Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10D + Welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 10D + Welke lens

    Hoi allemaal,

    Ik ben hier nieuw en dit is mijn eerste posting hier. Ik sta op het punt een Canon 10D te kopen en ik heb al de volgende lensen; CanonCanon EF 28-80 mm 1:3,5-5,6 II en een Canon EF 75-300 mm 1:4-5,6 III.

    Ik zoek nu nog een lens in het bereik van ongeveer 18 - 35 mm.

    Kunnen jullie mij zeggen welke lens in dit geval het beste past bij de 10D. en wat zo'n lens dan ongeveer mag kosten. Ik zou erg blij zijn met jullie reactie !!!!

    Groet Erik

  • #2
    de beste in dat bereik is de 17-40 L 4
    dan heb je echt een toplens met f4 over de ganse lijn
    kost in duitsland rond de 750 euro of kijk eens bij corne van iperen
    http://www.cornevaniperen.nl/

    Comment


    • #3
      De 17-40mm F4 L USM zonder twijfel, dit geeft je véél lens voor een aanvaardbare prijs.
      Onderschat het belang van een kwaliteitslens op een DSLR niet.



      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Ook overwegen waard is de Sigma AF 15-30/3.5-4.5 EX Asf. DG. Ik heb er zo ene en is echt wel héél goed voor zijn prijs. Als je wil kan ik weleens een full quality fotooke op mijn pbase site zetten

        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #5
          Welkom op BD, Erik!

          Je hebt nog geen digitale camera, mag ik veronderstellen dat je nu nog een analoge Canon gebruikt?
          Ik wil je even wijzen op de 1,6x crop-factor van de 10D waardoor de 18mm effectief een kleine 29mm wordt.
          Waarschijnlijk ben je wel op de hoogte, maar better safe than sorry
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            En niet te vergeten de extreme breedhoek: 12-24 van Sigma of een Fischeye kan ook nog oplossing bieden...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment

            Working...
            X