Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Papieren achtergrondrollen : welke hebben jullie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Papieren achtergrondrollen : welke hebben jullie ?

    Ik heb vroeger ooit met een wit doek begonnen, maar strijken was wat moeilijk.
    Na topics te hebben gelezen koos ik voor een donkergrijze achtergrond (daar je met wat kleurenfilters deze makkelijker kan inkleuren dan een witte)

    Welke zijn jullie meest gebruikte kleuren ?
    Van een grijze kun je een witte of zwarte maken dacht ik, het heeft dan geen zin om een witte en/of zwarte bij te kopen zeker?
    Waar is de beste prijs eigenlijk om die rollen te kopen ?

  • #2
    Re: Papieren achtergrondrollen : welke hebben jullie ?

    Ik koop colorama bij Servix.

    Kleurtjes: Veel.... Maar ik hou van "Leaf" en "ocean Blue". Fel, maar ik hou we van
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Re: Papieren achtergrondrollen : welke hebben jullie ?

      Dat probleem met die doek als achtergrond ken ik, strijken lukt als je de doek op een plastic buis oprolt nadat hij gestreken is, maar veel te omslachtig...
      Ik heb hier nog steeds een witte en zwarte doek van 3*6 m liggen, en die worden soms gebruikt als decoratieaanvulling of zo, voor de rest was het een miskoop/

      Papieren achtergrondrollen :
      Ik bestel gewoonlijk bij folux.nl. Betaal je 22.50 euro om 4 rollen te laten opsturen (spijtig genoeg als je maar één rol besteld betaal je dat ook, dus altijd 4 ineens is goedkoper per rol)

      Hier thuis heb ik :

      Wit - Zwart - Storm Grey - Sulphur - Cherry - Rose Pink - Aqua - Marbel

      Gezien bijna alle rollen al goed gebruikt zijn (denk zelf nie dat ik van de laatste vier kleuren nog genoeg op de rol heb), worden die binnenkort terug vervangen door andere kleurtjes...
      Kwestie van een beetje variatie te hebben.

      Maar inderdaad, een grijze of zelfs zwarte achtergrond kan je gemakkelijk een andere tint geven met kleurfilters op je studioflits , dat opent natuurlijk mogelijkheden.
      Een grijze achtergrond kan je inderdaad wit of zwart krijgen, afhankelijk van de gebruikte flitskracht en afstand model/achtergrond. Als je genoeg flitskracht hebt (om hem wit te krijgen) en een genoeg aantal flitsers natuurlijk..
      Reken op 2 flitsers voor de achtergrond, dan nog minimum 1 flitser voor je model, eventueel nog eentje voor een haarlichtje.... en dan moet je natuurlijk ook nog de plaats hebben om alles te zetten.

      Een tip :
      Heb je nog papier op overschot op rol dat je niet meer kan gebruiken in de studio, kan je er nog altijd mee weg als achtergrond voor productfotografie, of als accent bij een andere achtergrond.
      En als je het echt weg wil, gewoon eens vragen aan een kleuterschool in de buurt of zij er iets mee kunnen doen. Garantie dat je van je overschot van papier af bent en ze komen het gewoonlijk nog halen ook....
      Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

      Comment

      Working...
      X