Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens is dit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens is dit?

    Hallo allemaal. Een vriend van mij heeft me een lens laten zien waar SONY op staat, maar onderaan MADE BY TAMRON het brandpunt is 25-75 dacht ik f/1.8 Er staat bij: TV-Lens
    De vatting heeft ongeveer een diameter van 1.5 cm, en past dus niet op gewone camera's.
    Kan iemand zeggen wat voor een lens dit is en hoeveel ze waard is (nieuw)?

  • #2
    Originally posted by fotojos
    Hallo allemaal. Een vriend van mij heeft me een lens laten zien waar SONY op staat, maar onderaan MADE BY TAMRON het brandpunt is 25-75 dacht ik f/1.8 Er staat bij: TV-Lens
    De vatting heeft ongeveer een diameter van 1.5 cm, en past dus niet op gewone camera's.
    Kan iemand zeggen wat voor een lens dit is en hoeveel ze waard is (nieuw)?
    Misschien een fotoke? Een 8mm-projectorlens?

    Comment


    • #3
      Na een beetje googelen vind ik toch wel enkele links omtrent video-objectieven van het type C-mount:
      SO-TVL1,8/25 Sony TV Lens 1:1,8/25mm, C-mount

      Vermoedelijk moet je het in deze richting zoeken.
      Het kan ook van een bewakingscamera zijn...

      Wat is het waard? Dit is niet mijn branche, dus kan ik moeilijk iets op zeggen.

      Sony lens = made by Tamron
      Blijkt een algemeen gegeven te zijn, tenzij je Carl-Zeiss objectief hebt op je toestel (waar Sony dan ook wel gretig melding zal van maken )

      Comment


      • #4
        Dat is inderdaad naar alle wschheid een video C-mount lens. Zou hem daarvoor eens moeten zien. Kun je geen fotoke posten?

        Sony lens = made by Tamron
        Blijkt een algemeen gegeven te zijn, tenzij je Carl-Zeiss objectief hebt op je toestel (waar Sony dan ook wel gretig melding zal van maken )
        En die zogenaamde Carl Zeiss objectieven komen uit de fabrieken van Cosina. Kun je ook niet echt mee uitpakken nietwaar...?
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment

        Working...
        X