Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser voor nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitser voor nikon

    Hallo, ik heb een nikon D7000 en sta als beginneling te twijfelen tussen twee flitsers :
    SB 700 of het oudere SB 800 (tweedehands dan)
    Ik lees positieve dingen over de twee modellen, maar wat zouden jullie cracken aanraden ?
    Alvast bedankt !
    J.

  • #2
    Re: flitser voor nikon

    Ik heb twee SB800 's en ben daar zeer tevreden over.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: flitser voor nikon

      En deze Yongnuo Speedlight YN565EX .. iemand ervaring ?

      Comment


      • #4
        Re: flitser voor nikon

        Werkt perfect op mijn D5100. I-ttl enz
        Op Ebay uit China .Ong 80 euro verzending inbegrepen. Ong 2 a 3 weken levertijd
        lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

        Comment


        • #5
          Re: flitser voor nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door jozefien Bekijk bericht
          Hallo, ik heb een nikon D7000 en sta als beginneling te twijfelen tussen twee flitsers :
          SB 700 of het oudere SB 800 (tweedehands dan)
          Ik lees positieve dingen over de twee modellen, maar wat zouden jullie cracken aanraden ?
          Alvast bedankt !
          J.
          Zeker de SB700, als je geen externe aansluitingen nodig hebt is dat een prima flits,
          redelijk zacht licht, niet te groot zeer gemakkelijk in te stellen enz. stukken beter dan die chinese rommel.
          Waarom zeg ik Chinese rommel, vooreerst heb je al de voet, bij Nikon metaal met een handige snelkoppeling,
          en bij die Chinees klemmen met een plastiek wartelmoer, er is hier iemand geweest die er zo een bijhad, oplaadbare batterijen waren
          op zéér korte tijd zogezegd plat, maar toen ik ze heb bijgeladen kon er slechts 300 mAh bij,
          het moet dus zijn dat deze flitsen alleen naar behoren werken met gewone alkaline batterijen van 1,5 volt.
          De flits wou dus onder een bepaalde batterijspanning niet meer opladen en knipperde als batterijen plat.
          Last edited by Guest42; 19 november 2013, 12:10.

          Comment


          • #6
            Re: flitser voor nikon

            Eigenlijk logisch, en ook verwacht : Nikon is nog altijd beter. Wel iets duurder, maar dan heb je ook wat.
            Ik lees echter veel goeds over de SB 800 ook, dus vandaar nog steeds mijn twijfel : 700 of 800 ..
            De 700 zou gebruiksvriendelijker zijn.

            Comment


            • #7
              Re: flitser voor nikon

              Beiden zijn goed en vergelijkbaar, maar de recycle time van de 700 is ongeveer de helft van de 800 (dus je kan sneller opnieuw flitsen met de 700 2-3s dan de 800 4-6s)


              Sent from my iPad using Tapatalk.
              Toon Nikonian
              D700/D7000/glaswerk Nikkor

              Comment


              • #8
                Re: flitser voor nikon

                Waarom niet de sb600 (tweedehands), zou tussen de 700 en 800 zitten wat betreft kracht.

                Comment


                • #9
                  Re: flitser voor nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Toon Nikonian Bekijk bericht
                  Beiden zijn goed en vergelijkbaar, maar de recycle time van de 700 is ongeveer de helft van de 800 (dus je kan sneller opnieuw flitsen met de 700 2-3s dan de 800 4-6s)


                  Sent from my iPad using Tapatalk.
                  SB-800 4-6 sec waar heb je dit vandaan (zeker niet uit ervaring).
                  Kan enkel met gewone (bijjna platte alkalinebatterijen).
                  Met oplaadbaren batterijen nooit langer dan 2 sec moeten wachten (na full pop).

                  De SB-700 is inderdaad een klein beetje sneller, maar wanneer je de SB-800 uitrust met de 5e batterij, dan verslaat deze ze allemaal
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: flitser voor nikon

                    hangt er een beetje van af wat je wil doen... de SB700 is gebruiksvriendelijker als de SB800, maar op zich speelt dit weinig rol, eenmaal je weet hoe het moet, ik gebruik SB800's in m'n workshops en m'n deelnemers hebben er nooit problemen mee... SB800 is steviger, krachtiger en heeft meer functies... Ondersteunt een extra batterij pak (waardoor je de oplaad tijd van je flits halveert), pc sync connector, je kan je flits laten meewerken om infrarood te focussen zonder dat hij flitst, etc...
                    Echter, de SB800 is ouder en je vind hem enkel tweedehands... richtprijs 150€
                    Met de SB700 heb je gewoon een nieuwer model, gebruikvriendelijker, minder krachtig, minder uitgebreid... Persoonlijk kies ik voor de SB800, doch kan je gerust een SB700 adviseren...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: flitser voor nikon

                      Het zal de SB 800 worden, daarvan staan er ook meer tweedehands te koop.
                      Aan allen heel erg bedankt voor de antwoorden en goede raad.
                      J.

                      Comment


                      • #12
                        Re: flitser voor nikon

                        en waarom geen sb900 of sb910 ,
                        komen ook vaak voor in 2de hands
                        mvg
                        bd0379be

                        Comment


                        • #13
                          Re: flitser voor nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Toon Nikonian Bekijk bericht
                          Beiden zijn goed en vergelijkbaar, maar de recycle time van de 700 is ongeveer de helft van de 800 (dus je kan sneller opnieuw flitsen met de 700 2-3s dan de 800 4-6s)


                          Sent from my iPad using Tapatalk.


                          De sb700 is ook de helft zo krachtig. Een kleine auto verbruikt ook minder....

                          Comment


                          • #14
                            Re: flitser voor nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                            Waarom niet de sb600 (tweedehands), zou tussen de 700 en 800 zitten wat betreft kracht.


                            Zou ik zeker niet doen, ik zie alleen maar minder goede ervaringen met de sb 600 bij ons in de club.
                            Ga voor de sb 700 of de sb800( indien schappelijk geprijsd)
                            De sb700 is minder krachtig dan de sb800 maar de instellingen zijn gemakkelijker, duidelijker overzichtelijker knoppen en niet zo diep moeten afdalen in het menusysteem voor bepaalde instellingen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: flitser voor nikon

                              Wat heet 'schappelijk geprijsd' ? Dat is voor iedereen relatief.
                              Wat is een richtprijs voor de SB 800, denkt u ?
                              En die 'moeilijker' instellingen word ik ook wel gewend ..

                              Comment

                              Working...
                              X