Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belichting op locatie. Met opzetflitser of studiomateriaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belichting op locatie. Met opzetflitser of studiomateriaal?

    Goedemiddag allen,

    We hebben sinds vandaag onze studio opgedoekt en dus heb ik flitsers mee genomen.
    Nu,... mijn interesse gaat meer uit naar werken op locatie.
    Dus ik bezit nu over een D-LiTE RX 2/4 set (2 flitskoppen met softbox).
    En ik heb een statief voor opzetflitser met een doorschietparaplu.

    Nu, blijkbaar is de set D-LiTE RX 2/4 niet aan te sluiten op een batterij of dergelijke...
    Ook wil ik weten wat sommige mensen in de praktijk het handigste vinden om mee te werken?
    Met opzetflitsers of studioflitsers, en waarom?
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Belichting op locatie. Met opzetflitser of studiomateriaal?

    Het handigste vind ik werken met studioflitsers wat deze zijn WYSIWYG (modellicht).

    Op locaties waar stoom voorhanden is zou ik studioflitsers gebruiken.

    Opzetflitsers zijn bijzonder draagbaar en hebben geen stoom nodig en kun je overal kwijt.
    Het één sluit het ander niet uit hé. (heb ooit een zoiets gebruikt in combinatie met opzetflitsers (voor accentbelichting).
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Belichting op locatie. Met opzetflitser of studiomateriaal?

      Een mogelijke tussenoplossing is misschien een ringflitser. Hiermee bedoel ik geen ringflitser voor makro maar een studiomodel. Deze zijn ook verkrijgbaar met batterijvoeding.

      Comment


      • #4
        Re: Belichting op locatie. Met opzetflitser of studiomateriaal?

        Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
        Een mogelijke tussenoplossing is misschien een ringflitser. Hiermee bedoel ik geen ringflitser voor makro maar een studiomodel. Deze zijn ook verkrijgbaar met batterijvoeding.
        waarom zou dat volgens u een tussenoplossing zijn? Persoonlijk vind ik een ring flits, wanneer je dit alleen gebruikt, geen toegevoegde waarde bieden op een on-camera-flash... integendeel zelf, het is onhandig en zwaar in vergelijking... Een ring flits is een erg specifieke oplossing, en dient in samenspel gebruikt te worden met andere lichtbronnen om een krachtig resultaat te bekomen...

        persoonlijk vind ik een strobist oplossing het handigst op locatie... weegt niet veel, snel op te zetten, vrij goedkoop... en ja... je mist er wel het piloot licht mee, maar daar leer je ook mee omgaan...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Belichting op locatie. Met opzetflitser of studiomateriaal?

          Lijkt me toch zwaar, zal je al een stoomgenerator moeten meenemen om van de stoom stroom te maken


          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Het handigste vind ik werken met studioflitsers wat deze zijn WYSIWYG (modellicht).

          Op locaties waar stoom voorhanden is zou ik studioflitsers gebruiken.

          Opzetflitsers zijn bijzonder draagbaar en hebben geen stoom nodig en kun je overal kwijt.
          Het één sluit het ander niet uit hé. (heb ooit een zoiets gebruikt in combinatie met opzetflitsers (voor accentbelichting).

          Comment


          • #6
            Re: Belichting op locatie. Met opzetflitser of studiomateriaal?

            Oorspronkelijk geplaatst door thijske Bekijk bericht
            Lijkt me toch zwaar, zal je al een stoomgenerator moeten meenemen om van de stoom stroom te maken
            Nope, stoom is outdated. tegenwoordig gebruik je gewoon een pocket nucleaire reactor
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment

            Working...
            X