Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shirley 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shirley 3




    Misschien spreekt een koelere toning jullie meer aan?

  • #2
    Re: Shirley 3

    De samenhang van de kleuren is prachtig, van de ogen over de deur, tot de jas.
    Heb je deze ook met een zachte glimlach?
    Groetjes,
    Xavier
    Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
    Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
    Laat de commentaren maar komen.

    Comment


    • #3
      Re: Shirley 3

      mooie plaat. Blauw is idd koel, maar het gezicht en de haren zijn warm. Ik had de ogen minder geel gemaakt en het stukje kraag net boven de knoop gecorrigeerd, want die vangt nu net een beetje van die warme waas
      My Website : http://www.ineedair.org
      Music / Painting / Motion Graphics / Image
      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

      Comment


      • #4
        Re: Shirley 3

        Op zichzelf een mooie afwerking zoals we van jou gewoon zijn Monica, maar ik heb mijn twijfels over de blik, dat staren kijkt niet zo goed.

        De nabewerking is smaak gebonden en daar ga ik me niet over uitspreken, ongetwijfeld zullen velen dit goed vinden. Persoonlijk zag ik liever wat minder structuur(kransjes) .

        Compositie:

        De schouder/arm is vrij massief... kijk eens naar de verhouding gelaat - schouder/bovenarm.
        En als laatste zou ik de parallax wat aanpassen want de zijkanten staan wat bol.

        Belichting:
        Vrij vlak op het gelaat, waardoor waardevol relief verloren gaat. Het nabewerken (licht) brengt geen relaas.


        Scherpte:
        Die mis ik gewoon, misschien ben ik wel wat te gek op scherpte, maar een portret zoals dit waar de ogen de aandacht trekken moeten nu eenmaal scherp zijn om de plaat te laten werken.


        Maar al bij al is het een leuke plaat, geen hoogvlieger.
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

        Comment


        • #5
          Re: Shirley 3

          @ Ineedair, misschien een stomme vraag, maar hoe trek ik lokaal geel uit de ogen?
          @ Steve: De arm oogt inderdaad erg massief, hmmmm. Maar daar zou ik niet aan durven pielen. Mijn PS skills zijn niet van hoog niveau. Over de foto zijn 2 (zelfgemaakte ) textures gelegd. Een zwart-witte en een blauw-grijze. Haar gelaat heb ik niet opgewarmd..het licht om 4 uur 's middags (ondergaande zon) was vrij warm. De ogen zijn wel spatscherp in PS, (ik heb ze bekeken op 300% )

          Terechte kritiek. Ik was heel blij met de plaat, maarzie nu dat er wel wat verbeterd aan kan worden. Thanks

          Comment


          • #6
            Re: Shirley 3

            Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
            @ Ineedair, misschien een stomme vraag, maar hoe trek ik lokaal geel uit de ogen?
            Je kan dat op verschillende manieren doen. Best is een laagmasker op je laag leggen waar je die gele warmte toevoegt en dan de ogen uitgomt. Nu, op het gaat dat niet meer, maar je kan ze nog steeds dodgen met de dodgetool op 15% of zo (komt ook de scherpte ten goede). Je kan ook beide ogen selecteren met de lasso. je selecteert 1 oog, en met 'shift' ingedrukt selecteer je het tweede (moet wel precies zijn). Deze selectie kopieer je op een nieuwe laag en dan via Adjustments > hue de saturatie van het geel naar beneden halen. Met alle drie deze methoden krijg je natuurlijke witte ogen.

            Die arm stoort niet omdat het haar arm is en niet het werk van de lens...denk dat het een lange telelens is. Het hele plaatje is fluweel en visueel aantrekkelijk, ondanks de mankementjes.
            My Website : http://www.ineedair.org
            Music / Painting / Motion Graphics / Image
            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

            Comment


            • #7
              Re: Shirley 3

              Ontzettend bedankt voor de tips ineedair! Foto's zijn gemaakt met de 70-200L 2.8 op 200mm.
              Allen bedankt voor de feedback.

              Comment

              Working...
              X