Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inrichting heuse fotostudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inrichting heuse fotostudio

    Ik heb een vraagje naar mijn collega-fotografen toe...
    Ik heb de opportuniteit om een grooooote locatie om te toveren tot een heuse studio.

    Graag zou ik weten welk materiaal ik mij zou moeten aanschaffen, met het oog om dit ook te verhuren.
    Ga ik voor rollen papier (verschillende kleuren) aan de muren, bouw ik een grote witte infinity, ... ?
    Welke studioflitsers, etc etc...

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Ook ideetjes qua 'props' e.d. zijn welkom.

    Davy Gagnon - Glamour & Fashion Photographer based in Ruiselede, Belgium.

    www.DavyGagnon.com

  • #2
    Re: Inrichting heuse fotostudio

    hoe groot is de locatie? je zou verschillende studio's te gelijk kunnen hebben... wit, zwart, kleur...
    Denk ook aan makeup hoek, dressing, toilet

    krachtige lichten zullen hier op hun plaats zijn, dan kan je van verder af werken...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Inrichting heuse fotostudio

      Ik zou dan eerder voor vinyl rollen gaan, papier is echt een doffe ellende. Wat ook heel plezant is, zijn panelen met cool behangpapier, die je kan verrollen, zo heb je massa's achtergrondmogelijkheden.
      En ik zou een vaste witte infini bouwen.
      Verder zou ik al zeker investeren in zes bowens flitsers van 500 met alle mogelijke accessoires en zeker zo'n persoonsgrote softbox. En van die producttafeltjes.
      Als je compartimenten wilt maken, dan kan je dat met van dat zwarte lichtdichte gordijnstof doen.
      Een railsysteem voor de flitsers aan op te hangen is ook handig, maar dan moet het uitgebreid genoeg zijn dat alle lampen overal bijkunnen.
      Mag ik die ruimte niet hebben om in te richten? Ik zie het helemaal zitten!
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Inrichting heuse fotostudio

        Ha nog wat vergeten! Een ruimte inrichten als berging voor alle randmateriaal, accessoires voor shoots.
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

        Comment


        • #5
          Re: Inrichting heuse fotostudio

          Budget misschien ook eens vermelden, dan weet je al naar welke merken je moet kijken.
          Broncolor is zeer goed en heeft echt fantastische lichtmodifiers, maar zijn duur (kwaliteit kost geld).
          Als je een studio wil verhuren moet je echt wel goed materiaal hebben en het kopen in een winkel die je onmiddellijk een vervanging kan geven (dus liefst niet in het buitenland kopen).
          Ik werk persoonlijk graag met vinyl (vroeger met papier), heb een dubbelzijdige met zwart en wit.
          Stoffen aan de muur zijn ook zeer tof en enkele verschillende vloeren zijn ook handig.
          De man waarvan ik studiofotografie heb geleerd had een studio van meer dan 1000 vierkante meter (ik op ongeveer 200-300) en zelfs daar had je het gevoel dat je soms eens plaats mistte (vele achtergronden zelf schilderen, parket leggen in verschillende houtsoorten, zandbak,...). Als je bezig bent met veel mensen en er moet worden omgekleed, geschminkt, achtergronden veranderen, windmachine en als je dan nog zoiets binnenhaalt... http://www.bron.ch/broncolor/product...4#.UodrBMJ3upo

          Weet u ongeveer hoeveel vierkante meter u ter beschikking hebt en welk budget u hebt?

          Comment


          • #6
            Re: Inrichting heuse fotostudio

            Alvast bedankt voor deze replies

            Een witte infini komt er zeker, aan de andere zijden systeem met rollen papier/vinyl (nog niet goed uit)
            Toilet, douche, dressing en make-up corner zal voorzien zijn
            4 verschillende ondergronden (houtsoorten)

            de totale oppervlakte is 860 vierkante meter
            budget 15000

            railsysteem ga ik niet gebruiken, alle statieven zullen om wieltjes staan (meer vrijheid)

            ofwel één grote open ruimte ofwel 2 studio's van maken = 2 x verhuur
            nog nie volledig uit... :/
            Davy Gagnon - Glamour & Fashion Photographer based in Ruiselede, Belgium.

            www.DavyGagnon.com

            Comment


            • #7
              Re: Inrichting heuse fotostudio

              Een optie is om een schuifwand te voorzien zodat je de studio in twee kunt delen en afzonderlijk verhuren voor kleine projectjes of als één grote studio voor grote projecten.

              Persoonlijk zou ik voor Elinchrom RX600 gaan (invoerder is Servix in Aartselaar en geeft goede service).
              Voordeel van Elinchrome is dat je de lampen vanop je camera kunt bedienen (zeker als je een lamp op een boom hebt is dit héél handig ).
              Je kan er ook een USB module voor kopen zodat je alle lampen in je studio vanop een computer kunt instellen.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Inrichting heuse fotostudio

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Voordeel van Elinchrome is dat je de lampen vanop je camera kunt bedienen (zeker als je een lamp op een boom hebt is dit héél handig ).
                Je kan er ook een USB module voor kopen zodat je alle lampen in je studio vanop een computer kunt instellen.
                Ik ken geen enkele deftige studioflitser die je niet vanop de camera kan aansturen (intensiteit aanpassen).
                En de meeste kan je ook via een computer instellen.
                De RX-serie is niet iets wat ik zou verwachten in een verhuurstudio ...
                Toch minstens 1000 watt zou ik graag hebben mocht ik een studio huren.
                Ik ken enkele professionele studiofotografen in Aalter waarbij je misschien eens kan piepen, als je wil stuur ik deze door via pm.

                Comment


                • #9
                  Re: Inrichting heuse fotostudio

                  Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Ik ken geen enkele deftige studioflitser die je niet vanop de camera kan aansturen (intensiteit aanpassen).
                  En de meeste kan je ook via een computer instellen.
                  De RX-serie is niet iets wat ik zou verwachten in een verhuurstudio ...
                  Toch minstens 1000 watt zou ik graag hebben mocht ik een studio huren.
                  Ik ken enkele professionele studiofotografen in Aalter waarbij je misschien eens kan piepen, als je wil stuur ik deze door via pm.
                  Bowens kan dat toch zeker ook en die hebben hun knoppen aan de zijkant, dus geen gefoefel als de lamp heel laag staat. Wij werkten in de opleiding met elinchrom en die komen er hier nooit in. Die waren meer kapot als wat anders en gebruiksgemak viel voor mij sterk tegen en ik ben nu eigenlijk niet zo'n sukkel op vlak van techniek.

                  En er zijn natuurlijk nog tal van andere merken due waarschijnlijk nog stukken beter zijn.
                  Last edited by Muse; 18 november 2013, 20:57.
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Inrichting heuse fotostudio

                    beste Davy,
                    Is je studio intussen afgeraakt en krijg je hem verhuurd ? Ben aan een gelijkaardig projectje aan het denken maar dan wel ietsje kleinschaliger maar ik twijfel een beetje omdat de tarief van studio's nu ook niet echt heel hoog ligt. Ik huurde regelmatig in het midden van Antwerpen een studio aan 30 euro voor 4 uur shooten, dan vraag ik me af of je dat er ooit uithaalt.
                    https://www.facebook.com/JeroenVerhaertFotografie

                    Comment

                    Working...
                    X