten.

                          Voor de 15fps mag je het zelf uitrekenen


                          greeetz


                          In every colour there's the light
                          In every stone sleeps a crystal
                          Remember the Shaman, when he used to say:
                          "Man is the dream of the dolphin"

                          Comment


                          • #14
                            Vers van de pers: http://www.dpreview.com/news/0408/04081301canons1isreview.asp
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Bedankt Dolphin voor de bruikbare info en CooMa voor de vers van de pers link!

                              In die recensie duikt als directe concurrent de Panasonic FZ-10 weer op, die, zoals verwacht, zeker wat de foto kwaliteit betreft, wint. Heb de Canon nog niet en ook de Panasonic hebben ze bij de Foto Video Shop op voorraad. Heb er al eens naar geïnformeerd daar. Dus......wie weet!

                              Comment

                              Working...
                              X