Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100D of Nikon D3200?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 100D of Nikon D3200?

    Hallo,

    Ik heb momenteel een Nikon Coolpix P500, maar ik wil graag een spiegelreflex aanschaffen. Ik heb al een beetje gewerkt met de Nikon D3200 van een vriendin en dit leek me wel een leuk toestel. Maar ik heb ook vernomen dat Canon een groter aanbod in lenzen heeft, dus dat het misschien handiger was een Canon te kopen. Dat ik later als ik nog een les bij wil kopen, ik toch een groot aanbod heb.
    Heeft er dus iemand positieve/ negatieve ervaringen met de Nikon D3200 of de Canon 100D?
    Vooral of het touchscreen echt zo handig is bij de Canon 100D want dit lijkt mij minder handig als knopjes bij koud weer...
    Last edited by CrazyIris; 18 november 2013, 17:03.
    Canon 600D / Sigma&Canon Lenses / Flickr

  • #2
    Re: Canon 100D of Nikon D3200?

    Canon een groter aanbod in lenzen
    Mijn inziens verkeerde reden / uitgangspunt om voor een bepaald merk body te kiezen!

    Je kunt natuurlijk wel, van diverse merken, de objectieven op een rijtje zetten, welke passen bij jouw style / type van fotografie en van daaruit een beslissing nemen welk body dan het "beste sq prettigste voor jouw" er bij past.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 100D of Nikon D3200?

      Je moet het Touch screen niet gebruiken als je dat niet wil (je kan ook de knopjes gebruiken), maar ik vind het eigenlijk wel erg handig op de 700D.
      Met handschoenen aan zal het moeilijk zijn om een Touch screen te gebruiken, maar dat geldt ook voor de meeste knopjes op een camera.

      Wat de lenzen betreft, ik denk dat Nikon voor bijna elke Canonlens wel een vergelijkbare lens heeft, buiten de MPE65 en de 8-15 fisheye, als je die wil gebruiken, dan moet je een Canon kopen...
      Last edited by Black B@ndit; 18 november 2013, 17:18.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 100D of Nikon D3200?

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Mijn inziens verkeerde reden / uitgangspunt om voor een bepaald merk body te kiezen!

        Je kunt natuurlijk wel, van diverse merken, de objectieven op een rijtje zetten, welke passen bij jouw style / type van fotografie en van daaruit een beslissing nemen welk body dan het "beste sq prettigste voor jouw" er bij past.
        En daarbij komt nog dat dit volkomen oncorrect is...
        Velen gebruiken zelfs Nikonlenzen op hun Canon omdat Canon zo'n lenzen niet heeft. (14-24 en honderden oude AI-s lenzen!)

        Als je vriendin een D3200 heeft, is het misschien handig dezelfde camera te kopen, zo kunnen jullie elkaar helpen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 100D of Nikon D3200?

          Bedankt al voor alle reacties!
          Ja, die vriendin van mij met een Nikon kent er zelf nog niet echt veel van.
          Een andere vriendin heeft een Canon en kan daar dan weer al goed mee overweg, dus zij zou mij ook zeker kunnen helpen.
          Dat van de lenzen had ik ergens gelezen, dus dat wist ik zelf niet zeker
          Ik zal het inderdaad misschien mest eens op een rijtje zetten.
          Het zijn vooral dieren die ik wil fotograferen en vooral dan paarden in de sport.
          Canon 600D / Sigma&Canon Lenses / Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Canon 100D of Nikon D3200?

            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            En daarbij komt nog dat dit volkomen oncorrect is...
            Velen gebruiken zelfs Nikonlenzen op hun Canon omdat Canon zo'n lenzen niet heeft. (14-24 en honderden oude AI-s lenzen!)
            Deze bvb



            Wel wat prijzig maar dan heb je ook wat

            Comment


            • #7
              Re: Canon 100D of Nikon D3200?

              Kijk misschien ook eens naar de prijzen van de lenzen dat je later wil kopen. Canon lenzen kosten in vele gevallen voor vergelijkbare kwaliteit 100-6000€ meer... Dit is ook het geval voor de professionele bodies.
              Misschien is dat nu nog niet zo belangrijk, maar qua beeldkwaliteit heb je bij de D3200 wel een merkbaar voordeel.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 100D of Nikon D3200?

                Zes-zeven jaar geleden waren de lenzen van Canon goedkoper en de bodies beter, maar de andere fabrikanten hebben een grote inhaalbeweging gemaakt.
                De tweedehandsmarkt is nog altijd het grootst voor Canon.
                Als je niet het laatste snufje wil en iemand je kan helpen vind je daar beslist degelijk materiaal.

                Comment

                Working...
                X