Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 5D MarkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 5D MarkII

    Wie heeft ervaring met de professionele camera 5D MarkII? Ik fotografeer sport (karting), portret (in en out studio) en reportage.

  • #2
    Re: Canon EOS 5D MarkII

    Autofocus is gewoon slecht te noemen. Onbruikbaar voor tracking.
    Voor portret goed bruikbaar (middelste punt).
    Voor sport kijk je beter naar een 7D of een 5D3.
    Welke lenzen heb je momenteel?

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 5D MarkII

      Dank u voor uw reactie. Als EF lenzen bezit ik: 50mm, 24-80mm, 24-105mm, 70-300mm. Wat bedoel je met 'Autofocus is gewoon slecht te noemen'?

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 5D MarkII

        Oorspronkelijk geplaatst door dreeths Bekijk bericht
        Dank u voor uw reactie. Als EF lenzen bezit ik: 50mm, 24-80mm, 24-105mm, 70-300mm. Wat bedoel je met 'Autofocus is gewoon slecht te noemen'?
        Voor studio en portret uitstekend. Voor snelle sporten minder geschikt wegens zijn nogal trage autofocus. Maar als je enkel werkt met het middenste focuspunt zal je bij niet al te snelle sporten toch goede foto's kunnen maken. De 24-105mm op de Mark II is uitstekend geschikt voor allerlei reportages. Heb hier een paar jaar uitstekende resultaten en heel tevreden klanten mee bekomen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 5D MarkII

          Als het snel moet gaan is de AF aan de eerder trage kant. Ik kan geen voorbeeld noemen uit de sport omdat ik dat weinig of niet fotografeer maar het beste voorbeeld dat ik ken was op safari. Luipaard gaat achter een wrattenzwijn aan en van die actie heb ik jammer genoeg de crème gemist. Al gaat de mijne nu de deur uit, toch ben ik verder zeer te spreken over de mkII. Zeer leuke camera voor portret en landschap.

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 5D MarkII

            De 5D-serie is niet de professionele serie, dat is de 1D-serie.

            Ik heb mijn 5DII verkocht omdat de autofocus het liet afweten bij donkere concerten, terwijl ik hem juist daarvoor gekocht had !

            De 6D is in alle opzichten beter.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 5D MarkII

              de 5D is redelijk ok qua autofocus mits je geen snelle sporten fotografeert, ik denk dat Karting een vrij snelle sport te noemen is, dus een 5D is hiervoor niet echt geschikt, fotografeer al een tijd met een 5D, eerst een classic nu een mark2 en beide zijn een drama als het op snelle af aan komt, beter is inderdaad een 7d, of zelfs een 1D mark 3.
              Voor portret daarentegen wel een prachtig apparaat mits de juiste lenzen ervoor.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment

              Working...
              X