Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paddestoelentijd!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paddestoelentijd!

    Dag iedereen,

    Ik ben nieuw hier, bij deze is dit een beetje een introductie..

    Ik ben reeds vele jaren gefascineerd door fotografie en alles wat er rond bestaat. Begin 2000 heb ik dan ook de stap gezet naar een DSLR, de Nikon D50, wat toen voor mijn budget haalbaar was. Ik heb enorm van deze camera genoten, helaas was deze enkele jaren later gestolen.. Daardoor is de hobby een beetje verwaterd, echter was ik nog steeds grote fan. De laatste tijd kriebelde het zodanig hard om terug zelf de touwtjes in handen te nemen dat ik, na het bereiken van het budget, een tweedehands Nikon D5100 heb gekocht met een kitlens (18-55 f3.5-5.6). Nu is het natuurlijk terug wennen en oefenen! Wat ik uiteraard zeer graag doe. Ik heb besloten mij lid te maken van dit forum omdat ik mijn kennis wil uitbreiden naar deze zeer beperkt is momenteel. Ik fotografeer graag van dicht hehe (macro) alsook architectuur, landschappen en af en toe portretten. Ook feesten, festivals en reisfotografie doe ik graag. Ik kan goed kritiek verdragen en leer graag bij, dus tips zijn steeds welkom! Ik ben beginner en zou me graag ontwikkelen tot een meer volleerde fotograaf, dit op eigen houtje. Alvast bedankt voor het lezen van mijn relaas en bij deze dan ook mijn eerste poging tot foto plaatsen.




  • #2
    Re: Paddestoelentijd!

    Welkom op het forum, bij leren zal je hier zeker doen.
    Eerste les is dat je groter mag posten. 640x423 is wat klein om een goede beoordeling te krijgen. Ook het exif erbij zal de beoordeling vergemakkelijken.

    Wat ik je nu even als richtlijn kan geven is dat je in het vervolg het gras mag platdrukken voor je paddy.
    Vermijdt ook de paddy centraal te plaatsen, verdiep je in de regel van 1/3.

    Comment


    • #3
      Re: Paddestoelentijd!

      Welkom.
      Soms kan de kritiek wat harder overkomen, dit is niet om af te breken maar om op te bouwen. Kan je best bekijken als tips geven tot verbetering.
      Na enige tijd zal je zelf merken dat de foto's verbeteren als je op één en ander let.
      Wat deze foto betreft, de paddo zit centraal in de compo. Mijn persoonlijke voorkeur is om deze dan in vierkant te presenteren.
      Als je meeleest zal je vlug doorhebben hoe en wat meer gesmaakt wordt.
      Blijf vooral plezier hebben in je fotograferen, de rest komt later aan beurt.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

      Comment


      • #4
        Re: Paddestoelentijd!

        Welkom hoor, maar pas op want dit is erg verslavend!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Paddestoelentijd!

          ook van mij welkom.
          ik volg voorgaande commentaren
          Ook heb ik heel veel geleerd door avondlessen te volgen
          en hier natuurlijk ook
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment

          Working...
          X