Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsset

    Wel om te beginnen ben ik vooral 'hobby' fotograaf. Mijn hoofdgebied is natuurfotografie dus ik zit veel buiten met mijn toestel.
    Maar ik zou graag wat 'studio' werk doen in de zin van Portret foto's te maken van verschillende personen.
    Aangezien ik niet echt weet of ik hier ooit verder in zou gaan, ben ik niet van plan er pakken geld tegen aan te smijten.
    Zelf had ik gedacht aan; http://www.studioverlichtingshop.be/...ssk-3150d.html

    Maar ik weet niet goed of deze sterk genoeg zijn en dergelijke, wil er iemand mij eventueel suggesties doen of gewoon zijn mening geven?

    Grtz
    Andyosgarcia

  • #2
    Re: Flitsset

    persoonlijk zou ik dan veel eerder wat geld spenderen aan een workshop... als je niet zeker bent... dan blijft 350€ toch nog veel en zonder de basis kennis brengt het niets op, tenzij je vele uren oefent, trial en error... met een workshop weet je het meteen...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Flitsset

      Trail en error.. zo leer ik het besten heb ik ondervonden.
      Ik zou het doorgaans ook wel regelmatig gebruiken voor familie vast te leggen op foto.
      bv; De kids van men broer, schoonzus die terug zwanger is..

      Comment


      • #4
        Re: Flitsset

        Zelfs met workshop is het trial & error om je eigen stijl te bepalen. Maar D_Oracle heeft wel gelijk dat je een pak sneller gaat.
        EMBLEMATA.BE
        http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

        Comment


        • #5
          Re: Flitsset

          Oké, maar de vraag is niet of ik al dan niet ervaring heb met het kleinere studio werk.
          De vraag is of deze set voor een zekere periode voldoende is om mee te beginnen.
          Omdat hij volgens mij niet bepaald sterk is.
          Dus het is eerder een prijs/kwaliteit verhouding.

          Comment


          • #6
            Re: Flitsset

            Oorspronkelijk geplaatst door andyosgarcia Bekijk bericht
            De vraag is of deze set voor een zekere periode voldoende is om mee te beginnen.
            Ik vind het een ondermaatste set... je krijgt veel "spullen"... maar de lichten zijn niet veel waard...
            slechts 50W instellamp, geen ventilator, zal dus na ettelijke minuten gewoon stoppen en moeten afkoelen... z'n eigen aansluitsysteem... dus je hebt converters nodig, die je moet aanschaffen, waardoor de flits buis vermoedelijk niet meer juist gepossioneert staat... slechts 150W, slechts 4 stops, plastiek, etc...
            dan de breedte van het achtergrond doek is ook erg small... max 213cm... de courante maat is 300cm... etc...

            lees ook hier click
            Last edited by d_oracle; 20 november 2013, 08:58.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment

            Working...
            X