Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andere luchten plaatsen .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Andere luchten plaatsen .

    Voor het moment ben ik bezig met foto's van mijn reis door Myanmar te bewerken in photoshop en dan voornamelijk met het plaatsen van andere wolken in foto's waar de lucht somber en grijs was en dit voornamelijk foto's die gemaakt zijn in Bagan met zijn prachtige pagodes .
    Het plaatsen van andere wolken vormt geen probleem maar als ik dan deze foto's van naderbij bekijk zie ik vooral rond bomen en struiken een witte lijn lopen .
    Op welke manier kan ik dit probleem vermijden of deze witte lijn wissen ?

  • #2
    Re: Andere luchten plaatsen .

    Je kan eens proberen met blending options. Onderaan het menu waar de layers zijn, staat fx en dan kies je blending options. Onderaan zie je 'blend if' staan. Als de lucht veel blauw bevat, dan kies je 'blue', als de lucht grauwgrijs is kies je 'gray'. Zorg wel dat je luchtlayer onderaan staat. Dan neem je de slider bij 'this layer' en pak je die rechts vast en slepen naar links. Voor verder te verfijnen klik je op alt en sleep je weer naar links. In principe zou nu de onderste laag met je nieuwe lucht tevoorschijn moeten komen.

    Als je naast de lucht ook iets van je onderwerp hebt gemaskeerd, dan plaats je op de bovenste laag een kopie vh origineel en haal je de weggeveegde delen terug met een masker.
    Last edited by alex606; 20 november 2013, 13:55.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Andere luchten plaatsen .

      Wat ik eigenlijk juist bedoel zijn de witte randpixels die rond de afbeelding zichtbaar zijn . Die zou ik nog willen verwijderen

      Comment


      • #4
        Re: Andere luchten plaatsen .

        Die noemt men halo's en die zijn het moeilijkst te verwijderen van allemaal. Ofwel op reuzevergroting, waar je pixel per pixel kunt bijstippen, ofwel door je selectie uit te breiden/in te krimpen (expand/contract) naargelang wat je selecteert, en eventueel te 'featheren" (doezelen). Maar blijft IMO de nachtmerrie van elke beeldbewerker.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Andere luchten plaatsen .

          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
          Wat ik eigenlijk juist bedoel zijn de witte randpixels die rond de afbeelding zichtbaar zijn . Die zou ik nog willen verwijderen
          En met die methode kan je dat doen.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Andere luchten plaatsen .

            Ik was er ondertussen zelf uitgekomen door inderdaad mijn selectie te vergroten met 10 pixels .

            Comment

            Working...
            X