Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's overbelicht in bridge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's overbelicht in bridge

    Al mijn foto's neem ik in raw en bewerk deze daarna in camera raw ( cs6). Meestal is dit wat bijsnijden en de belichting wat aanpassen.
    Daarna worden de foto's geopend in Ps en opgeslagen.
    Wanneer ik nadien de foto's wil bekijken in bridge zijn een aantal ( niet allemaal) overbelicht. Wanneer ik deze echter open in Ps, dan is de belichting wel goed.

  • #2
    Re: foto's overbelicht in bridge

    Iemand dit ook al meegemaakt?

    Comment


    • #3
      Re: foto's overbelicht in bridge

      Werk je met een calibratie toestel (spyder, ...) met eigen kleurprofielen ?

      Comment


      • #4
        Re: foto's overbelicht in bridge

        ik calibreer mijn scherm met een spyder4, maar hier ligt het niet aan.
        Dat calibreren doe ik nog maar een paar maand en de resultaten van dat overbelicht zijn in bridge zijn hetzelfde als voor dat ik calibreerde.
        Het is enkel als ik mijn foto's bekijk in bridge ( en dan nog niet alle foto's), als ik ze open in photoshop is de kleur wel terug goed.

        Comment


        • #5
          Re: foto's overbelicht in bridge

          Misschien eens nagaan of je de nieuwste driver voor uw graka hebt staan?
          Zo had ik een tijd geleden problemen met SilverEfex van NIK en kreeg van de support te horen dat ik best eens de nieuwste driver van mijn graka moest installeren, en jawel hoor, probleem opgelost.
          Het is daarom dat ik dit nu ook aan u voorstel en wie weet bent u ook geholpen.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: foto's overbelicht in bridge

            Dat is taal dat ik niet versta hoor: nieuwste driver van graka.
            Kun je dit misschien eens uitleggen?

            Comment


            • #7
              Re: foto's overbelicht in bridge

              Graka = grafische kaart


              Sent from my iPad using Tapatalk.
              Toon Nikonian
              D700/D7000/glaswerk Nikkor

              Comment


              • #8
                Re: foto's overbelicht in bridge

                Zelfde probleem en ook nog geen oplossing gevonden. Display gekalibreerd met X-Rite1 en in alle programma's kleur in orde met uitzondering van Bridge. Overbelicht en niet scherp van beeld.
                @Gipsi/ Al een oplossing gevonden ?

                Gr, Daniel.

                Comment


                • #9
                  Re: foto's overbelicht in bridge

                  Nog altijd geen oplossing.
                  Mijn foto's worden wel scherp getoond.
                  Zijn het bij u alle foto's of ook maar een deel?

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto's overbelicht in bridge

                    Ook nog geen oplossing. Een deel overbelicht en onscherp.

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto's overbelicht in bridge

                      Misschien staat erin bridge een ander kleurprofiel geselecteerd dan in photoshop.

                      Of camera body vs photoshop

                      Als de camera op adobe rgb is ingesteld en in photoshop is adobe Srgb geselecteerd kan je ook al een verschil waarnemen.

                      Dit is misschien ook het geval tussen bridge en photoshop.

                      Vriendelijke groet, jessey

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto's overbelicht in bridge

                        nee, dit is het ook niet.
                        Als ik een foto open via bridge in camera raw en deze is goed belicht dan is die in camera raw ook goed belicht.
                        Als ik een overbelichte foto ( in bridge) open in camera raw dan staat die daar ook overbelicht.
                        Ik denk dat het ergens te maken heeft hoe ik mijn foto's opsla.
                        Ik open mijn raw bestanden altijd via bridge en na het bewerken open ik ze in photoshop en sla ze op als .jpg
                        Normaal doe ik altijd hetzelfde, maar ik denk dat daar toch iets misloopt.

                        Comment

                        Working...
                        X